AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Hei Lurer på om det er flere her på forumet som har vokst opp med idol. Noen har jo hatt stor suksess med idol som Kurt Nilsen, Tone Damli, Astrid S, Sandra Lyng, men det har også vært mange som bare forsvant. Gjennom alle sesongene er det flere jeg har tenkt, hvor ble de av? De var jo så lovende og flinke (nå føler jeg meg gammel). Selv i dag er det noen av deltagerne som jeg fremdeles kan huske, og som jeg fremdeles undres over at aldri slo gjennom som artister. Idol 2003: David Pedersen, skuffet at han «bare» endte opp som managerer etter suksessen med Wild at Heart. Idol 2004: Susanne Nordbøe, husker hu kom på 3. plass og hadde en veldig spesiell stemme. Idol 2005: Erik Flaa. Husker han hadde en magisk fremførelse av Johanny Cash sin Hurt, ligger fortsatt på Youtube. Hadde trengt en sånn type i norsk musikk. Idol 2007: Bjørn Johan Muri, Yes Man ble en hit, men etter det forsvant han bare.... Idol 2013: Siri Vølstad Jensen. Hun var på country turne med Kurt Nilsen, men etter det forsvant hun og, hun hadde en veldig behagelig og fin stemme. Noen andre som har noen idol minner, tanker? Noen de savner, eller tenkte på hvor ble av? Eller bare klipp eller snurter som er relatert til idol Anonymkode: 6f675...64b 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Nå ble fylleangsten min trigget her. Hadde helt glemt at på nyttårsaften 07-08 så møtte jeg på Bjørn Johan Muri og bare : Jeg kjenner igjen trynet ditt! Fikk en nyttårsklem da. Det var ett minne som lå langt gjemt ja! Uff... Anonymkode: 681e7...ad8 9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Kan enda nynne på den fellessangen fra 2005 som heter "Dreamin" 😂 Jorun, Tone, Eva Weel Skram, og en haug med andre søtnoser...Og Skumle Tor Milde Husker han country-duden Steffen et eller annet som hadde dyp stemme som et troll og nærmest endevendte gitaren sin på audition Aner ikke hvilket år, men tror jeg husker at Gunnar G, Tone D, Espen "Dansken" og Kurt N var dommere Anonymkode: fdbbe...ea3 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Hannah80 skrev (15 minutter siden): Eva Skram😍 Elsker henne jeg også. Både Selmas sang fra julekalenderen og Falle til Ro fra Hjem til Jul er så fin ❤️ AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå ble fylleangsten min trigget her. Hadde helt glemt at på nyttårsaften 07-08 så møtte jeg på Bjørn Johan Muri og bare : Jeg kjenner igjen trynet ditt! Fikk en nyttårsklem da. Det var ett minne som lå langt gjemt ja! Uff... Anonymkode: 681e7...ad8 Beklager, var ikke meningen å trigge noe Men med korona og nedstengelse ble jeg bare litt nostalgisk. Slenger med denne, fordi den er helt uforglemmelig og verdt å høre om man ikke har det Anonymkode: 6f675...64b 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan enda nynne på den fellessangen fra 2005 som heter "Dreamin" 😂 Jorun, Tone, Eva Weel Skram, og en haug med andre søtnoser...Og Skumle Tor Milde Anonymkode: fdbbe...ea3 Husker den. Savner den tiden som de hadde fellesang hvert år, og en egen idolvinner sang. Var virkelig tider Anonymkode: 6f675...64b 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 De er for mange. Kan ikke ha så mange popstjerner. Så de måtte nok finne på noe annet å gjøre. Husker Guro i 1.sesong. Ble først stemt ut og hun var lamslått. Hun var litt høy på seg selv og trodde hun ville nå langt. Anonymkode: f4fbe...f12 6
Lush Lips Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Jorunn Stiansen har jeg sett dukker opp i reklamer for gambling-sider... 8
Lord Friendzone Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 (endret) Det var kun de to første sesongene jeg virkelig fulgte med. Enig i at det har blitt for mange, og da er det naturlig at de fleste blir mer eller mindre glemt. Det er vel ikke plass til så mange popstjerner i dette lille landet. For Idol-deltagere handler det nok også mye om apparatet de får rundt seg, og det å opprettholde et slags moment. Det er nok ganske mye som må klaffe for å kunne holde seg i rampelyset. AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Husker Guro i 1.sesong. Ble først stemt ut og hun var lamslått. Hun var litt høy på seg selv og trodde hun ville nå langt. Anonymkode: f4fbe...f12 Slik jeg husker det var det ganske overraskende at hun røk ut som første (?) finalist. Men for all del, hennes reaksjon sto i enorm kontrast til de andre deltagerene, som alle var ydmyke da de ble utstemt. «Takk til alle som har stemt på meg, de andre er verdige vinnere», osv. Men Guro ble bare lamslått, og holdt hendene foran ansiktet da hun røk ut som første finalist. Synd at jeg ikke hadde VHSen på opptak... Sesongen etter ble det jo litt oppstyr da Maria Haukaas (Mittet) røk ut halvveis i finalerunden. Flere spekulerte i om det kunne ha vært feil med datasystemet, og folk snakket om hvor farlig det var å bli regnet som favoritt. Folk tenkte kanskje at hun ville gå videre uansett, så det var ikke så nøye å stemme... Endret 17. januar 2021 av Lord Friendzone 5
Gjest ti10 Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Lord Friendzone skrev (5 timer siden): Det var kun de to første sesongene jeg virkelig fulgte med. Enig i at det har blitt for mange, og da er det naturlig at de fleste blir mer eller mindre glemt. Det er vel ikke plass til så mange popstjerner i dette lille landet. For Idol-deltagere handler det nok også mye om apparatet de får rundt seg, og det å opprettholde et slags moment. Det er nok ganske mye som må klaffe for å kunne holde seg i rampelyset. Slik jeg husker det var det ganske overraskende at hun røk ut som første (?) finalist. Men for all del, hennes reaksjon sto i enorm kontrast til de andre deltagerene, som alle var ydmyke da de ble utstemt. «Takk til alle som har stemt på meg, de andre er verdige vinnere», osv. Men Guro ble bare lamslått, og holdt hendene foran ansiktet da hun røk ut som første finalist. Synd at jeg ikke hadde VHSen på opptak... Sesongen etter ble det jo litt oppstyr da Maria Haukaas (Mittet) røk ut halvveis i finalerunden. Flere spekulerte i om det kunne ha vært feil med datasystemet, og folk snakket om hvor farlig det var å bli regnet som favoritt. Folk tenkte kanskje at hun ville gå videre uansett, så det var ikke så nøye å stemme... Det med Guro ble det snakket mye om ! Husker at det ble spekulert mye i at håret til Maria Haukaas var grunnen til at hun gikk ut. Hun var stylet med stort, krøllete, afroinspirert hår, og det var helt oppsiktsvekkende på den tiden. Rart å tenke på hvor mye enkelte ting har endret seg på disse årene, det er jo ikke så lenge siden, og i dag er det nok ingen som hadde hevet et øyebryn over det håret
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 Jeg gjetter at de fleste vinnerne / deltakerne som kommer langt er flinke til å synge og opptre, men de kan ingenting om låtskriving. Idol er bare å gjøre coverlåter. Når de kommer ut av bobla og må skape noe selv om så faller de gjennom. Anonymkode: bad54...6de 14
Marye Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 Fransiska hun gikk ikke videre, men var sykt flink
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 Jeg husker sjokket da Ahn Vu røk ut i første finalerunde i 2004. Hun var vinnerfavoritt. Har ikke hørt noe om henne siden. Anonymkode: f07f9...87f 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 David Pedersen😍 Husker jeg hadde megacrush på han, var på et par konserter han spilte også. Jeg var jo 13-14år på den tiden. Huskerhan plutselig skiftet stil etter Idol og ble litt «emo», han spilte vel i et band som het Carnival eller noe(eller kanskje det var sangen, husker ikke🤷🏼♀️). Hender seg jeg mimrer tilbake med å høre gjennom den plata han ga ut, synes fortsatt den er bra den dag i dag! Husker fortsatt mange ansikt og navn fra idoltiden. Har stadig vekk møtt på Aleksander With her i byen, forsvant vel ganske fort fra rampelyset etter et par hits han også. Husker også den «Dreamin»-sangen ja, og musikkvideoen, den ble spilt X antall ganger! Anonymkode: 004c9...1b5 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 Det var vel også en som ble diskvalifisert fordi hun var for ung? Og neste gang hun ble med, kom hun ikke videre fra audition eller noe slikt. Anonymkode: 7e65a...682 2
Lord Friendzone Skrevet 17. januar 2021 #16 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var vel også en som ble diskvalifisert fordi hun var for ung? Og neste gang hun ble med, kom hun ikke videre fra audition eller noe slikt. Anonymkode: 7e65a...682 Det stemmer. Jeanette Vik fra sesong 1 kom seg helt til finalerundene, altså topp 10, før TV2 plutselig fant ut at hun var for ung til å delta... Neste sesong ble det «takk for sist» fra Jan Fredrik på audition, og det var veldig tydelig at hun tok kvalifisering for gitt. Hun ble svært skuffet over å ikke gå videre, og mente jo at hun allerede hadde bevist at hun kunne synge. 7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #17 Skrevet 17. januar 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg gjetter at de fleste vinnerne / deltakerne som kommer langt er flinke til å synge og opptre, men de kan ingenting om låtskriving. Idol er bare å gjøre coverlåter. Når de kommer ut av bobla og må skape noe selv om så faller de gjennom. Anonymkode: bad54...6de Sant. Man kan selvsagt få andre til å skrive låtene, men det er neppe lett å få tak i de beste låtskriverne. Musikkbransjen handler også mye om markedsføring. Det er muligens vanskeligere nå enn da Idol startet. Nå er det såpass mange influencere som tar oppmerksomheten. Det holder muligens ikke lenger å få noen "hjemme hos"-reportasjer i Se og Hør. Anonymkode: 6f3ab...21f 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #18 Skrevet 17. januar 2021 Den beste var Øystein Grønnevik fra Rennesøy i 2004! I praksis han som «innførte» Hallelujah for norsk publikum, som han sang i semifinalen på ypperlig vis, som førte til at Karlsen plukket det opp og senere ba Hallelujah-kameratene synge denne. Også hederlige versjoner av Bob Dylans I Shall Be Released og Jokkes Gutta, før han overraskende ble den tredje til å forlate konkurransen. Ufattelig at den elendige Kjartan Salvesen vant det året. Hvem i all verden var det som stemte på ham? Må ha vært juks i Halvard Flatland-stil! Anonymkode: ce5d7...d61 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #19 Skrevet 17. januar 2021 Lord Friendzone skrev (47 minutter siden): Det stemmer. Jeanette Vik fra sesong 1 kom seg helt til finalerundene, altså topp 10, før TV2 plutselig fant ut at hun var for ung til å delta... Neste sesong ble det «takk for sist» fra Jan Fredrik på audition, og det var veldig tydelig at hun tok kvalifisering for gitt. Hun ble svært skuffet over å ikke gå videre, og mente jo at hun allerede hadde bevist at hun kunne synge. Viser Jan Fredrik Karlsen sine bipolare tendenser. Som om Jeanette ble dårligere til å synge på et år. Anonymkode: ce5d7...d61 5
Lord Friendzone Skrevet 17. januar 2021 #20 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Viser Jan Fredrik Karlsen sine bipolare tendenser. Som om Jeanette ble dårligere til å synge på et år. Anonymkode: ce5d7...d61 Han var jo én av fire dommere, og hvis jeg husker riktig så var de temmelig samstemte. Det er vel noe med at man må levere der og da for å kvalifisere seg. Men det er jo forståelig at hun ble ekstra skuffet. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå