AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 På jobb er jeg type person som ikke liker urettferdighet eller baksnakking. Om noen kommer til meg for å klage over andre, sier jeg ofte at det kan jo være en grunn for at han er slik og slik, og kanskje har han en avtale med sjefen om det ene eller andre.. eks. Han deltar aldri på visse møter.. jeg svarer, nei men det kan jo være en grunn for det, han har sikkert en avtale med sjefen.. eller: hun kom 10 min forsent til jobb, så uhøflig.. jeg kan svare: kan jo være at hun har en grunn for det, eller har vært hos lege etc. dette gjør at folk blir irritert på meg. Kanskje ser på meg som provoserende etc. Jeg mener ikke å provosere, jeg tenker bare at en ikke skal trekke konklusjoner så raskt bare ved et inntrykk eller følelse man får, uten å vite grunnen. I tillegg kan en selv spørre vedkommende direkte om det er noe en lurer på istedefor å gå å lure og spre det til andre. bør jeg bare holde kjeft og jatte med å være enig? Føler det blir feil også.. men liker ikke å lage dårlig stemning, er bare så lei mistenkeliggjøring på andre uten at en vet. Dessuten trenger mang ikke legge seg opp i alt synspunkter? Anonymkode: 70753...8e6 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Du er normal. Kollegaen din som klager over at andre kommer ti min. senere på jobb er dum. Ikke bruk tid på en sånn kjerring. Anonymkode: 7091f...45d 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Du står opp mot sladder og baksnakking. Det viser integritet. Du har jo helt rett i at det kan være en god grunn til at noen kommer for sent, eller ikke deltar på et møte. De som sladrer skaper et giftig arbeidsmiljø. Blir du upopulær av slikt, viser det at de som dømmer deg ikke er verdt å være populær blant. Anonymkode: 67700...919 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Det er superviktig å svare slik du gjør. Et arbeidsmiljø tuftet på baksnakking er ikke noe godt arbeidsmiljø. På kort sikt kan det skape et slags samhold fordi man får en slags felles «fiende» (kollegaen som aldri kommet på møtet), og kollegaen din som baksnakker føler kanskje seg «sviktet» fordi du ikke deltar i å skape det samholdet. Men på sikt blir det jo bare negativ stemning med mistro og det motsatte av samhold. Så hold på din metode- de som baksnakker blir nok flau og skjønner at de ikke kommer noen vei med slik baksnakking. Anonymkode: 9eb93...e72 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Tja, hva med å snu på det. Si til dine kolleger som klager: Hvordan påvirker dette din arbeidsdag? Skaper dette problemer for deg, må du ta det med sjefen, slik at du får en løsning som funker. Da har du ikke vært den som alltid sier dem imot, men vært konstruktiv og bedt dem tenke gjennom om dette plager dem på generelt grunnlag bare fordi, eller om det faktisk skaper problemer for dem. Anonymkode: 34474...352
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tja, hva med å snu på det. Si til dine kolleger som klager: Hvordan påvirker dette din arbeidsdag? Skaper dette problemer for deg, må du ta det med sjefen, slik at du får en løsning som funker. Da har du ikke vært den som alltid sier dem imot, men vært konstruktiv og bedt dem tenke gjennom om dette plager dem på generelt grunnlag bare fordi, eller om det faktisk skaper problemer for dem. Anonymkode: 34474...352 Skulle ønske det var så enkelt. Men når man jobber kun sammen med kvinner så er det litt «status» å klage. Jeg takler veldig dårlig folk som smisker seg inn med lederne og ler og smiler fra øre til øre hver gang de sier noe. Men er ekkel ellers til andre. jeg er en god menneske kjenner og ser raskt hvordan en person er, og etter som tiden går får jeg det bekreftet. jeg trekker meg ofte unna, og føler meg sosialt helt utenfor Anonymkode: 70753...8e6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 Syns du virker som er flott kollega som prøver å distansere seg fra surmuling og dårlig stemning. Flere burde vært som deg! Anonymkode: a82b3...2b2
mjaus Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Det er bra du er som du er. Ville heller vært ensom enn å passe inn med dårlige mennesker
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Du innehar en egenskap det er svært sjelden å finne. Så du er unormal og antagelig upopulær pga det☺️ Men jeg liker det du skriver. Stå på💪 det er det riktige å gjøre Anonymkode: 15dba...463
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Skjønner jo at du ikke vil være med på baksnakking osv. Men samtidig så skjønner jeg at det er upopulært sånn du svarer.. Om en sier noe halvnegativt om noen og den en sier det til skyter det rett ned så føler en jo seg veldig dum og slem og vil jo da ikke like personen som skøyt en ned. Kanskje se an hvilke situasjoner man må være den fornuftige og iblant bare jatte med hvis du egenltig bare ønsker å bli likt. Eller pakk det inn litt penere sånn at du først anerkjenner det de sa før du sier at det nok er en grunn/at det er dumt å snakke om, feks "Ja jeg blir også irritert når folk kommer for sent! Men det kan jo skje oss alle så vi får være litt rause :)" Bare et eksempel... Anonymkode: 05708...52a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå