Gå til innhold

Hvor fort er det mulig å gå ned 8kg ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst å klare å gå ned 8kg. Har dere noen gode råd og hvor fort er det mulig å gå ned?

Anonymkode: 3f9a9...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis mindre, svett mer. Klipp hår og negler. Dulcolax. Spytt isteden for å svelge.

Anonymkode: a25a3...d57

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på en varig livsstilsending. Kutt ut sukker, ris, brød, pasta og poteter, og spis ren mat fra kjøtt og grønsaker. Tren styrke, gjerne kondisjon også. Sett deg små mål, og fokuser på å nå de små målene, i stedet for å bare ha ett stort mål.

Ønsker deg lykke til 😊

Anonymkode: c6240...b86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vei maten og regn ut kalorimengden. Flere apper gjør dette for deg, og der kan du lage et regnestykke på hvor mange kilokalorier, kcal, du trenger hver dag for å opprettholde vekten din. Dette regnes ut fra kjønn, høyde og vekt, blant annet. Hvis du så kutter ca 500 kcal hver dag vil du gå ned ca 1 kg i uka. Dette funker som fjell👍

Anonymkode: 6b417...c47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort man kan gå ned i vekt spørs spesielt på hvor stort kaloriunderskuddet man ligger i er, samt nåværende vekt. Desto større du er, desto lettere vil det være for deg å gå ned i vekt. 

Jeg holder på å gå ned i vekt, men satser heller på en realistisk livsstilsendring fremfor ulike dietter. Å skulle kutte ut sukker eller karbohydrater slik en over meg nevner hadde vært uaktuelt og urealistisk for min del. Man kan spise nøyaktig det man selv ønsker og fortsatt gå ned i vekt, så lenge man ligger i et underskudd. Derfor teller jeg kalorier heller, og bruker lifesum for å holde kontroll på hvilke matvarer som inneholder hva og hvor mye jeg har fått i meg. Min TDEE (det kroppen min forbrenner både via normale kroppslige funksjoner og trening kombinert) ligger på gjennomsnittlig 1800-2000 kalorier daglig. Jeg spiser derfor 1500 kalorier (som er et underskudd på ca 300-500 kalorier daglig) for å oppnå vektnedgang, som er det som er anbefalt for en trygg vektnedgang. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan variere, jo større du er jo lettere  å gå raskt ned i vekt..ett kilo er som regel 7000 kcal i underskudd, for de fleste er det mulig på en uke. Noen klarer mer, de fleste klarer 0,5 kg uke 

Anonymkode: a4540...b44

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Spis mindre, svett mer. Klipp hår og negler. Dulcolax. Spytt isteden for å svelge.

Anonymkode: a25a3...d57

🤣 Fantastiske slanketips!  Slik kan man jo enkelt kvitte seg med opptil flere gram 😄

Anonymkode: de142...b40

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kommer nok an på hva du veier fra før, og hvilke endringer du gjør i kostholdet nå. 
Jeg ca halverte porsjonene mine, økte mengden grønnsaker, reduserte brød, ris og pasta og kuttet sukker (ikke det som er i mat fra før). De første 8 kg tok da ca 7 uker.  
Så er det jo mange gode tips i svarene over her også, da finner du sikkert noe som passer for deg 👍 lykke til! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg Bikini Body programmet Sweat appen til Kayla Itsines

Anonymkode: cd329...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et underskudd på 500 kalorier hver dag vil det teoretisk sett ta 16 uker. Men litt avhengig av hvor stor du er kan du ha større eller mindre underskudd enn det per dag. 

Anonymkode: e55aa...bbd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gå på et par måneder, men det blir hardt. Søk på Michael mosley 8 week blood sugar diet (han med 5:2 dietten), det gir en god start. Først mister du jo en del vann og, så blir fort noen kilo de første ukene. Problemet er jo å holde vekta nede, når du først har gått ned. Du må jo endre livsstil.  

Anonymkode: 737a6...519

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på hva du veier, men jeg har gått ned fra 88 til 78 kg på nøyaktig 28 dager. Trente hver eneste bidige dag i flere timer... 

Anonymkode: 82035...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavkarbo er effektivt. Men hva er grunnen til at du vil ned så raskt? Det er ofte ikke en god ide. 

Anonymkode: ca3f9...dc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 2.10):

Vei maten og regn ut kalorimengden. Flere apper gjør dette for deg, og der kan du lage et regnestykke på hvor mange kilokalorier, kcal, du trenger hver dag for å opprettholde vekten din. Dette regnes ut fra kjønn, høyde og vekt, blant annet. Hvis du så kutter ca 500 kcal hver dag vil du gå ned ca 1 kg i uka. Dette funker som fjell👍

Anonymkode: 6b417...c47

Nei, 500kcal i underskudd om dagen gir ca. 500 gram vektnedgang i uka...

Anonymkode: b4343...914

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lavkarbo er effektivt. Men hva er grunnen til at du vil ned så raskt? Det er ofte ikke en god ide. 

Vil bare gå ned 8kg før sommeren. Trenger ikke være kjemperaskt, men jo raskere jo bedre☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer litt an på startvekt. Kjappere å gå ned 8 kg om man veier 120 fra før av og er 165 høy, enn om en veier 65 kg, og er 165 høy. 

Anonymkode: 94192...95d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer litt an på startvekt. Kjappere å gå ned 8 kg om man veier 120 fra før av og er 165 høy, enn om en veier 65 kg, og er 165 høy. 

Anonymkode: 94192...95d

veier 60/61 nå, vil veie 53/54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal det litt til å klare det på kort tid. Håper du i det minste er veldig lav om du vil ned på den vekten?

Men om du trener og får litt mer muskler, vil du bli slankere selv om vekten ikke går så mye ned. 1 kg muskler tar mye mindre plass enn 1 kg fett. Ikke vær så opphengt i vekt, se på totalen. 

Som de over her sier, ligg 500 kalorier i underskudd hver dag for en gjennomsnittlig nedgang på 0,5 kg i uken. Ikke gå ned for fort, da er det ikke fett som forsvinner, bare vann og muskler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfraing med MIN kropp, og jeg ville brukt ca en måned på 8 kg om jeg virkelig gikk inn for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...