Gå til innhold

Varmepumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at varmepumpe ikke hjelper noe i små leiligheter, f.eks om en leilighet er under 50m2, men stemmer egentlig dette?

Anonymkode: 52097...39e

Skrevet (endret)

Jeg stempler det som tullsnakk. Varmepumpen vil tilføre varme uansett hvor stor eller liten leiligheten er.

Endret av Nevian
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har bodd en rekke år i enebolig på over 500 kvm, og der vi hadde varmepumpe/vannbåren gulvvarme. Vi hadde en stor peis i hver etasje, men trengte aldri å bruke dem annet enn for kosen sin del, så påstanden stemmer ikke.

Anonymkode: bf07d...ee1

Skrevet

Ikke at det hjelper ikke men mer sånn :

Små leiligheter bruker ikke så mye strøm på oppvarming. Med tanke på hva en varmepumpe koster + montering så tar det langt tid for å nedbetale denne i form av sparte utgifter på strøm.

Vil du ha varmepumpe og har råd så kjør på sier jeg. VP gir en helt annet komfort i huset en varmepaneler/ovner. 

Anonymkode: 42fcf...61e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har bodd en rekke år i enebolig på over 500 kvm, og der vi hadde varmepumpe/vannbåren gulvvarme. Vi hadde en stor peis i hver etasje, men trengte aldri å bruke dem annet enn for kosen sin del, så påstanden stemmer ikke.

Hva har dette med leiligheter på 50 m2 og under å gjøre?

Anonymkode: 2e49b...8b7

• Liker 4
Skrevet

Kommer nok an på hvor i landet du bor, hvor høy strømregning du har i dag, og hvor kaldt det er på vinteren og hvor lang vinteren er. Det finnes små varmepumper, men om det er lønnsomt skal være usagt.

Anonymkode: 05030...036

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg spurte om leiligheter på under 50 kvm ikke om eneboliger på over 500 kvm

Anonymkode: 52097...39e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kommer nok an på hvor i landet du bor, hvor høy strømregning du har i dag, og hvor kaldt det er på vinteren og hvor lang vinteren er. Det finnes små varmepumper, men om det er lønnsomt skal være usagt.

Anonymkode: 05030...036

Støtter denne. Men varmepumpe er bra å ha, så jeg ville sett på hvor mye det ville kostet. 

Anonymkode: aee91...412

Skrevet

Hvor mye koster generell oppvarming da? Om det er radiator og fyrrom på felleskostnadene er det idiotisk. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i en leilighet på under 50 kvm, og den fungere veldig bra. Godt og varmt i leiligheten. 

Anonymkode: 19cdb...429

Skrevet

Varmepumpe er ikke bare bra på vinteren, men også sommeren. Husker det var helt nydelig å ha varmepumpe den sommeren det var så innmari varmt! 

Anonymkode: 34269...4dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Varmepumpe er ikke bare bra på vinteren, men også sommeren. Husker det var helt nydelig å ha varmepumpe den sommeren det var så innmari varmt! 

Anonymkode: 34269...4dd

Signerer denne! Jeg var veldig glad for at jeg hadde varmepumpe i sommer i hvertfall.

Anonymkode: 19cdb...429

Skrevet

Har bodd i 33 kvm, vi var to stykk. Steindyr strømregning på vinteren og kok varmt om sommeren, bor ikke der nå men skulle ha hatt varmepumpe der om jeg skulle gjort det omigjen.

Anonymkode: 97840...44e

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva har dette med leiligheter på 50 m2 og under å gjøre?

Anonymkode: 2e49b...8b7

Det var for å vise at varmepumpe fungerer godt uansett størrelse. Vi fikk mange spørsmål om vi hadde bruk for ekstra varmekilder i huset vårt, men den dugde veldig godt. Det har ingenting å si på størrelse hus/leilighet, og det blir en mye bedre varme. Det sagt, så er leiligheten til TS veldig liten, så jeg vet ikke om det lønner seg prismessig, den vurderingen har jeg ikke tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...