AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #21 Skrevet 17. januar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Den beste var Øystein Grønnevik fra Rennesøy i 2004! I praksis han som «innførte» Hallelujah for norsk publikum, Anonymkode: ce5d7...d61 Hva mener du med "innførte"? Anonymkode: 6f3ab...21f 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #22 Skrevet 17. januar 2021 For så vidt, men hadde lite å si da hun røk ut i semi. Anonymkode: ce5d7...d61 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #23 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva mener du med "innførte"? Anonymkode: 6f3ab...21f Få nordmenn hadde hørt om Buckley-versjonen av Hallelujah før dette. Etter dette ble det en slags kjedereaksjon som endte med Hallelujah-kameratene og deres presentiøse versjon, som ble så godt kjent i Norge at man til slutt ble mer lei den enn av Rybaks fairy tale. Anonymkode: ce5d7...d61 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #24 Skrevet 17. januar 2021 Lord Friendzone skrev (52 minutter siden): Han var jo én av fire dommere, og hvis jeg husker riktig så var de temmelig samstemte. Det er vel noe med at man må levere der og da for å kvalifisere seg. Men det er jo forståelig at hun ble ekstra skuffet. Samstemte? Dette var et av problemene med Idol. Dommerne skulle sagt sin mening uten at de visste hva de andre hadde sagt før dem, de skulle hatt høreklokker på. Det som skjedde her var at Karlsen tok ordet og i praksis sendte Jeanette ut egenhendig, og ingen av de tre andre våget å tale Karlsen i mot. Hadde han hyllet henne i stedet hadde hun selvsagt gått videre. Anonymkode: ce5d7...d61 6
jukkapalme Skrevet 17. januar 2021 #25 Skrevet 17. januar 2021 Gabrielle hvem? Er det hun derre rrrrrrrrrrrrrring meg-dama? 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #26 Skrevet 17. januar 2021 Hva skjedde med Kjartan Salvesen? Anonymkode: f5061...433 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #27 Skrevet 17. januar 2021 Har ofte lurt på hvordan det gikk med Rebecca Ludvigsen fra 2003. Hun ga ut et album samme året, men aldri noe mer. Anonymkode: 8a3aa...fec 3
Lord Friendzone Skrevet 17. januar 2021 #28 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Samstemte? Dette var et av problemene med Idol. Dommerne skulle sagt sin mening uten at de visste hva de andre hadde sagt før dem, de skulle hatt høreklokker på. Det som skjedde her var at Karlsen tok ordet og i praksis sendte Jeanette ut egenhendig, og ingen av de tre andre våget å tale Karlsen i mot. Hadde han hyllet henne i stedet hadde hun selvsagt gått videre. Anonymkode: ce5d7...d61 Jeg husker ikke den avstemningen så detaljert, men det skjedde jo flere ganger at dommerene stemte ulikt, og når det ble to mot to hadde altså Karlsen en ekstrastemme. Jeg er for den del enig i at dette systemet var dårlig - det hadde vært bedre om de var tre eller fem dommere, og ikke fikk høre hva de andre mente. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #29 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har ofte lurt på hvordan det gikk med Rebecca Ludvigsen fra 2003. Hun ga ut et album samme året, men aldri noe mer. Anonymkode: 8a3aa...fec Haha! Ikke tenkt et sekund på henne siden 2003, men husker henne godt nå! Hun ble nummer 4 kanskje? Anonymkode: ce5d7...d61 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #30 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Få nordmenn hadde hørt om Buckley-versjonen av Hallelujah før dette. Etter dette ble det en slags kjedereaksjon som endte med Hallelujah-kameratene og deres presentiøse versjon, som ble så godt kjent i Norge at man til slutt ble mer lei den enn av Rybaks fairy tale. Anonymkode: ce5d7...d61 Skulle skrive at det kanskje var første gangen barna som så på Idol hadde hørt versjoner av Hallelujah, men det var jo cover-versjon av sangen i Shrek. Så selv barna som så på Idol hadde nok hørt minst 1 cover-versjon før. Jeg husker ikke Øystein Grønnevik , men om han som du skriver sang Buckley-versjonen i 2004 så gjorde han det fordi versjonen er en klassiker. Skjønner ikke hvorfor han skal regnes som en tredsetter når han kun fulgte trenden som alle andre. Anonymkode: f976e...0f4 8
every woman Skrevet 17. januar 2021 #31 Skrevet 17. januar 2021 Alexander With og Margaret Berger, var ikke de med i Idol? Husker Alexander var sammen med Vivian som også kom langt i konkurransen, og som senere sang med Donkeyboy. Berger har gitt ut musikk i ettertid og var jo med i Grand Prix. 6
jukkapalme Skrevet 17. januar 2021 #32 Skrevet 17. januar 2021 Norsk kultur, du liksom Den gaulinga der er hverken kultur eller musikk. 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #33 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha! Ikke tenkt et sekund på henne siden 2003, men husker henne godt nå! Hun ble nummer 4 kanskje? Anonymkode: ce5d7...d61 Husker jeg riktig så ble hun nr. 4 ja. David nr. 3. Gaute nr. 2. Og Kurt nr. 1. Anonymkode: 8a3aa...fec 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #34 Skrevet 17. januar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Skulle skrive at det kanskje var første gangen barna som så på Idol hadde hørt versjoner av Hallelujah, men det var jo cover-versjon av sangen i Shrek. Så selv barna som så på Idol hadde nok hørt minst 1 cover-versjon før. Jeg husker ikke Øystein Grønnevik , men om han som du skriver sang Buckley-versjonen i 2004 så gjorde han det fordi versjonen er en klassiker. Skjønner ikke hvorfor han skal regnes som en tredsetter når han kun fulgte trenden som alle andre. Anonymkode: f976e...0f4 Espen Lind, Askil Holm, Alejandro Fuentes, Kurt Nilsen synger Hallelujah. Merk at sangen kalles "shrek song". Ingen som kaller sangen "Øysten Grønnevik-sangen". Det er ikke ment som diss mot Grønnevik. Han er sikkert superflink. Men forskjell på å være flink til å synge og å ha introdusert en av verdens mest covrede sanger. Anonymkode: 6f3ab...21f 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #35 Skrevet 17. januar 2021 jukkapalme skrev (3 minutter siden): Norsk kultur, du liksom Den gaulinga der er hverken kultur eller musikk. Du tuller nå? Hun har ganske mange hit’er, ring meg, 5 fine frøkner, regn fra blå himmel, nattergal, og lista fortsetter. I tillegg fikk hun P3 Gull sin hederspris i 2020. At du personlig ikke liker Gabrielle får nå være din sak, men å kalle det gauling eller benekte at det er norsk musikk kultur blir feil. Jeg synes hun har skrevet flere bra sanger og er en veletablert og fin artist, så får du heller ha meninga for deg selv. La oss heller fremsnakke, så foreslår jeg at du heller lage din egen tråd om du har et stort behov vil for å latterliggjøre og rakke ned på Norske musikere du ikke liker Anonymkode: 6f675...64b 18
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #36 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Espen Lind, Askil Holm, Alejandro Fuentes, Kurt Nilsen synger Hallelujah. Merk at sangen kalles "shrek song". Ingen som kaller sangen "Øysten Grønnevik-sangen". Det er ikke ment som diss mot Grønnevik. Han er sikkert superflink. Men forskjell på å være flink til å synge og å ha introdusert en av verdens mest covrede sanger. Anonymkode: 6f3ab...21f Jeg husker både Shrek filmen og Grønnervik på idol. Husker jeg synes stemmen hans var raspete og kul, men Shrek kom nok først ja. Shrek kom i 2001, og Grønnervik var vel på idol i 2004 eller 2005 eller no? Jeg hadde iværtfall hørt sangen den gangen og husket den fra Shrek, selv om jeg var et barn den gangen Ikke meninga å disse noen, men slik husket jeg det Anonymkode: 6f675...64b 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #37 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg husker både Shrek filmen og Grønnervik på idol. Husker jeg synes stemmen hans var raspete og kul, men Shrek kom nok først ja. Shrek kom i 2001, og Grønnervik var vel på idol i 2004 eller 2005 eller no? Jeg hadde iværtfall hørt sangen den gangen og husket den fra Shrek, selv om jeg var et barn den gangen Ikke meninga å disse noen, men slik husket jeg det Anonymkode: 6f675...64b Samme her 😉 jeg husker jeg sa at det er sangen fra Shrek da han sang den. Da var jeg vel ca 12 år. Anonymkode: 8a3aa...fec 2
delias Skrevet 17. januar 2021 #38 Skrevet 17. januar 2021 Bjørn Johan var jo en av programlederne fra Norge under “My Camp Rock” i 2010. Det var en talentkonkurranse på Disney Skandinavia. Han har også gjort noen andre «småting» her og der - så han forsvant aldri helt for oss som har fulgt/kjenner han ekstra godt gjennom årene. Super fyr! Håper han snart gjør større musikk-comeback.. 2
delias Skrevet 17. januar 2021 #39 Skrevet 17. januar 2021 (endret) delias skrev (1 minutt siden): Bjørn Johan var jo en av programlederne fra Norge under “My Camp Rock” i 2010. Det var en talentkonkurranse på Disney Skandinavia. Han har også gjort noen andre «småting» her og der - så han forsvant aldri helt for oss som har fulgt/kjenner han ekstra godt gjennom årene. Super fyr! Håper han snart gjør større musikk-comeback.. (Siterte meg selv med en feil, så slettet meldingen) Endret 17. januar 2021 av delias
Hannah80 Skrevet 17. januar 2021 #40 Skrevet 17. januar 2021 En som er skikkelig undervurdert er Kjartan Salvesen. Syns stemmen hans er nydelig. Elsker han i Stavangerkameratene. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå