Gå til innhold

tegn på at en person røyker hasj....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym_nå
Skrevet

Har en i nermeste krets som jeg er redd for at har begynt å røyke hasj (eller noe annet) :tristbla:

Hva er kjennetegnene? Har hørt det skal lukte spesielt, men hva?

Aner ikke hvilke tegn jeg skal se etter....

Og er rev det samme som hasj?

Vet ikke om dette er riktig sted å poste innlegget, men fant liksom ingen som passet helt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kanskje merke det på latteren til personen, eller at personen er sløvere enn vanlig. Lukten kan ligne litt på skarp vanilje syns jeg.

Litt utenfor, men hvorfor er du egentlig så redd for at vennen din røyker hasj?

Skrevet

enig med gjesten over her, bortsett fra luksten...syns det lukter litt med "granskog"....

Gjest Gjest_LINDA_*
Skrevet

Ja, lukten er litt spesiel,men det kan jo være vanskelig å finne ut..

Ellers så kan det vises på øynene; de blir litt rødlige og pupillen blir størr. Reaksjonsevnen blir nedsatt og personen kan virke(kommer ann på hvor mye h*n har røyka)utenfor og sløv...

Jeg synes det er ganske vanskelig å se på en person om man har røyka-det er ikke så avslørende ofte som når man er full...Større pupiller kan man jo ha etter å ha drukket litt...

Skrevet

Du får spørre han. Det hjelper ingen at du vet at han røyker, hvis han ikke innrømmer og ser problemet selv. Man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp.

Skrevet

du kan jo kjøpe sånne hårtester på internett, eller du kan kjøpe urinprøve, forsøk www.nyekripos.no der får du mange gode råd om hvordan vi kan straffe mennesker som røyker planten cannabis sativa.

Skrevet

Er du hjemme hos ham/henne, kan du holde øynene åpne etter ting som saks med brennmerker på, små biter glad-pack eller små klipsposer, hauger med aske og hestesko (og få sneiper) i askebegeret, og blad med brett på midten. Men de ryddige hasjrøykerne gjemmer bort sånt, da.

Hvis du får med deg hvordan pengeforbruket til personen er, kan det si mye (hvis h*n tjener greit, men er blakk hele tiden, kan det hende pengene går til andre ting).

Og det er vanskelig å se på noen at de har røkt hasj - hos de mindre vante røykerne kan du se ting som røde øyne, tørste, økt appetitt og at de henger en anelse etter i samtaler eller virker litt utenfor.

Rev er det samme som hasj.

Men disse tegnene er bare indisier, det er vanskelig å bevise noe. Medisiner (f.eks enkelte beroligende medisiner og allergimedisiner) kan gi mange av de samme fysiske symptomene.

Skrevet

Det viktigste er at man truer med å straffe dem hvis dem røyker hasj, slik at de ikke skal få dårlige nerver..

Skrevet

Røker man levlig/daglig vil man over til få nedsatt korttidshukommelse. Man blir enkelt og greit litt sløv og glemsk. De andre tingene folk har nevt som pupiller, lukt, latter osv forekommer når man er høy, og er dermed ikke så lett å legge merke til om man ikke er tilstede når det røkes.

Men det enkleste er nok som en sier å spørre vedkommene.

Det er ikke farlig å røke hasj, veldig mange "vellykede" mennesker røker i peioder, så det er egentlig liten grunn til bekymring.

Gjest Violetta
Skrevet
Røker man levlig/daglig vil man over til få nedsatt korttidshukommelse. Man blir enkelt og greit litt sløv og glemsk. De andre tingene folk har nevt som pupiller, lukt, latter osv forekommer når man er høy, og er dermed ikke så lett å legge merke til om man ikke er tilstede når det røkes.

Men det enkleste er nok som en sier å spørre vedkommene.

Det er ikke farlig å røke hasj, veldig mange "vellykede" mennesker røker i peioder, så det er egentlig liten grunn til bekymring.

Synes det er fartegn nok jeg at hjernen blir påvirket så man blir sløv og glemsk.

Uansett er det vel noe omdiskutert om det er farlig å røyke hasj eller ikke.

Gjest Jiha(d)
Skrevet

Med mindre du er mora hans /hennes, kan du sikkert spørre:) Jeg hadde nok innrømmet det om en av vennene som ikke vet at jeg røyker hadde spurt.

Har slutta nå forresten. For det meste. Blir helt glemsk og tullerusk av det. Men greit en gang i blandt. Hvor gammel er denne personen? Ikke bra å røyke hvis man er FOR ung da....;) (Egentlig ikke bra uansett alder, men det er ikke vanlig tobakk, øl eller sprit heller da..)

Lukter litt granskog av det synes jeg også.Litt sånn søt /Besk lukt.

Lykke til!

Gjest Jiha(d)
Skrevet

Hvis du får med deg hvordan pengeforbruket til personen er, kan det si mye (hvis h*n tjener greit, men er blakk hele tiden, kan det hende pengene går til andre ting).

Hasj er jo ganske billig, så med mindre han/hun røyker veldig mye burde det ikke ha så mye å si.

Skrevet

Hvis huset hans/hennes lukter enten fuktig mose eller høy, det er det jeg syns det lukter! Røyker personen rullings til vanlig, sjekk rizlaen om det er avrevet (for å lage jointfilter), se om personen har litt blodsprengte øyne, eller er halvparanoid snakker snøvlete, husker lite av ting som har skjedd for ikke så lenge siden. Og det de andre nevner, blader med brett og sammenrullede aviser med strikk rundt, utskilt tobakk..

jepp og nei jeg kjenner ingen som røyker.

Skrevet
Uansett er det vel noe omdiskutert om det er farlig å røyke hasj eller ikke.

Nåja, det blir litt som med vanlig tobakksrøyking. Og klimaforandringene. Det er egentlig ingen vesentlig uenighet om disse tingene, men det finnes alltid noen som av forskjellige grunner velger å avvise faren uansett hvor tydelig den måtte være.

Det var en liten notis i Aftenposten på torsdag eller fredag om en nylig avsluttet tvillingundersøkelse i Sverige, der de hadde studert en rekke eneggede tvillingpar der den ene røykte hasj og den andre ikke. Det mest tydelige som kom ut av den undersøkelsen, var at selvmordstanker forekom svært mye oftere blant hasjrøykerne, til tross for at det bare var en liten overhyppighet av depresjoner i den gruppen.

Notisen inneholdt dessverre ingen detaljer om størrelsen på undersøkelsen, eller hvor man kunne finne ut mer. Kanskje noen andre her inne vet noe om denne undersøkelsen?

Gjest Splitter Pine
Skrevet

Jeg har en venninne som røyket hasj en gang jeg, og jeg syntes det luktet som pepperkaker :overrasket:

Skrevet

Jeg synes det lukter skog, grønt, høy... Et eller annet ute i naturen.

Vil tro du catcher det med en gang dersom du først kjenner lukta, det lukter ikke som noe annet som naturlig bør lukte der (bortsett fra kanskje hvis du er på en gård eller i en skog eller noe).

Jeg synes det ofte kan lukte det utenfor kjøkkenvinduene... :overrasket: Ihvertfall her hos meg da.

Jeg var ikke videre bevandret i den verdenen og ante ikke hvordan det luktet før jeg kjente det til gangs fra bagen til noen fyrer jeg var på tur med. Etter det kjenner jeg igjen lukten hvorsomhelst. Skremmende at folk mekker det på utesteder etc og går ut og røyker, at ikke personalet tar de eller noe...

Skrevet
Skremmende at folk mekker det på utesteder etc og går ut og røyker, at ikke personalet tar de eller noe...

Du trenger ikke å bekymre deg for at det kanskje finnes steine mennesker på samme utested som deg - man blir roligere av å røyke. Jeg ville heller bekymret meg for spritserveringa, for det er mange som ikke tåler å drikke brennevin, og som ikke blir så gode å ha med å gjøre når de har drukket seg fulle på det.

Forøvrig synes jeg lukten minner om røkelse, nesten som sandeltre :)

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Notisen inneholdt dessverre ingen detaljer om størrelsen på undersøkelsen, eller hvor man kunne finne ut mer. Kanskje noen andre her inne vet noe om denne undersøkelsen?

Det første jeg lurte på er om de i det hele tatt har vurdert muligheten for at suicidale mennesker kanskje har en større tendens til å røyke for mye hasj, heller enn at det er hasjrøykingen som har gjort dem slik? For det er faktisk den mest nærliggende konklusjonen... (Blir man depressiv av å høre på dyster musikk, eller har deppa mennesker en tendens til å foretrekke slik musikk?)

Skrevet
Du trenger ikke å bekymre deg for at det kanskje finnes steine mennesker på samme utested som deg - man blir roligere av å røyke. Jeg ville heller bekymret meg for spritserveringa, for det er mange som ikke tåler å drikke brennevin, og som ikke blir så gode å ha med å gjøre når de har drukket seg fulle på det.

Forøvrig synes jeg lukten minner om røkelse, nesten som sandeltre  :)

Jeg bekymrer meg da ikke for oppførselen deres - jeg har flere venner som røyker og de er da snille som lam. Det jeg reagerer på er at ikke de som står i baren etc reagerer på lukten "oj, nå er det noen som mekker en joint her" og avbryter det. For det er jo ikke lov og en god del mennesker reagerer på at det brukes narkotiske stoffer på steder hvor de oppholder seg

Skrevet

Jeg synes det lukter en sånn søtlig eim eller hva jeg skal kalle det.

Lukten kjenner du lett igjen iallfall!

Jeg kan gå forbi en person på gata som akkurat har røyka jeg, og kjenne det. Men jeg har veldig ømfintelig nese for hasjlukta da, har jeg funnet ut.

Men ellers er det som de andre har sagt her om tegn som du kan se det på. Men bare spør vedkommende du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...