AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 Har en far som er sykt gjerrig. Han var ikke sånn før. Om noen skylder en krone så må han ha den igjen ganske fort. Er noen uheldige å knuser et glass eller en tallerken så går tydeligvis hele verden under selv om det bare var noe billig fra Nille. På nyttårsaften ble en bolle ødelagt i oppvaskmaskinen og mamma fikk så kjeft selv om det var han som hadde satt den inn. Hun skulle rydde og vaske kjøleskapet en gang, men hun fikk ikke gjort så mye for han sto over henne og kjefter for hun fikk jo ikke lov å kaste noe selv om det var gammel mat. Jeg var med på butikken en gang og jeg skulle handle selv også (bor egentlig for meg selv) Men fikk nesten ikke handlet noe av det jeg pleier for han gikk etter meg og sa ikke kjøp det der, alt for dyrt osv... Jeg kjøper ikke for eksempel first price pølser da jeg ikke liker dem, men han mente jeg skulle det. Bruker mine penger så hva er egentlig problemet?... Og en gang kjøpte han colabokser til meg i da de var i Sverige, greit nok jeg pleier å kjøpe det selv når jeg er der, men jeg hadde ikke bedt om det nå så jeg viste det ikke på forhånd og han krevde å få igjen pengene, det er jo litt frekt. Og han tar alltid tomflaskene mine når de er på besøk hos meg, han blir irritert når jeg sier de er mine og jeg skal pante dem selv, også tar han dem likevel. Pengene får jeg ikke. Jeg syns dette grenser til sykt. Og ikke minst flaut. Det kan vel ikke være normalt? Er det flere som opplever dette eller er det bare meg? Anonymkode: a2922...2b3 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Dette er ikke normalt Anonymkode: 212b9...927 15
Nymerïa Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Du sier at han ikke var sånn før, er det mulig at det er noe galt med han? 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 NymeriaRhoynar skrev (1 minutt siden): Du sier at han ikke var sånn før, er det mulig at det er noe galt med han? Ja kanskje det er det. Men vet ikke hva det kan være da... Anonymkode: a2922...2b3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 Hvis dette er en endring som er kommet nylig ville jeg vært ekstra oppmerksom på om det er «noe mer». Siden demens kan begynne sånn. Men det trenger ikke være sykdom altså, kan jo være andre ting som har skjedd også... Anonymkode: f605c...d72 11
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #7 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis dette er en endring som er kommet nylig ville jeg vært ekstra oppmerksom på om det er «noe mer». Siden demens kan begynne sånn. Men det trenger ikke være sykdom altså, kan jo være andre ting som har skjedd også... Anonymkode: f605c...d72 Ok. Skjønner. Vet bare at han fikk noe arv for en stund siden som var veldig mye penger, var ikke sånn før det... Anonymkode: a2922...2b3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #8 Skrevet 16. januar 2021 Mamma er litt sånn. Hun er av typen som kjøper mat som er i ferd med å gå ut på dato fordi den er så billig, hun kjøper møbler hun ikke trenger på loppemarkedet, og nekter å si nei til uaddressert reklame. Kan jo gå glipp av et tilbud! Når hun handler lusleser hun alltid kvitteringen etterpå, og sier klart fra om en vare var feilpriset med en krone eller tre. Hun bruker som regel handlenett, og når hun må kjøpe en bærepose klager hun alltid over hvor utrolig dyre de har blitt. Samtidig er hun relativt gavmild, og nøler ikke med å dele tingene hun kjøper (om folk vil ha gammel mat og skrot hun har kjøpt på tilbud da). Kan aldri se for meg at hun blir rasende over en knust tallerken. Anonymkode: 0e110...90c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 Hjernesvulst? Demens? Anonymkode: 5e5a9...f21 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Det er IKKE normalt å ta PANTEFLASKENE til andre mennesker. Anonymkode: 1bc83...b91 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 Jeg tenker begynnende demenssykdom eller annen sykdom, om dette er relativt nytt. Anonymkode: c6588...05d 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 Hva sier din mor når han står og skjeller henne ut? Eller dere andre? Anonymkode: 6e969...da3 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 Om dette er en forandring i personligheten hans, så er det på tide å tenke på et legebesøk. Å bli sint over småting som en normalt sett ikke er noe å henge seg opp i, er er veldig tegn på at noe ikke er helt som det skal være. Samme med å bli unaturlig gnien, ta panteflasker osv. Som andre nevner ville jeg vært bekymra for tidlig demens eller noe slikt. Anonymkode: e673b...6a7 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva sier din mor når han står og skjeller henne ut? Eller dere andre? Anonymkode: 6e969...da3 Hun kjefter tilbake men det hjelper ikke. Då får hun beskjed om å ikke snakke slik til han. Anonymkode: a2922...2b3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Om dette er en forandring i personligheten hans, så er det på tide å tenke på et legebesøk. Å bli sint over småting som en normalt sett ikke er noe å henge seg opp i, er er veldig tegn på at noe ikke er helt som det skal være. Samme med å bli unaturlig gnien, ta panteflasker osv. Som andre nevner ville jeg vært bekymra for tidlig demens eller noe slikt. Anonymkode: e673b...6a7 Han har alltid vært sånn som blir lett sint og henger seg opp i småting, men ikke gjerrig. Men kunne bli sint om en av barna rotet bort noe før i tiden også. Men han arvet masse penger for en stund siden så kanskje det er derfor han ble så gjerrig. Uansett ikke hyggelig med en som blir lett sint. Anonymkode: a2922...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #16 Skrevet 17. januar 2021 Uff, så ekkelt. Han er jo ikke bare gretten og gjerrig, han er jo også grådig når han stjeler tomgodset ditt for å knuge til seg noen kroner. Jeg synes absolutt han oppfører seg unormalt og virker besatt av penger, tålte tydeligvis ikke å få den pengearven. Anonymkode: 63251...190 1
Heiheidu Skrevet 17. januar 2021 #17 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hjernesvulst? Demens? Anonymkode: 5e5a9...f21
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #19 Skrevet 15. juli 2024 Høres ut som han er syk eller ikke tåler noen medisiner han tar. Fastlegen. Anonymkode: 07c38...ac6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå