Gå til innhold

Hva kan være probleme ang søvn hos datteren min, 11 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har en periode nå brukt opptil over 1 time i senga før hun sovner. Turner, gråter, holder på å sovne sittende osv. 

Når hun først sovner så kan hu våkne ofte på kvelden, alt mellom 30 min og opptil 1 t og 15 min etter hun har sovnet. 

Natten er det mye uro og oppvåkninger. Sovner som regel fort igjen men enkelte ganger holder hun det gåen i 30 min sikkert. 

Triller vi vogn ute sovner hun på 10 minutter. Men nå når det er så kaldt må vi krangle i sengen. 

Er hun overtrøtt? Sover for mye på dagen? Sover kanskje maks 2 timer om dagen og 11-12 på natt. Og da har jeg ikke trekt ifra alle oppvåkninger. 

Idag våknet hun kl 9 pga nattens uroligheter. Sovnet for lur kl 13 og sov til 14. Vi holdt henne våken til 1830 og la henne. Og hun var akkurat sovnet. 

Søvn er like umulig om jeg legger henne før hun viser at hun er trøtt, rett da hun viser eller når det "bikker". 

Hjelpes, jeg blir gal 🥵 noen med erfaring? Hva gjør jeg galt? 

Anonymkode: 871b2...ebe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Legg til dupp og natt nøyaktig samme tid hver dag (unntak skjer men gå da tilbake til regelen

-Bruk 5 min metode ved uro. Gå ut 5 min. Gå tilbake uansett gråt eller stille

-Lag en fast leggrutine. Ro fremmer ro. Begynn tidlig

-Sørg for tilstrekkelig næring

Ps kan bare være en periode;) 

Anonymkode: e8e6f...365

Skrevet

Hvor lenge har det vært sånn? Kan det være eks utviklingstrinn? Syns min var (og kan være)mye fram og tilbake m søvn. Hadde sett for meg mer at det gikk strake veien fremover, men var absolutt ikke sånn

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

-Legg til dupp og natt nøyaktig samme tid hver dag (unntak skjer men gå da tilbake til regelen

-Bruk 5 min metode ved uro. Gå ut 5 min. Gå tilbake uansett gråt eller stille

-Lag en fast leggrutine. Ro fremmer ro. Begynn tidlig

-Sørg for tilstrekkelig næring

Ps kan bare være en periode;) 

Anonymkode: e8e6f...365

Hvordan gjøre det med å legge til samme tid uansett? Hvis hun har holdt seg våken store deler av natten og tar en dupp kl 9 og ikke feks 11?skal jeg holde henne våken uansett hvor overtrøtt hun blir? 

Skrevet
Zwish skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge har det vært sånn? Kan det være eks utviklingstrinn? Syns min var (og kan være)mye fram og tilbake m søvn. Hadde sett for meg mer at det gikk strake veien fremover, men var absolutt ikke sånn

Nærmer seg kanskje en måned. Kan være, men er det vanlig utviklingstrinn da? 

Skrevet

Min erfaring er at søvnen er vanskeligere i de periodene en feks går fra 3 til 2 dupper, 2 til 1 dupp og 1 til ingen dupp. Man trenger litt tid til å finne ut av beste dagtid søvn er og når det er best å legge på kveld. Kanskje dupp må være tidligere/senere og natt søvn tidligere/senere. Når du finner ny rytme vil det hjelpe👍 Åsså er det jo vekst, tenner osv i tilleg, som gir tidvis utfordringer🙈er ikke alltid lett, stadig endring. Tubgt å være trøtt, mem sånn er det akkurat nå for dere.Lykke til❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...