AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1 Del Skrevet 16. januar 2021 Jeg er en kvinne som er over gjennomsnittet stygg. Jeg har fått utdelt de aller dårligste kortene og jeg er så lite sjarmerende som man får det. Alt er galt. Utseende, stemmen, personligheten, væremåten. Det er vanskelig å endre hvordan jeg har blitt født og operasjoner er dyrt, så jeg har kommet frem til at det beste vil være å akseptere situasjonen og jobbe ut ifra det. Jeg merker at jeg er veldig selvbevisst. Veldig opptatt av alt jeg selv gjør. Føler noen ganger at jeg ser meg selv utenifra og dømmer meg, for eksempel mens jeg er på butikken, på jobb og mens jeg snakker med noen. Noen ganger kan jeg zone ut i en samtale og på en måte snakke imot meg selv, for eksempel svare på tingene jeg sier ved å spørre "hvordan kan du si noe sånt?" eller si noe sånt som "nå høres du dum ut ta å hold kjeft". Altså jeg hører ikke meg selv si disse tingene men jeg tenker det. Jeg hallusinerer ikke noe eller noe sånt og jeg fysisk SER ikke meg selv utenfra, men jeg føler jeg gjør det, på en måte... Dette var vanskelig å forklare. Men jeg håper noen forstår. Når jeg er på butikken så vil jeg ikke gjøre noe annet enn å handle og bli ferdig. Men jeg blir ofte gående rundt i sirkel og i min egen verden. Det hjelper noen ganger med handleliste, men på dårlige dager så fungerer ingenting. Får jeg øyekontakt med noen stiger pulsen og jeg føler de har sett hvordan jeg tenker og at de hører meg. Om jeg merker at noen ser på meg så får jeg fullstendig panikk. Når noen ler så tror jeg automatisk at de ler av meg. På gode dager tenker jeg bare at jaja, det er de det er noe feil med som ler av meg. På vonde dager blir jeg lei meg og prøver å finne ut hva de ler av, og finner det alltid ut (ser stygg ut, går rart, noe med håret, noe med klesstilen). Altså jeg tenker at jeg blir ledd av både på gode og dårlige dager. Jeg bare bryr meg litt mindre på gode dager. Dette hadde kanskje ikke vært et problem om jeg var mindre selvbevisst. Men hvordan kan jeg løse de problemstillingene her? Det er så plagsomt, og når jeg er blant mennesker så slapper jeg aldri av. Det kan bli veldig intenst og jeg blir fort utslitt. Anonymkode: c49a5...237 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442653-hvordan-bli-mer-avslappa-og-mindre-selvbevisst-d%C3%A5rlig-selvtillit-og-selvbilde-og-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Del Skrevet 17. januar 2021 Dytter. Anonymkode: c49a5...237 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442653-hvordan-bli-mer-avslappa-og-mindre-selvbevisst-d%C3%A5rlig-selvtillit-og-selvbilde-og-angst/#findComment-26795275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Del Skrevet 17. januar 2021 Hjelper kanskje litt å planlegge hva du skal kjøpe og gjøre på handleturen på nærbutikken? Hjelper meg ihvertfall. Ellers nøytrale klær/stil så man ikke vekker så mye oppmerksomhet! Anonymkode: 73394...0e5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442653-hvordan-bli-mer-avslappa-og-mindre-selvbevisst-d%C3%A5rlig-selvtillit-og-selvbilde-og-angst/#findComment-26795597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Del Skrevet 17. januar 2021 Utfør operasjoner om du føler deg stygg, spar opp penger. Mange influencere som gjør det. Anonymkode: d2b9e...0bb Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442653-hvordan-bli-mer-avslappa-og-mindre-selvbevisst-d%C3%A5rlig-selvtillit-og-selvbilde-og-angst/#findComment-26796016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabokjerringen Skrevet 17. januar 2021 #5 Del Skrevet 17. januar 2021 Vet du hva, jeg føler med deg. Du må ha det veldig vanskelig. Samtidig tror jeg det er veldig lurt å prøve å elske deg selv litt mere. Prøv terapi hvis ikke du klarer det på egenhånd. Og prøve å tenke mindre på hva andre tenker, tror og mener. Det er mest sannsynlig ikke reellt det du forestiller deg at de tenker uansett. Hvor dømmende er du selv mot andre? Går du rundt og tenker slik om andre som du tror de tenker om deg? Jeg tipper nei. De fleste har mer enn nok med seg selv og sine egne inbildte skavanker. Prøv heller å finne noe som gjør deg glad. Kle deg i fine farger, våg å ta plass. Når alt kommer til alt er det uansett ikke utseendet vårt som betyr noe, men heller om vi er gode mennesker, har varme i oss og omtanke for andre. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442653-hvordan-bli-mer-avslappa-og-mindre-selvbevisst-d%C3%A5rlig-selvtillit-og-selvbilde-og-angst/#findComment-26796060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 20.27): Jeg er en kvinne som er over gjennomsnittet stygg. Jeg har fått utdelt de aller dårligste kortene og jeg er så lite sjarmerende som man får det. Alt er galt. Utseende, stemmen, personligheten, væremåten. Det er vanskelig å endre hvordan jeg har blitt født og operasjoner er dyrt, så jeg har kommet frem til at det beste vil være å akseptere situasjonen og jobbe ut ifra det. Jeg merker at jeg er veldig selvbevisst. Veldig opptatt av alt jeg selv gjør. Føler noen ganger at jeg ser meg selv utenifra og dømmer meg, for eksempel mens jeg er på butikken, på jobb og mens jeg snakker med noen. Noen ganger kan jeg zone ut i en samtale og på en måte snakke imot meg selv, for eksempel svare på tingene jeg sier ved å spørre "hvordan kan du si noe sånt?" eller si noe sånt som "nå høres du dum ut ta å hold kjeft". Altså jeg hører ikke meg selv si disse tingene men jeg tenker det. Jeg hallusinerer ikke noe eller noe sånt og jeg fysisk SER ikke meg selv utenfra, men jeg føler jeg gjør det, på en måte... Dette var vanskelig å forklare. Men jeg håper noen forstår. Når jeg er på butikken så vil jeg ikke gjøre noe annet enn å handle og bli ferdig. Men jeg blir ofte gående rundt i sirkel og i min egen verden. Det hjelper noen ganger med handleliste, men på dårlige dager så fungerer ingenting. Får jeg øyekontakt med noen stiger pulsen og jeg føler de har sett hvordan jeg tenker og at de hører meg. Om jeg merker at noen ser på meg så får jeg fullstendig panikk. Når noen ler så tror jeg automatisk at de ler av meg. På gode dager tenker jeg bare at jaja, det er de det er noe feil med som ler av meg. På vonde dager blir jeg lei meg og prøver å finne ut hva de ler av, og finner det alltid ut (ser stygg ut, går rart, noe med håret, noe med klesstilen). Altså jeg tenker at jeg blir ledd av både på gode og dårlige dager. Jeg bare bryr meg litt mindre på gode dager. Dette hadde kanskje ikke vært et problem om jeg var mindre selvbevisst. Men hvordan kan jeg løse de problemstillingene her? Det er så plagsomt, og når jeg er blant mennesker så slapper jeg aldri av. Det kan bli veldig intenst og jeg blir fort utslitt. Anonymkode: c49a5...237 Så flott at du har klart å finne den styrken og selvtilitten i å erkjenne deg selv som menneske 👍 Du er tøff som klarer det. Som unngår operasjon og en enkel løsning. Men uansett er du jo nok ikke stygg. En med en svulst på 3 kg som sitter i ansiktet, kan nok kalles det. Men ikke du. Vi alle, uansett smellvakker eller ikke, har ulike negative tanker om oss selv. Aldri bra nok uansett, vetdu. Hadde du kunnet velge utseende, så hadde du likefullt hatt problemer på et eller flere områder. Så det viktigste blir jo å erkjenne seg selv og finne styrke til å få et bedre selvbilde og jobbe for det en ønsker seg , tenker jeg. Og du har kommet et langt steg videre her, ved å netopp akseptere deg selv. Gjøre det beste ut av det og se på andre kvaliteter. Vi har alle ulike forutsetninger. En som er vakker har kanskje likefullt økonomi problemer, eller familiære problemer etc. virker som du legger veldig mye i utseende. Men det er da ikke det viktigste når det kommer til stykket. Det er et hav av andre kvaliteter som er betydningsfullt i livet. Barn, hus, økonomi, familie, venner, utdanning, kreativitet, inteligens, personlighet etc etc- velg det som passer 😊Forsøk å sett pris på alt annet ev. Sett pris på det du har. Tenk i verste scenario perspektiv - du kunne jo hatt det verre? Utseende er langt i fra alt, det er bare en liten del av det. Du sliter nok med selvtilitten og anbefaler deg å snakke deg selv opp - jeg er stolt over.. Glad for.. flink til.. Osv. Tror det kan være en måte å få fjernet disse negative tankene som slår inn under samtale med andre.. Kanskje kan det hjelpe deg å snakke med noen, en psykolog som kan gi deg fornuftige og rasjonelle svar tilbake på dine forvrengte tanker. Når det gjelder utseende så synes jeg en kommer veldig langt med fine og stilige klær, god hygiene, litt sminke og et blidt ansikt. Jeg selv har mye utfordringer og mye å streve med, men utad blandt andre ønsker jeg likevel ikke vise dette. Jeg kler meg opp dels pga personligheten min, liker estetikk. Men jeg kan ikke kle meg slik som formen, sykdommen eller humøret tilsier. Da hadde det blitt grilldress og ullsokker 😊. Å kle seg opp hjelper på selvtilitten. Du vil virke usynlig men det blir du uansett ikke desverre 😊 men kanskje det er verdt forsøket? Lykke til. Anonymkode: 40e94...6dc Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442653-hvordan-bli-mer-avslappa-og-mindre-selvbevisst-d%C3%A5rlig-selvtillit-og-selvbilde-og-angst/#findComment-26821498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Del Skrevet 21. januar 2021 Dette er jo psykisk. Veldig vanlig for folk med litt sosial småangst å bli selvfokusert, tro at alle følger nitid med på alt man sier og gjør osv. Kom deg i terapi! Trenger ikke være dyp psykoanalyse, men trening og verktøy for å forholde deg til andre mennesker. Dette kan du komme ut av med god hjelp! At du tenker du er stygg og alt det der vil renne av deg. Anonymkode: fbf97...dc0 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442653-hvordan-bli-mer-avslappa-og-mindre-selvbevisst-d%C3%A5rlig-selvtillit-og-selvbilde-og-angst/#findComment-26821536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 17.26): Utfør operasjoner om du føler deg stygg, spar opp penger. Mange influencere som gjør det. Anonymkode: d2b9e...0bb Umodent svar, synes jeg. Anonymkode: 40e94...6dc Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442653-hvordan-bli-mer-avslappa-og-mindre-selvbevisst-d%C3%A5rlig-selvtillit-og-selvbilde-og-angst/#findComment-26821543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #9 Del Skrevet 21. januar 2021 Jeg er også stygg. Etter mange år som lite attraktiv har jeg endelig kommet dit at jeg helt oppriktig har sluttet å bry meg. Ikke misforstå, jeg steller meg, kler meg pent og komfortabelt og smiler. Men jeg bryr meg ikke lenger om hva andre kanskje måtte mene, tro og tenke. Jeg har funnet ut at jeg kan være både stygg og lykkelig. Noen liker meg, noen liker meg ikke. Noen syns kanskje jeg er stygg, noen tenker kanskje at jeg ser dum ut. Det er helt i orden! Jeg er snill, blid og smart. Orker ikke bruke energi på å gruble over hva andre kanskje tenker, det er jo bare mine tanker uansett. Selvkritikk hjelper meg ikke, det trykker meg ned. Prøver heller å heie på meg selv. Jeg liker jo heller ikke alle andre, eller synes alle andre er pene. Og det gjør jo ingenting, sånn egentlig? Anonymkode: 8b3b8...19a Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442653-hvordan-bli-mer-avslappa-og-mindre-selvbevisst-d%C3%A5rlig-selvtillit-og-selvbilde-og-angst/#findComment-26821557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #10 Del Skrevet 21. januar 2021 Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Og jeg har løst dette ved å ha klokka på ringing sånn at jeg kommer meg på butikken med engang det åpner om morgenen. Da er det stille og rolig på butikken, i verste fall er det en eller to pensjonister der samtidig som deg. Og bonus: brødene og alt annet godt i bakeridisken er rykende ferskt! De ansatte er også såpass trøtte og "nyvåkne" kl 7 på morran også at jeg slipper å bli stresset og miste hode av høyt tempo. Det som jo også er fint og som kanskje også gjelder for deg er at har jeg først kommet meg ut 1 gang på morgenen så er jeg ofte litt modigere sånn at jeg også fort tørr en tur til ut i løpet av dagen hvertfall godt for meg dette, som sliter med isolasjon og som ofte ikke engang klarer å komme meg på butikken. Lykke til Anonymkode: ae2ea...922 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442653-hvordan-bli-mer-avslappa-og-mindre-selvbevisst-d%C3%A5rlig-selvtillit-og-selvbilde-og-angst/#findComment-26822173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå