Hannah80 Skrevet 17. januar 2021 #41 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Få nordmenn hadde hørt om Buckley-versjonen av Hallelujah før dette. Etter dette ble det en slags kjedereaksjon som endte med Hallelujah-kameratene og deres presentiøse versjon, som ble så godt kjent i Norge at man til slutt ble mer lei den enn av Rybaks fairy tale. Anonymkode: ce5d7...d61 De fleste hadde jo hørt Leonard Cohen synge den tonnevis av ganger. 10
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #42 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den beste var Øystein Grønnevik fra Rennesøy i 2004! I praksis han som «innførte» Hallelujah for norsk publikum, som han sang i semifinalen på ypperlig vis, som førte til at Karlsen plukket det opp og senere ba Hallelujah-kameratene synge denne. Også hederlige versjoner av Bob Dylans I Shall Be Released og Jokkes Gutta, før han overraskende ble den tredje til å forlate konkurransen. Ufattelig at den elendige Kjartan Salvesen vant det året. Hvem i all verden var det som stemte på ham? Må ha vært juks i Halvard Flatland-stil! Anonymkode: ce5d7...d61 Ååh husker det var en eller annen som sang I shall be released, var helt hekta på sangen😍 hadde heeeelt glemt den! David og Kjartan❤️ Og Glenn Lyse da!😃 Anonymkode: accae...e6c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #43 Skrevet 17. januar 2021 Hannah80 skrev (37 minutter siden): En som er skikkelig undervurdert er Kjartan Salvesen. Syns stemmen hans er nydelig. Elsker han i Stavangerkameratene. Så enig! Kjartan Salvesen (vinner av Idol 2004) og Glenn Lyse (vinner av Idol 2007) utgjør sammen med Tommy Fredvang (kjent fra x-faktor i 2009) og Ole Alexander Mæland gruppen Stavangerkameratene. Superflinke å synge, stemmene deres klinger nydelig sammen! Deres versjon av "himmel på jord" er den vakreste jeg vet om! Anonymkode: 4f4c2...f87 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #44 Skrevet 17. januar 2021 Jeg husker ikke hva han heter, men han hadde en nydelig tolkning av David bowie og en superkul sang fra muse. Han komponerte vel en egen sang som han deltok med på audition. Han vil jeg høre mer av. Anonymkode: 6562d...723 3
Anonymburker Skrevet 17. januar 2021 #45 Skrevet 17. januar 2021 Hannah80 skrev (21 timer siden): Eva Skram😍 Hun har vel gjort helt grei suksess med Eva & the heartmaker. 3
jukkapalme Skrevet 17. januar 2021 #46 Skrevet 17. januar 2021 Det jeg alltid gjør? Har du lest alle innleggene mine? Jeg løfter opp mange jeg. Jeg har ingenting imot Gabrielle som person, tvert imot! Er masse positivt med henne og jeg elsker at hun går imot kroppspresset, hun er et godt forbilde, vi trenger sånne som henne. Men musikken, den er forferdelig i mine ører. Men nå hører ikke jeg på listepop heller da, så er vel bare jeg som er en musikksnobb.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #47 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva skjedde med Kjartan Salvesen? Anonymkode: f5061...433 Anonymkode: 17591...6f1 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #48 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Anonymkode: 17591...6f1 Han er forresten med i Stavangerkameratene! Anonymkode: 17591...6f1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #49 Skrevet 18. januar 2021 jukkapalme skrev (21 timer siden): Norsk kultur, du liksom Den gaulinga der er hverken kultur eller musikk. https://no.wikipedia.org/wiki/Gabrielle_(artist)#Priser_og_nominasjoner De som har peiling på musikk er uenige med deg. Anonymkode: 6c350...46d 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #50 Skrevet 18. januar 2021 every woman skrev (23 timer siden): Alexander With og Margaret Berger, var ikke de med i Idol? Husker Alexander var sammen med Vivian som også kom langt i konkurransen, og som senere sang med Donkeyboy. Berger har gitt ut musikk i ettertid og var jo med i Grand Prix. Berger har en av de kuleste MGP-sangene ever 😄 Anonymkode: 6c350...46d 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #51 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Espen Lind, Askil Holm, Alejandro Fuentes, Kurt Nilsen synger Hallelujah. Merk at sangen kalles "shrek song". Ingen som kaller sangen "Øysten Grønnevik-sangen". Det er ikke ment som diss mot Grønnevik. Han er sikkert superflink. Men forskjell på å være flink til å synge og å ha introdusert en av verdens mest covrede sanger. Anonymkode: 6f3ab...21f Dette er det jo bare brukeren som har lastet opp klippet som har kalt den. Jeff Buckleys Hallelujah-versjon kom på Buckleys debutalbum (og det eneste albumet som ble utgitt mens han var i live) i 1994 - 10 år etter at originalen med Cohen kom. Greit om han idolfyren introduserte Buckley for ungene som så på, da Kanskje det ble noen nye fans. Men at det var han som liksom skal ha introdusert denne versjonen for det norske publikum, tror jeg ikke noe på. Anonymkode: b89cc...012 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #52 Skrevet 18. januar 2021 Lord Friendzone skrev (På 17.1.2021 den 3.55): Det var kun de to første sesongene jeg virkelig fulgte med. Enig i at det har blitt for mange, og da er det naturlig at de fleste blir mer eller mindre glemt. Det er vel ikke plass til så mange popstjerner i dette lille landet. For Idol-deltagere handler det nok også mye om apparatet de får rundt seg, og det å opprettholde et slags moment. Det er nok ganske mye som må klaffe for å kunne holde seg i rampelyset. Slik jeg husker det var det ganske overraskende at hun røk ut som første (?) finalist. Men for all del, hennes reaksjon sto i enorm kontrast til de andre deltagerene, som alle var ydmyke da de ble utstemt. «Takk til alle som har stemt på meg, de andre er verdige vinnere», osv. Men Guro ble bare lamslått, og holdt hendene foran ansiktet da hun røk ut som første finalist. Synd at jeg ikke hadde VHSen på opptak... Sesongen etter ble det jo litt oppstyr da Maria Haukaas (Mittet) røk ut halvveis i finalerunden. Flere spekulerte i om det kunne ha vært feil med datasystemet, og folk snakket om hvor farlig det var å bli regnet som favoritt. Folk tenkte kanskje at hun ville gå videre uansett, så det var ikke så nøye å stemme... Mange av oss var helt satt ut av alt oppstyret og de teite forklaringene. (Både "Folk trodde hun var sikker" og "Det var sikkert håret".) For "det gjengse publikum" sånn som meg, så var hun den helt åpenbare som skulle ut. Hun var kjedelig sangmessig, drev alt for mye med "vokal-onani" og føltes nok litt vel "kjerring-aktig" på tross av sin unge alder. Altså, alt hun sang ble pent, det var ikke det. Det var bare uinteressant. (Husk at Kurt og hans særegne stemme vant. Altså var det det folk gjerne ville høre.) Tenker nesten at hun nok appellerte mer til et godt voksent publikum enn til ungdommen. Og det er nok flere yngre enn godt voksne som stemmer på slike programmer. (I det minste den gangen, da dette var litt nytt.) Det er hvertfall inngen jeg har snakket med som var overrasket. Det aller fleste jeg snakket med gjettet på at hun skulle ut før sendingen. Anonymkode: e14c1...51a 2
Miss perfect Skrevet 18. januar 2021 #53 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg husker ikke hva han heter, men han hadde en nydelig tolkning av David bowie og en superkul sang fra muse. Han komponerte vel en egen sang som han deltok med på audition. Han vil jeg høre mer av. Anonymkode: 6562d...723 Bendik? Han er ihvertfall helt rå
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #54 Skrevet 18. januar 2021 Miss perfect skrev (36 minutter siden): Bendik? Han er ihvertfall helt rå Fant ut hva han het, Marius Samuelsen var det. Bendik tror jeg ikke jeg har hørt. Anonymkode: 6562d...723
Miss perfect Skrevet 18. januar 2021 #55 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fant ut hva han het, Marius Samuelsen var det. Bendik tror jeg ikke jeg har hørt. Anonymkode: 6562d...723 Flink han og
jukkapalme Skrevet 18. januar 2021 #56 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg husker ikke hva han heter, men han hadde en nydelig tolkning av David bowie og en superkul sang fra muse. Han komponerte vel en egen sang som han deltok med på audition. Han vil jeg høre mer av. Anonymkode: 6562d...723 Han husker jeg også. Helt fantastisk flink. Tolkningen av David Bowie gjorde han like etter at Bowie døde om jeg ikke husker feil og en av dommerne sa at Bowie ville vært stolt. Skulle gjerne hørt mer av han jeg også. Og så var det en trøndergutt som røk ut rett før finalerundene. Han sang «House of the rising sun» mener jeg å huske. Helt fantastisk bra. Veldig synd han ikke gikk til finalerundene. 1
jukkapalme Skrevet 18. januar 2021 #57 Skrevet 18. januar 2021 every woman skrev (På 17.1.2021 den 20.27): Alexander With og Margaret Berger, var ikke de med i Idol? Husker Alexander var sammen med Vivian som også kom langt i konkurransen, og som senere sang med Donkeyboy. Berger har gitt ut musikk i ettertid og var jo med i Grand Prix. Het ikke hun i Donkeyboy Linnéa Dale? Hun har vel også vært med på idol? Eller husker jeg helt feil? Margaret er kjempeflink, den Grand Prix-låta hennes er en av de bedre Norge har deltatt med, syns jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #58 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Berger har en av de kuleste MGP-sangene ever 😄 Anonymkode: 6c350...46d jukkapalme skrev (6 minutter siden): Margaret er kjempeflink, den Grand Prix-låta hennes er en av de bedre Norge har deltatt med, syns jeg. Tilfeldig at hun ikke er kreditert som låtskriver på den? Neppe. Som sagt, de aller fleste fra idolsirkuset kan synge og opptre. Så stopper det der. Anonymkode: bad54...6de
every woman Skrevet 19. januar 2021 #59 Skrevet 19. januar 2021 (endret) jukkapalme skrev (20 timer siden): Het ikke hun i Donkeyboy Linnéa Dale? Hun har vel også vært med på idol? Eller husker jeg helt feil? Margaret er kjempeflink, den Grand Prix-låta hennes er en av de bedre Norge har deltatt med, syns jeg. Linnea Dale var først ut (Ambitions og Sometimes). Her er de med Vivian: Endret 19. januar 2021 av every woman 1
Måneskinn Skrevet 19. januar 2021 #60 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mange av oss var helt satt ut av alt oppstyret og de teite forklaringene. (Både "Folk trodde hun var sikker" og "Det var sikkert håret".) For "det gjengse publikum" sånn som meg, så var hun den helt åpenbare som skulle ut. Hun var kjedelig sangmessig, drev alt for mye med "vokal-onani" og føltes nok litt vel "kjerring-aktig" på tross av sin unge alder. Altså, alt hun sang ble pent, det var ikke det. Det var bare uinteressant. Og mange av oss syns hun burde blitt med videre, da stemmen hennes var av de beste både det året og andre år. Heldigvis har hun jo skaffet seg en karriere etterpå, med et lite dytt fra Idol. Syns hun er helt fantastisk og en av våre beste tekniske sangere. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå