Gå til innhold

Jeg drikker ikke - Er jeg helt uttafor??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym i dag..

Jeg er ikke kristen, jeg er ikke allergisk, men jeg drikker altså ikke. Jeg har aldri vært full, har aldri mistet kontrollen, ikke husket hva jeg har gjort, klina med feil fyr eller hatt fylleangst.. :oops:

Jeg må si jeg tenker mye på dette. :-?

Hvis jeg er borte eller på fest tar jeg med meg noe jeg kan drikke. Det kan være en hvitvin eller eller noe som ikke smaker så mye alkohol.

MEN, hadde det vært helt opp til meg , hadde jeg tatt med brus.

Jeg synes alkohol smaker sterkt og jeg klarer ikke å venne meg til det. Jeg tivnger det i meg for å være som alle andre, men er letta hvis jeg har en unnskyldning og kan kjøre.

Jeg hører om folk som snakker om at de har så lyst på et glass rødvin, og at de kan kose seg med vin en hel kveld med jentene. Hører også om folk som har lyst på en øl bare sola nærmer seg. :lol:

La det være sagt at jeg har ikke alkoholiserte foreldre, har ikke opplevd noe traumatisk i barndommen (tror jeg) og er ikke prippen.

Jeg skulle ønske jeg var som andre, som koste meg og slapp alle hemninger. Det er ikke det at jeg er så redd for å miste hemningene heller..eller kanskje litt. Liker å ha kontroll liksom... :o

Hva er galt med meg?

Jeg kan innrømme at jeg aldri har likt fulle folk. Liker ikke at de blir "annerledes" og ikke er seg selv. Liker ikke sløve øyne, snøvlete folk som betror seg og ikke husker dagen etter. Makter ikke spy og folk som sjangler av gårde.

Jeg føler faktisk at jeg har litt problemer med alkohol.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor.

Hvorfor kan ikke jeg være som "alle" andre? :roll:

Jeg synes dette er en merkelig greie egentlig. Jeg føler meg dum,treig og uttafor fordi jeg aldri har vært full. Samfunnet er sånn at alle drikker og de som ikke gjør det er pripne eller bibelstripper.

Noen som har noen klare meninger eller tanker om rare og uttafor meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg er borte eller på fest tar jeg med meg noe jeg kan drikke. Det kan være en hvitvin eller eller noe som ikke smaker så mye alkohol.

MEN, hadde det vært helt opp til meg , hadde jeg tatt med brus.

Dette ER helt opp til deg.

Det er helt OK å ikke liker alkohol. Synes ikke du skal tvinge i deg vin eller annet om du ikke liker det!!!!

Vær åpen om at du ikke liker alkohol. Du trenger ikke være flau over det. Det er mange andre som ikke liker det heller, selv om de gjerne gir inntrykk av noe annet (spesielt i ung alder).

Nei, gjør det som er riktig og bra for DEG! Ikke bry deg om hva andre måtte mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg glemte å si at jeg faktisk er 28 år.. Ingen usikker fjortis..

Jeg vet at det er opp til meg, men du aner ikke hvor mye mas det er hvis jeg ikke drikker og hvor enkelt og lett man glir inn i mljøet hvis man drikker. Det er akkuratt som at de føler at det er en spion tilstede fordi jeg får med meg alt...

Er det sånn for dere?

Må også legge til at jeg er åpen har lett for å snakke med folk ikke er genert og stille. Har aldri følt det store behovet for å drikke meg til mot.

Veldig ofte driter jeg i hva folk synes men synes likevel at det er plagsomt.

Kommer ofte hjem med en følelse av å være uttafor og unormal.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett med å ta med det du selv liker å drikke. Ekte venner godtar deg uten for mange spørsmål uansett.

Forstår at du føler et press, og mas. Det er mer akseptert å drikke på en fest enn å ikke gjøre det. Ingen spør hvorfor du drikker alkohol, men er du edru gjennom en kveld, blir det mange spørsmål - til du har en god grunn - som bilkjøring.

Synes du det blir mye mas, så finn deg to - tre "gode" grunner for ikke å drikke alkohol - som at man skal tidlig opp neste dag av en eller annen grunn - familiebesøk pleier å virke. Alkohol og medisiner er alltid en god grunn, og selfølgelig bilkjøring - enten på natta - eller tidlig neste morgen.

Det lureste likevel er å bare si at du ikke liker alkohol - som du har gjort, og more deg videre, noe som er fullt mulig uten alkohol innabords. Som sagt - gamle og gode venner bryr seg ikke om sånt, og i nye situasjoner behøver du bare forklare deg noen ganger, og så er den kvelden klarert.

Det er ikke så mye å hige etter - det å være som alle andre - hvis det betyr sterkt innslag av tømmermenn og fylleangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Nå drikker ikke jeg så mye heller, men det blir nå litt av og til...

Jeg synes at det er best med slik drikke som ikke smaker 'alkohol'.

Blir det for sterkt, så byr det meg i mot...

Klarer heller ikke noe særlig av rød-og hvitvin...

Enten så drikker eg pærecider, ellers så kjøper eg Martini Asti (musserende vin ca 7% - smaker brus)

Drikker med måte, det er jo alltid en dag derpå!

Men det er fullt og helt opp til deg om du velger å drikke eller ei!

Når man er 'så gammel' (ikke vondt ment!) :wink: så er det lettere å ta sine egne valg, og stå for det en bestemmer seg for..

Det er annerledes med 'fjortisene' som ikke gjør det en selv vil, men det som andre syns de skal gjøre!

Eg ser ikke bort i fra at jeg også kunne komme til å kommentere det, om noen ikke drikker... Men fra min side, så er det jo ikke vondt ment!

Men eg skjønner det at om det er mange som henger seg opp idet, så blir det ubehagelig..

Det er litt dumt å late som en drikker, bare for å slippe alle spørsmålene! :wink:

Gjør det som du føler for, det som du syns er rett...

En sitter ikke å tvinger i seg noe som en ikke vil drikke!

Brus er godt det!!

Det finnes jo også alkoholfrie viner som ikke smaker godt, skal det være vin, så blir det boblevann for min del...

Ha en fin dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår hvordan du føler det.

De andre burde godta at du ikke liker alkohol, vi er nemlig mange som ikke gjør det! Jeg syntes heller ikke det alltid er like lett å si nei takk, men har funnet ut at det kan være gøy å spille... Når alle de andre har drukket mye er det ingen som merker noe hvis du later som...

Som oftes er det selvfølgelig best og si klart og tydelig i fra.

Men av og til er det gøy å spille beruset... :D :wink:

Vi som ikke drikker mye har det alltid best dagen etterpå! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa, det er flere av oss ;) Jeg drikker meget meget sjeldent alkohol, toppen 2 ganger i året. Men jeg har vel egentlig aldri gjort meg noe spesielt av det og det er veldig sjeldent mannfolk reagerer på det. Kvinnfolka derimot får de :o øynene når du forteller det.

Jeg pleier å si at jeg aldri hadde klart å bli alkoholiker, uansett hvor mye jeg hadde gått inn for det ;)

Men jeg forstår godt hvordan du føler det. Der jeg kommer fra ble jeg sett på som ei meget meget fornuftig, ja nesten prippen jente siden jeg aldri rørte alkohol, ikke røyker jeg, bruker ikke narkotika. Jeg drikker ikke kaffe en gang jeg. Og der jeg kommer fra er det veldig vanlig at ungdom er harde stort sett på alle de tingene.

Synes du skal være stolt av den holdinga du har overfor alkohol jeg. Det er hvertfall jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker også svært sjelden.

Kan bruke en hel kveld på en flaske vin og liker ikke å bli full.

Hadde en periode da jeg var mye ute og full hver helg, men de siste 5 årene har jeg ikke orket å bli full.

Greit å bli litt brisen da, men ikke noen mer. Helst drikker jeg bare en Irish Coffee eller noe fordi det smaker godt.

Gjør som du vil. Men prøv å holde humøret oppe. Folk godtar edrue mennesker på fest, men ikke hvis de sitter og syter eller blir sure. Da er det desverre en liten sjanse for at folk slutter å invitere deg. Synd, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært full jeg. Helt sant.

Drakk min første alkohol-enhet når jeg var 17, og drikker nå ikke ofte, mest Munkholm :lol: (Som er alkoholfritt øl. Liker humlesmaken.)

Nå som jeg er gravid har jeg NULL problemer med å ikke drikke, synes nesten det er deilig med en "gyldig" unnskyldning :oops: (Burde ikke tenke sånn, men det er mye drikkepress ute og går altså..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bortsett fra alderen din, så kunne du vært meg. Bortsett fra at jeg faktisk liker vin. Men jeg drikker ikke veldig mye, tar like gjerne med brus eller vanlig cider på fest. Er jeg ute, så blir det brus, eller kanskje et glass rødvin hvis jeg virkelig føler for det og ikke skal kjøre hjem. Min kjære drikker ikke i det hele tatt, men har heller ikke noen religiøs eller politisk grunn til det. Vi liker ikke å miste kontrollen, og har det egentlig helt fint uten alkoholen.

Jeg har vært litt pussa en gang. Jeg hadde malt stua, og dro rett på fest etterpå, og spiste all frukten som endte opp i mitt glass med alko-punsj, i tillegg til å drikke 1/2 flaske vin og være sliten. Da sjanglet jeg litt (på brostein) og var kanskje litt ukoordinert.

Folk rundt meg har gitt opp å få meg til å drikke hvis jeg sier at jeg skal kjøre, fordi sjansen for at det er sant, og at de vil sitte på, er ganske stor.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært full, har aldri mistet kontrollen, ikke husket hva jeg har gjort, klina med feil fyr eller hatt fylleangst.

Samme her. Vel, litt brisen har jeg vel vært, men neppe nok til at det kan kalles full.

Men jeg drikker gjerne, jeg -vin eller likør, eller drinker (uten bobler). :sjarmor:

Hvis du ikken liker smaken av alkohol, ja så er jo det en innmarig god grunn til å ikke drikke.. Hvorfor tvinge i seg noe stygt bare fordi andre gjør det? Øl er jo foreksempelt helt avskyelig!! :wink:

Joda, jeg har ofte lyst på et glass rødvin og et par kjeks med krydderost om kvelden... Men vel så ofte "må" jeg ha en iskald cola! :ler:

Jeg synes det er flott at du aldri har vært full. Hva i himmelens navn er nå så kult med å rave omkring og drite seg ut? Det er også flott at du ikke har latt deg "overtale" til å pælme nedpå, bare for å tekkes andre. Jeg synes du bare skal si fra på neste fest, om noen spør om du har noe "ekstra" oppi brusen din. de må vel komme over sjokket etterhvert...? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym i dag og..

Tenk jeg er ikke alene!???!! :D

Det hadde jeg nesten trodd.. Jeg vet jo at ikke alle drikker, men jeg var litt forberedt på at jeg skulle få beskjed om hvor prippen jeg var. Det er godt å vite at man ikke er sååå annerledes og at det faktisk er flere der ute.

Men jeg er faktisk litt interresert i hva de som drikker mener også.

Hvordan ser dere på oss, og hva er det som gjør at alle drikker. Er det fler som "later som " enn det vi vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg skal ikke påstå at jeg ikke liker alkohol (elsker en øl i sola!), eller at jeg aldri har vært full... :oops: Men nå, når jeg har blitt litt eldre (er 28 jeg også), så har jeg begynt å slite noe innmari med alkohol. Blir gjerne dårlig dersom jeg drikker mye, blir fyllesyk HELE dagen etterpå, uansett hvor mye jeg drikker omtrent!

Så det har liksom stoppet seg litt selv, dessuten liker jeg også å ha kontrollen! :blunke: Godt å bli litt småbrisen innimellom, men ikke mer en det.

Har også endel venninder som synes jeg er aldeles drit-kjip pga "anti-fylla" mi! :ler: Eneste det resulterte i, var at jeg ikke bruker "feste-kvelder" sammen med dem lenger, jeg gidder nemlig ikke maset!

Da jeg begynte å danse line-dance, fant jeg også ett miljø som kan reise på di verste fylle-arrangementene, og HELE gjengen er så godt som edru!!! Noen tar seg en øl, for kosen, men ingen drikker seg fulle!

Så nå går jeg aldri ut på en fredag eller lørdagskveld lenger med mine gamle venninder! De får nøye seg med kaffe, middag, hjemmeprat/kos, turer etc! Mer får de ikke av meg, så lenge de fremdeles er nødt til å drikke seg dritings for å ha det gøy! Og ikke kan godta at jeg ikke gidder det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, her kommer et svar fra en som HAR vært full, flere ganger en jeg har tall på, som ELSKER smaken av vin og øl osv. og som sikkert kommer til å bli for full og si dumme ting igjen (etter babisen), selv om jeg er kommet over spy og miste helt kontrollen årene.

(Må forøvrig påpeke at jeg ikke drikker for å miste hemninger el.l., jeg gjør og sier det jeg vil edru eller full, men jeg blir faktisk i lysere humør og ikke minst får mer energi hvis jeg blir litt brisen på fest.)

Tenkte først at det var noe i det du skrev om at en edru person var som en spion som fikk med seg alt (og ikke minst fordømmer alt). Men så? Hvis vi som drikker gjør så dumme ting at vi ikke vil at noen edrue skal se det, da er det da virkelig vi som har et problem?

Selv har jeg i en alder av 29 for lengst sluttet å mase på hvorvidt andre drikker eller ikke, men jeg har også observert at det er langt fra alle som har det.

Snart 30 og så opptatte av hva ANDRE drikker, jeg synes sånne folk er litt patetiske jeg!

Fortsett å gjøre som du vil du!

(Selv skulle jeg ønske at folk snart sluttet å bli sjokkert over at jeg ikke liker brus og kaker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada=) -ikke innlogget

Jeg drikker meg sjelden FULL, men det har hendt :oops:

Det jeg ville kommentere er mitt syn paa de som ikke drikker:

Vel -samme for meg hva andre velger aa gjore :D

Vi er en vennegjeng som pleier aa gaa ut sammen her nede, og en av disse vennene drikker ikke. Jeg reagerte ikke noe paa det utover aa bli ganske nysjerrig paa hvorfor :ler: (er litt nysjerrig av meg)

Og grunnene kunne vaert mange, de, bla.a. at han ikke likte smaken, ikke likte aa bli full osv, og hva naa enn grunnen hadde vaert, saa hadde det selvfolgelig vaert greit for meg! (Og om han ikke ville si det ogsaa!)

Saa naar vi hadde blitt litt bedre kjent og det falt seg naturlig, saa spurte jeg. Svaret var at han aldri hadde drukket, og ikke folte noe behov for det. Jeg synes det er kjempebra at vi er forskjellige, og det er vel ikke noe som er bedre enn aa se hvordan andre tenker om forskjellige ting?!

Hilsen Ada

-som liker alt som er mulig aa drikke bortsett fra brus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleide å drikke ganske mye en periode, følte at jeg trengte det, men jeg syntes alltid at de som ikke drakk var sterke. Det føler jeg enda, de er mye sterkere enn meg selv om jeg nesten ikke drikker nå.

Jeg har vært veldig full, men alltid visst hva jeg gjorde, og jeg tror jeg har sagt til venner i fylla at de er kjempe tøffe som tørr la vær å drikke. Tørr å være seg selv og stå for det de mener.

Så bare vær deg selv og innbærer det null drikking så la det gjøre det da, ikke la noen tvinge deg til å gjøre noe DU ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym i dag og..

Interessant dette her...

Det at jeg er sterk har jeg faktisk hørt før. Det at jeg kan stå i mot press mens andre hiver innpå for å virke kul. Jeg føler faktisk motsatt noen ganger. Jeg skulle ønske jeg var sterk nok til å slenge meg på de andre. Drikke, miste kontrollen, flirte, fjolle GLI INN I MILJØET. Men jeg føler meg for feig til det.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har obeservert hvordan fester utvikler seg.

Den begynner, folk er litt pyntet, de er blide, rolige, hilser og smiler.

Ettersom tiden går så sklir ting litt ut og folk tar på hverandre, ler veldig, sitter på fanget til hverandre og har det gøy. Det er da jeg stivner. Jeg føler så veldig på kroppen at "Her kan jeg ikke være, Jeg passer ikke inn, alle ser at jeg er edru, jeg klarer ikke å le så skrålende høyt og kaste meg rundt halsen på alle og enhver og skrike "såååååååå koselig å se deg"

Jeg er like dannet som da jeg kom. Like blid og korrekt. Kan le jeg og, men inne i meg har jeg mest lyst til å grine ( hvertfall noen ganger)

Når jeg står slik på utsiden tenker jeg: Er det virkelig så gøy? Har dere det så utrolig morsomt eller er det et spill, en maske?..?

Jeg føler at jeg kommer fra en annen planet noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, dette er ikke for å være stygg, men er dette gode venner av deg???

Er disse også sånn rundt 28 år???

Jeg for min del har sluttet å være med på særlig mange av festene til de av vennindene mine som bare "må drikke opp masse penger for å ha det gøy"... Det gidder jeg ikke! Disse vennene får godta at de får dagtid av meg og ikke kveldstid.

Men jeg har ganske mange som ikke ser det som ett must å skrike å skråle, hyle å kaste seg rundt halsen på hverandre. (eller ta på hverandre..) Kan jo komme av at mange har partner da... Men de uten oppfører seg da som mennesker de også!

en le og flørte kan du vel selv om du ikke er full? leve seg litt med i det litt (vel?) avslappede miljøet som blir på fester?

Vær deg selv, og det burde være bra nok! Både for deg selv og for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i dag og..

Venner og venner fru Blom..

Dette er egentlig erfaringer jeg har plukket opp gjennom årene.

På fester treffer man jo ofte folk som ikke er venner, men venners venner.

Nå har jeg mann og mange venner som liker en god middag og å prate sammen i steden for å fylle og feste, så det er ikke akkurat det kjempe- problemet. Men det er noe jeg har tenkt på i magne år, og jeg ville lufte det litt her.

Men det hender jo fortsatt at man tar seg en liten tur på byen og når man står utenfor å observerer, så føles det ofte sånn ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...