Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lite nettverk, ingen familie her, og noen få venner. Nå har jeg nettopp mista ei venninne og, som aldri har vært en god venninne egentlig. Kjærrste har jrg ikke. Jeg er introvert, og liker meg litt alene. Men jeg kjenner på en vond og ekkel følelse inni meg, at jeg er nesten helt alene. Har prøvd å få meg større nettverk, men det er jo imulig nå når man ikke skal møte folk. 😕

Anonymkode: 47467...6e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med kollegaer? Hvis du jobber? 

Anonymkode: 6cae6...5ea

Skrevet

Kan du flytte nærmere familien da? 

Anonymkode: 1fc8d...3f8

Skrevet

Jeg har jobb, og har kollegaer. Men jeg er ikke den som lettest får meg venner, eller gode relasjoner til folk. Har ingen jeg kunne spurt om å treffe på fritiden, det hadde blitt rart. Det måtte være hvis noen var litt som meg, men det er det ikke. Og folk har som regel sitt. Jeg har et barn på deltid. Han er ofte med venner når han ikke er hos faren. Han trenger meg liksom ikke lenger føles det som. Vet det høres rart ut. Men det gjør det bare enda mer ensomt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har jobb, og har kollegaer. Men jeg er ikke den som lettest får meg venner, eller gode relasjoner til folk. Har ingen jeg kunne spurt om å treffe på fritiden, det hadde blitt rart. Det måtte være hvis noen var litt som meg, men det er det ikke. Og folk har som regel sitt. Jeg har et barn på deltid. Han er ofte med venner når han ikke er hos faren. Han trenger meg liksom ikke lenger føles det som. Vet det høres rart ut. Men det gjør det bare enda mer ensomt.

Her tror jeg du tar feil. Du vil vinne masse på å spørre om treff på fritiden.  Ja det kan føles rart i begynnelsen, men muligheten for å få en venn er mye større en slik du holder på nå. Hvis du vil ha flere venner må du ta slike sjanser og putte deg selv i en sårbar situasjon. Får man en avvisning så går man videre, de aller færreste har 100% suksessrate, og det er alltid noen som sier ja også.

Ofte går ulike mennesker bedre overens enn like mennesker, for det blir en god dynamikk av det, så ikke la ulikheter stoppe deg fra å gi det en sjanse. 

Anonymkode: 0a8c1...150

Skrevet

Hvis det er ei på jobben, eller i nabolaget, som du føler du har litt bedre kontakt med enn andre, kunne du foreslå noe så enkelt som at dere gikk en tur sammen et par ganger i måneden (eller oftere om det passer). Trenger ikke å være noen voldsom tur, kanskje bare en liten spasertur et sted det er fint å gå. Og hvis du føler for det, kan hun bli med inn på en kopp te eller kaffe etterpå. Jeg tror det kan være lettere å få kontakt hvis det ikke er så voldsomt "styr", og der dere bare stikker og ser en ny film som er kommet (når tidene er inne for det), eller går på en kafe og spiser lunsj, kunstutstilling, trening, eller hva som helst som interesserer dere.

Jeg møtte en god venninne på den måten. Vi var på et kurs sammen, og hun tok initiativ til at vi skulle gå ut og spise. Hadde aldri møtt henne før. Det ble starten på et langt vennskap, selv om vi nå dessverre bor for langt unna hverandre til at vi kan ta noe på sparket.

Anonymkode: 8e024...d21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...