AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 Som tittelen sier er jeg en ufrivillig barnløs jente. Har alltid ønsket å bli mor og alltid sett for meg dette. Jeg strever med å finne en partner og har strevd med det litt lenge. Årene går og tanke på en familie synker for hvert år. Jeg har begynt å tenke på andre måter om å få barn. Å bli alenemor med donasjon i danmark for eksempel. Jeg vet jeg hadde blitt en god mor og barnet hadde vært så ønsket i forhold til kanskje andre. Men ettersom barnet vokser osv hvordan skal man ta på seg det å fortelle at man ikke vet hvem far er osv. Det er dog mange som får barn sånn sett i en moderne tid så hvordan blir den samtalen osv Anonymkode: 18774...a49 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Hvor gammel er du? Har du hatt forhold tidligere? Har du noen tanker om hvorfor du ikke treffer noen? Anonymkode: 9149d...856
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor gammel er du? Har du hatt forhold tidligere? Har du noen tanker om hvorfor du ikke treffer noen? Anonymkode: 9149d...856 Ja jeg har hatt tre forhold tidligere, med utroskap og drama. Jeg har ikke funnet noen som er greie å behandler en bra. Jeg er 30. Har vært en del på på dating sider, men ikke møtt en eneste seriøs mann enda. Ts Anonymkode: 18774...a49 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Hadde jeg ikke hatt mann innen jeg var 35, så hadde jeg helt klart reist til Danmark for å prøve og få barn alene. Å få barn hadde vært så viktig for meg. Når barnet/barna hadde blitt store nok til å spørre etter pappa. Så hadde jeg fortalt at mamma ikke fant en kjærest som ville være pappa. Så da fikk jeg hjelp på sykehuset for å lage barn. Der har de pappaceller/sædceller, så da kan man lage barn uten pappa. Anonymkode: 9d32b...e8f 15
Hannah80 Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 Du trenger ikke reise til Danmark. Er jo tillatt for enslige kvinner å få hjelp her i Norge nå;) 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde jeg ikke hatt mann innen jeg var 35, så hadde jeg helt klart reist til Danmark for å prøve og få barn alene. Å få barn hadde vært så viktig for meg. Når barnet/barna hadde blitt store nok til å spørre etter pappa. Så hadde jeg fortalt at mamma ikke fant en kjærest som ville være pappa. Så da fikk jeg hjelp på sykehuset for å lage barn. Der har de pappaceller/sædceller, så da kan man lage barn uten pappa. Anonymkode: 9d32b...e8f Veldig fint svar🙏🏼❤️ tusen takk. Jeg skal selvsagt gi det litt tid for å se om jeg kanskje finner drømmemannen med tiden. Men det er godt å vite at man kan få hjelp og at det finnes andre metoder her ❤️ Anonymkode: 18774...a49 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #7 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja jeg har hatt tre forhold tidligere, med utroskap og drama. Jeg har ikke funnet noen som er greie å behandler en bra. Jeg er 30. Har vært en del på på dating sider, men ikke møtt en eneste seriøs mann enda. Ts Anonymkode: 18774...a49 Da har du jo tid, og trenger ikke tenke så drastisk helt ennå. Vet du hvorfor forholdene dine har vært så turbulente? Er foreldre dine gift? Søsken? Hvordan er det med dine venner og din omgangskrets - har de stabile forhold, og har de reagert på noen måte på mennene du dater? Det er verdt å tenke på disse tingene uansett. Et forhold har masse verdi i seg selv, og en mann er jo ikke bare et verktøy mot et barn. Så du har alt å tjene på å tenke litt annerledes rundt mennene du møter og hva du ser etter. (Jeg traff forøvrig mannen min som 28-åring og hadde få seriøse forhold før det). Anonymkode: 9149d...856 4
Hannah80 Skrevet 16. januar 2021 #8 Skrevet 16. januar 2021 Ang samtalen med barnet, så trenger det ikke å bli den "store" samtalen. Har selv fått barn via donor. Og vi snakket om det helt fra han var bitteliten. Kjøpte bl.a billedbøker hvor donorbarn er temaet. Man forenkler alt selvfølgelig, og så kommer detaljene etterhvert med alderen. 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #9 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da har du jo tid, og trenger ikke tenke så drastisk helt ennå. Vet du hvorfor forholdene dine har vært så turbulente? Er foreldre dine gift? Søsken? Hvordan er det med dine venner og din omgangskrets - har de stabile forhold, og har de reagert på noen måte på mennene du dater? Det er verdt å tenke på disse tingene uansett. Et forhold har masse verdi i seg selv, og en mann er jo ikke bare et verktøy mot et barn. Så du har alt å tjene på å tenke litt annerledes rundt mennene du møter og hva du ser etter. (Jeg traff forøvrig mannen min som 28-åring og hadde få seriøse forhold før det). Anonymkode: 9149d...856 Foreldrene mine er fortsatt sammen og har vært sammen i over 35 år. Veninnene mine har barn menn mennene har de gått i fra. Så de er alene mødre og single nå. Jeg vet jo hvorfor mine forhold gikk dårlig. Det var utroskap inni bildet, og mye annet jeg ikke trenger gå innpå her. Altså ingen av de var noe "fars.materialet" Anonymkode: 18774...a49 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #10 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Foreldrene mine er fortsatt sammen og har vært sammen i over 35 år. Veninnene mine har barn menn mennene har de gått i fra. Så de er alene mødre og single nå. Jeg vet jo hvorfor mine forhold gikk dårlig. Det var utroskap inni bildet, og mye annet jeg ikke trenger gå innpå her. Altså ingen av de var noe "fars.materialet" Anonymkode: 18774...a49 Har du ingen venninner i stabile forhold, med eller uten barn? Hvis dine venninner er jevnaldrende så har de vel fått barn ganske tidlig. Var de gift og etablert da de fikk barn? Jeg vil si dine odds er bedre enn deres. Anonymkode: 9149d...856
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #11 Skrevet 16. januar 2021 Utrolig egoistisk å reise til Danmark å bevisst frata ett barn muligheten til å ha en far. Ønsker meg veldig ett barn til selv, men å ta ett sånt valg for ett eventuelt barn kan jeg ikke. Anonymkode: a8d3b...620 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #12 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utrolig egoistisk å reise til Danmark å bevisst frata ett barn muligheten til å ha en far. Ønsker meg veldig ett barn til selv, men å ta ett sånt valg for ett eventuelt barn kan jeg ikke. Anonymkode: a8d3b...620 Javel? Da synes jeg det er like egoistisk å skille seg fra mannen om man har barn og barnet får et veldig ustabilt liv med frem og tilbake og ikke et fast sted. Anonymkode: 18774...a49 9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #13 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Javel? Da synes jeg det er like egoistisk å skille seg fra mannen om man har barn og barnet får et veldig ustabilt liv med frem og tilbake og ikke et fast sted. Anonymkode: 18774...a49 Det kommer helt an på omstendighetene. Man kan ikke vite hva som skjer i fremtiden, men man VET at man fratar barnet en far om man velger å få barn på egen hånd. Anonymkode: a8d3b...620 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #14 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Javel? Da synes jeg det er like egoistisk å skille seg fra mannen om man har barn og barnet får et veldig ustabilt liv med frem og tilbake og ikke et fast sted. Anonymkode: 18774...a49 Barnet er hos mamma og pappa, det er viktigere enn «et fast sted». Ts velger å frata et barn sin mulighet til å ha en pappa. Og hun aner ikke om hun blir ei god mor eller ei, og da har barnet ikke en god far å spille på Anonymkode: d8ed8...962 2
Hannah80 Skrevet 16. januar 2021 #15 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utrolig egoistisk å reise til Danmark å bevisst frata ett barn muligheten til å ha en far. Ønsker meg veldig ett barn til selv, men å ta ett sånt valg for ett eventuelt barn kan jeg ikke. Anonymkode: a8d3b...620 Mange kvinner eier ikke dømmekraft når det gjelder menn. Mange kvinner får barn med menn som er rusavhengige, kriminelle, alvorlig psykisk syke, som ikke evner å ha samvær med barna etter et samlivsbrudd. Og noen får barn med menn som gir totalt faen i ungene sine. Det er alltid egoistisk å få barn. Alltid. 16
byh1 Skrevet 16. januar 2021 #16 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Som tittelen sier er jeg en ufrivillig barnløs jente. Har alltid ønsket å bli mor og alltid sett for meg dette. Jeg strever med å finne en partner og har strevd med det litt lenge. Årene går og tanke på en familie synker for hvert år. Jeg har begynt å tenke på andre måter om å få barn. Å bli alenemor med donasjon i danmark for eksempel. Jeg vet jeg hadde blitt en god mor og barnet hadde vært så ønsket i forhold til kanskje andre. Men ettersom barnet vokser osv hvordan skal man ta på seg det å fortelle at man ikke vet hvem far er osv. Det er dog mange som får barn sånn sett i en moderne tid så hvordan blir den samtalen osv Anonymkode: 18774...a49 Send pm, jeg kan gi deg råder.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #17 Skrevet 16. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det kommer helt an på omstendighetene. Man kan ikke vite hva som skjer i fremtiden, men man VET at man fratar barnet en far om man velger å få barn på egen hånd. Anonymkode: a8d3b...620 Du har glemt å ta med de mennene som ikke vil ha barn og? Anonymkode: 2e3b6...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #18 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har glemt å ta med de mennene som ikke vil ha barn og? Anonymkode: 2e3b6...1bb Skjønner ikke hva du mener med det, men som sagt så kan man ikke vite hva som skjer i fremtiden. Anonymkode: a8d3b...620
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #19 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja jeg har hatt tre forhold tidligere, med utroskap og drama. Jeg har ikke funnet noen som er greie å behandler en bra. Jeg er 30. Har vært en del på på dating sider, men ikke møtt en eneste seriøs mann enda. Ts Anonymkode: 18774...a49 Jeg ble singel da jeg var 29 etter et langt forhold uten barn. Møtte min nåværende samboer da jeg var 30, og vi har fått tre barn fra jeg var 32 til jeg var 40. Det er ikke for sent for deg enda ❤️ Anonymkode: 9a918...57d 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #20 Skrevet 16. januar 2021 Det er jo latterlig enkelt å få en mann, hvorfor ikke bare få barn på gamlemåten? 30 er da en helt fin alder Anonymkode: f101a...cbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå