Gå til innhold

Tvangssalg av bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål. Ei i min manns familie har opplevd at huset ble tvangssolgt. Men under samtalen med megler, ( vi var der å hørte) sier hun at hun begynner å pakke rett etter at det var første visning så svarer megler:  Husk at du kun kan ta med deg personlige ting som bilder og klær da resten dvs møbler og alt slikt skal følge salget. Noen som kjenner til dette? Hun ble så paff fordi dette er sofaer hun har arvet etter sin mor, det var hennes mann som sto som eier av boligen og har mislighold hele greiene, ingen visste noe før megler sto på døra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres rart ut.

Hvem hadde krevd tvangssalg?

Banken har bare pant i boligen, ikke løsøre. 

Anonymkode: 35180...0e9

• Liker 2
Skrevet

Første gang jeg hører om at møbler også følger med. Med mindre det er en spesiell ordning hvor gjelden er såpass stor at alt av møbler og ting i huset må også følge med for å dekke mest mulig av gjelden? Sjekk dette nøye.

Anonymkode: 9d31c...07d

Skrevet

Dette høres merkelig ut. Hun kan ta kontakt med namsmannen å høre der. 

Anonymkode: 89473...90e

• Liker 1
Skrevet

Siden det kun var hennes mann som sto som eier av boligen; Var det kun hans navn som sto på lånet også? I så fall skal jo ikke hennes møbler og eiendeler gå inn for å dekke gjelden. Banken har vel kun pant i boligen uansett, så her ville jeg ha sjekket nøye hva som er hva. 

Anonymkode: 0129b...dfa

• Liker 3
Skrevet
Sommerkvinnen2020 skrev (57 minutter siden):

Husk at du kun kan ta med deg personlige ting som bilder og klær da resten dvs møbler og alt slikt skal følge salget. 

Her tar megleren feil. Hun kan ta kontakt med tingretten, som har det overordnede ansvaret for tvangssalget, så vil tingretten bekrefte at megleren tar feil, og så kan hun konfrontere megleren med hva tingretten har sagt 

• Liker 6
Skrevet
Sommerkvinnen2020 skrev (1 time siden):

Jeg har et spørsmål. Ei i min manns familie har opplevd at huset ble tvangssolgt. Men under samtalen med megler, ( vi var der å hørte) sier hun at hun begynner å pakke rett etter at det var første visning så svarer megler:  Husk at du kun kan ta med deg personlige ting som bilder og klær da resten dvs møbler og alt slikt skal følge salget. Noen som kjenner til dette? Hun ble så paff fordi dette er sofaer hun har arvet etter sin mor, det var hennes mann som sto som eier av boligen og har mislighold hele greiene, ingen visste noe før megler sto på døra.

Hun kan ta med det hun kan bevise at er hennes. 

Anonymkode: 1e6e1...b80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun kan ta med det hun kan bevise at er hennes. 

Anonymkode: 1e6e1...b80

At tingene er i hennes hjem er bevis godt nok for at hun eier dem

• Liker 2
Skrevet

Sjekk opp den uttalelsen. Her må det være en misforståelse.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er tilfelle, er det noe meget rart! Aldri før hørt om at eiendeler selges sammen med bolig under tvangssalg. Så her må det undersøkes.

• Liker 2
Skrevet

Har hørt om en som fikk tvangssolgt boligen her

Visstnok så var de der og vasket før visning, og når de kom for å ta over så var det så raskt at man kunne se at de dro ut av huset "i siste lite" da det fremdeles var mat igjen på stuebordet...

Fæle greier, det var en barnefamilie.

Anonymkode: 22c8e...230

Skrevet

Har kjøpt et hus på tvangssalg, og møblene sto (heldigvis) ikke igjen.

Anonymkode: 21683...ab9

• Liker 1
Skrevet
CAPS LOCK skrev (15 timer siden):

At tingene er i hennes hjem er bevis godt nok for at hun eier dem

Bare hvis hun er eneeier av boligen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...