tinki Skrevet 26. september 2002 #21 Del Skrevet 26. september 2002 Hei! Det innlegget kunne vært skrevet av meg, det. :D Jeg har heller aldri vært full og drikker så lite at det går på grensen til aldri. Men jeg har aldri hørt noe negativt om det, egentlig. Når folk spør, sier jeg at jeg ikke gidder å tvinge i meg noe som jeg ikke liker, bare for at alle andre gjør det. Noen sier at jeg blir jo vant til smaken, men likevel, jeg har ikke BEHOV for å like det. Isj.. Har også problem med fulle folk, vet ikke helt hvordan jeg skal takle dem. Men du verden, det er jo morsomt å se på de som er fulle, da.. :D Har aldri prøvd å røyke heller, faktisk. Synes jeg er rar på det området, tror jeg må være den eneste. Men jeg hadde neppe likt det heller, så da så.. Da lar jeg heller være. (er forresten 23 år nå, så nå er det ikke mye gruppepress ute lenger, heller..) Anyway, de fleste jeg sier dette til, synes jeg er veldig sterk som klarer å stå imot, og ikke bare "flyte med strømmen".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 26. september 2002 #22 Del Skrevet 26. september 2002 Du har en likesinnet i meg også. Jeg drikker svært sjelden, og når jeg gjør det er det stort sett fordi det er "påkrevd", som å ta et glass vin eller to i selskapssammenheng. Jeg tar meg aldri en øl for å kose meg. Jeg nyter like fullt sommeren med en kald cola. Men som jeg kjenner igjen følelsen av å være den eneste! Også i familiesammenhenger er det vanskelig, mine foreldre tar seg mer enn gjerne en øl og fire når vi er sammen, uansett ukedag. Er det fest, som jul eller nyttår, blir det betydelig mer, og jo mer de drikker, jo mer latterlige blir de. Jeg tror ikke mine foreldres alkoholforbruk har påvirket mine valg i stor grad, de drakk nemlig minimalt da jeg var liten. Det er først i voksen alder at jeg har sett dem beruset. Allikevel synes jeg det er tøft, jeg har to små søsken som bor hjemme som titt og ofte ser mor og far litt brisne. (Ikke fulle som alker, men jeg mener at det er ille nok allikevel.) En av grunnene til at jeg sjelden går på byen er at jeg har slik en lav toleransegrense for fulle folk. (En annen er at jeg irriterer meg over røykere, men det er en helt annen diskusjon... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. september 2002 #23 Del Skrevet 26. september 2002 Jeg drikker meg heller aldri full. Har gjort det før, i den berømte fjortistida, men gjør det aldri nå. Jeg drikker veldig skjelden alkohol..det meste liker jeg ikke smaken på, så jeg ser ingen grunn til å presse det i meg. Fulle folk synes jeg er motbydelige, og jeg hører aldri på dem. Til å begynne med fant jeg på unnskyldninger for ikke å drikke..men det orker jeg ikke lenger. Sier det som det er. Kan godt ta en drink, men det er det. Heldigvis er typen min likedan. Jeg hadde ikke orka eller klart å vært sammen med en som hver helg skulle ut på byen og drikke seg drita. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 26. september 2002 #24 Del Skrevet 26. september 2002 Når det gjelder påvirkning fra foreldre, så tror jeg at jeg med hånden på hjertet kan si at det er pappas "skyld" at jeg er forholdsvis nøktern når det gjelder alkohol. Jeg var nemlig vant til at fattern kunne blande seg en dram på fredagskvelden, og ha glasset stående ganske lenge før det ble tomt. Og skulle han riktig kose seg, ja så unnet han seg ett glass til... :kgsmil: (Var han på fest tok han seg adskillig mer, men da var jo ikke jeg tilstede...) Når jeg så ble gammel nok til å gå på fest, og ble tilbudt alkohol, ja så hermet jeg etter papsen, og dermed ble det ikke mye fyll. :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym i dag og.. Skrevet 27. september 2002 #25 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg må si at jeg føler meg mye mindre alene nå enn jeg gjorde for 2 dager siden.. Jeg trodde helt ærlig at de fleste drakk og skålte og synes jeg var en dott. Nå er det jo ikke så mange av de som har skrevet inn, men de tiltrekkes vel ikke overskriften... :-? Jeg er så enig med mange her. Frk Dings jeg er enig med deg i at selv i familiesammenheng så er det vanskelig. Det var greit når jeg var liten, da drakk man jo ikke, men nå forventes det jo at man tar både rødvin og akkevitt til forskjellige anledninger. Det er kjipt når storebror synes du er treig fordi du ikke drikker. "Når jeg var på din alder var jeg ute og festet hver helg jeg..." fikk jeg høre da jeg var 16 år. Det kommer nok tenkte jeg, men nei... Det kom visst aldri.. :-? Jeg kan med hånden på hjertet si at hvis jeg får barn skal de slippe å se mammaen sin full. ( ikke så rart siden jeg aldri har vært full da...) Jeg har sett mine foreldre fulle et par ganger, og jeg synes det var/er helt PYTON!!! Barn blir så usikre og engstelige når de ikke vet hvem de skal forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 27. september 2002 #26 Del Skrevet 27. september 2002 Nei, du har ikke møtt så mange fordommer her inne. Men fordommer den andre veien finnes det nok av her. Som at vi som drikker gjør det for å være kule!?! Eller for å få mot? Ærlig talt, ikke spre slike fordommer mot oss, så skal vi være greie tilbake. Når man er nærmere 30 drikker man ikke for å være kul, men fordi man liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 27. september 2002 #27 Del Skrevet 27. september 2002 Vi har en i vennegjengen som ikke drikker fordi han ikke liker det, og jeg har aldri tenkt på ham som spion eller treig eller noe av det du tenker at andre tenker. Jeg har bare tenkt at da liker han ikke det, da. Og han er faktisk ganske sjenert og stille, som du sier du ikke er, men det er ingen som reagerer på det. Vi liker ham jo sånn når vi er edrue, hvorfor skulle vi ikke like ham når vi har drukket? Men har du tenkt over at vennene dine kanskje reagerer på de holdningene du har, som Klips nettopp påpekte, og føler at de må forsvare seg? At det er derfor de sier noe hvis de sier noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romle Skrevet 27. september 2002 #28 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg har over hode ikke tenkt til å spre noen fordommer her. Jeg har bare en haug med spørsmål og tanker. Har ikke fått så mye negativ respons på at jeg ikke drikker, men noen spørsmål har det blitt i løpet av årene, og ettersom jeg blir eldre og eldre, så takler jeg de bedre/driter i det. . Jeg sier ikke at de som drikker gjør det for å få mot eller være kule men jeg SPØR bare hvorfor de drikker. Jeg lurer bare på om jeg går glipp av noe... :o Når jeg startet innlegget var det den usikre delen av meg som kom fram. Det er den delen som kommer fram når jeg føler meg uttafor når jeg er sammen med mange som drikker. Kanskje jeg er litt paranoid, men mange av oss går vel noen ganger og lurer på hva folk tenker om oss. Jeg lurer bare rett og slett på hva dere som drikker tenker om oss som ikke drikker. Dette er ikke et kjempe problem for meg, men det er noe jeg har tenkt på lenge og som jeg hadde lyst til å drøfte. Jeg synes det har vært utrolig spennende å lese alle innleggene her, og jeg er glad for at jeg ikke er den eneste. Men fortsatt er jeg av den oppfatningen at alle må gjøre som de selv vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romle Skrevet 27. september 2002 #29 Del Skrevet 27. september 2002 ...Som plutselig ikke var så anonym lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 27. september 2002 #30 Del Skrevet 27. september 2002 Kanskje jeg er litt paranoid, men mange av oss går vel noen ganger og lurer på hva folk tenker om oss. Ja, det kan du være sikker på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 27. september 2002 #31 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg drikker meg svært sjelden "dritings" - har ingen interesse av det. Personlig klarer jeg fint å rocke på bord og "kline med feil fyr" uten å drikke alkohol ( ), så alkohol er ofte bare en dum unnskyldning for å oppføre seg annerledes enn "normalen". Jobb med å bli trygg på deg selv og de valgene du gjør - og ha det gøy med eller uten promille. Når folk ser at du kan "ta av" like mye som dem - uten "juks", er det faktisk en del som følger eksempelet også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 28. september 2002 #32 Del Skrevet 28. september 2002 Neida, du er overhodet ikke aleine, det bare virker sånn. Jeg hadde en periode jeg var riimelig hard på flaska, noe som har ført til at jeg nå ikke klarer hverken lukta eller smaken av alkohol- da brekker jeg meg rett og slett. Jeg drikker så å si aldri, og når jeg en sjelden gang gjør det er det kun drinker/vin som ikke smaker eller lukter alkohol. Jeg holder meg til brus, og alkohol til maten klarer jeg ikke, det blir helt feil kombinasjon for meg. Øl kan jeg ikke fordra. Jeg drikker når det passer MEG, ikke alle andre. Og hvis andre har problemer med det (jada, har fått kommentarer jeg også), så er det deres problem- ikke mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 30. september 2002 #33 Del Skrevet 30. september 2002 Hei Romle-ikke-anonym... Det kan kanskje virke som om problemet ditt mer er at du ikke klarer å slippe det helt løs, og ikke at du ikke drikker alkohol? Tipper mange av de som skriker og skråler og klemmer noen de er glade for å se ikke har drukket mer enn 2-3 øl, noe som IKKE er nok til å bli "dritings". Vet ihvertfall at jeg kan bli fryktelig "lykkelig" av 2-3 øl en sommerkveld. I motsetning til deg, liker jeg både vin, øl, rusbrus og brennevin (unntatt brunt brennevin rent drikker jeg nesten alt, tror jeg). I tillegg røyker jeg, så jeg er vel egentlig ganske fæl Jeg har ikke problemer med at folk på fest ikke drikker, medmindre de insisterer på å bli sure/mutte når andre blir fulle, eller på å fortelle alle dagen derpå hvor dumme de var. Og det gjør du vel ikke? Slapp av og vær deg selv. Om du ikke føler deg vel på fester hvor folk blir fulle, så ikke gå dit da. Om du ønsker å drikke noe alkohol og bli litt brisen selv, finnes det sikkert alkohol som også du kan like. Har du lyst til å teste det ut, kan du vel prøve en gang med kjæresten din, eller en venninne du stoler på? Jeg har ihvertfall funnet ut at det finnes en sone mellom helt edru og full. En sone der jeg får energi selv om jeg egentlig er sliten, en sone der jeg kan slappe av selv om jeg egentlig er stresset, og der halvmorsomme ting kan gjøre at jeg ler meg ihjel. Av og til er den sonen god å besøke, sammen med gode venner. Om de drikker eller ikke bryr jeg meg ikke om så lenge de ler sammen med meg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 1. oktober 2002 #34 Del Skrevet 1. oktober 2002 Her må jeg si at jeg er enig med Sissan. Jeg drikker ikke for å få mot til å si eller gjøre ting som jeg ikke tør når jeg er edru, jeg drikker heller ikke fordi alle andre gjør det. Jeg drikker fordi det er godt og fordi jeg av og til synes det er deilig å være litt beruset. Jeg har aldri vært "hard på flaska", men må si at jeg ikke kan tenke meg å bli avholds. Jeg har heller ikke noe imot folk som ikke drikker, med mindre de er negative til andre som gjør det. Det verste jeg vet er edru folk som sitter å observerer andre slik at de kan "ta" dem dagen derpå. Det finnes faktisk noen av dem. Jeg bryr meg ikke om noen av vennene mine blir litt for fulle, for mange er dette en måte å avreagere på. Dersom de blir veldig fulle, veldig ofte så hadde jeg nok blitt bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romle Skrevet 1. oktober 2002 #35 Del Skrevet 1. oktober 2002 Kanskje det er denne sonen jeg ikke har besøkt enda. Kanskje verdt et forsøk..? Jeg kan innrømme at jeg et par ganger har vært en sånn som har fortalt litt dagen derpå, men jeg skjønte fort at det ikke var populært...Så nå er min munn lukket.. Jeg lover!!! Furten blir jeg heller ikke, men kanskje jeg noen ganger har blitt litt stille og kanskje litt mutt? Jeg skal ta lærdom av alle de utrolige lærerike innleggene her og jobbe videre med meg selv. Men noen party-løve blir jeg nok ikke. Og greit er det! Edru Romle Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå