Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har endelig fått ut fingern og sendt inn søknaden videreutdanning. Er sykepleier. Vi har en fb gruppe der vi deler alt mulig, både jogg og litt tull. La ut der at jeg har søkt på skole og er nå drit spent på om jeg kommer inn og alt som hører med. 
8 av kollegaene mine har lest statusen og ingen har kommentert.. ikke engang en likes liksom.. 

hvordan skal jeg tolke det? 
folk er misunnelig og skulle ønske det var de? Noen unner ikke andre vekst og framgang? Det er noe galt med meg- liker de meg ikke? 
jeg slettet hele innlegget. 

Anonymkode: 6c45d...a23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overanalyserer noe voldsomt. De fleste bryr seg lite om skryteinnlegg, verken i positiv eller negativ retning. 

Anonymkode: 93a28...012

• Liker 23
Skrevet

Merkelig synes jeg. Spesielt i en lukket gruppe 🤔

• Liker 3
Skrevet

Hva skal de kommentere da tenker du? Jeg la aldri ut på jobbgruppen på fb at jeg søkte videreutdanning, ingen av de andre som har gjort det heller. Du forventer for mye. 

Anonymkode: acce8...e10

• Liker 5
Skrevet

Hadde noen av mine kollegaer lagt ut det innlegget, så ville jeg helt klart kommentert det i positiv retning og liket det.
Bryr meg om dem som mennesker. 

TS, jeg tror helt sikkert at de uteblivende likes ikke har noe med deg å gjøre. Mer at de er usikre på seg selv, og ikke vet hvordan de skal reagere på et slikt innlegg. Dette må du bare la gå forbi deg. 

Anonymkode: 8ebec...382

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du overanalyserer noe voldsomt. De fleste bryr seg lite om skryteinnlegg, verken i positiv eller negativ retning. 

Skryteinnlegg? Er det skrytete å dele med kollegaene mine at jeg har søkt videreutdanning? Vanlig folkeskikk er jo å støtte de som orker å gå gjennom 2 krevende år, for få mer kompetanse på arbeidsplassen. Jeg heier på de som gjør det på min arbeidsplass👍🏼 
Men men , folk er ulike 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva skal de kommentere da tenker du? Jeg la aldri ut på jobbgruppen på fb at jeg søkte videreutdanning, ingen av de andre som har gjort det heller. Du forventer for mye. 

Nei.. hva kommenterer man? For all del ikke heie på hverandre, en tommel opp eller en likes. Viktig å holde ting for seg selv, og viktig å sørge for at man ikke får støtte fra andre 

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg syns de er kjipe. Koster så lite å vise en smule interesse. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg er også typen som kan kommentere og gratulere slike innlegg. Syns ikke det er skrytete. Ts er stolt for at hun endelig har tatt motet til seg for å søke på videreutdannelse. Syns det virker smålig av de andre å ikke kommentere dette i en lukket gruppe. 

Anonymkode: 17ed2...7af

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er også typen som kan kommentere og gratulere slike innlegg. Syns ikke det er skrytete. Ts er stolt for at hun endelig har tatt motet til seg for å søke på videreutdannelse. Syns det virker smålig av de andre å ikke kommentere dette i en lukket gruppe. 

Anonymkode: 17ed2...7af

Enig! Men det er en grunn til at jeg vil videreutdanne meg også.. blant annet. Vil ha mulighet til å jobbe andre steder også. Vi har et godt miljø på jobb, men det er mange kvinner, mye baksnakking, sjalusi, og misnøye. Jeg vil ha mulighet til å ha flere bein å stå på i framtiden 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skryteinnlegg? Er det skrytete å dele med kollegaene mine at jeg har søkt videreutdanning? Vanlig folkeskikk er jo å støtte de som orker å gå gjennom 2 krevende år, for få mer kompetanse på arbeidsplassen. Jeg heier på de som gjør det på min arbeidsplass👍🏼 
Men men , folk er ulike 

Nei.. hva kommenterer man? For all del ikke heie på hverandre, en tommel opp eller en likes. Viktig å holde ting for seg selv, og viktig å sørge for at man ikke får støtte fra andre 

Men det tar du i lunsjen på pauserommet, det har ingenting i en jobbgruppe på fb å gjøre. Like lite som at Ida har forlovet seg eller at Karoline er gravid. 

• Liker 5
Skrevet

Men men , folk er ulike 

Det er et typisk personlig «meg» innlegg. Det er ikke nødvendigvis negativt eller positivt (som jeg skrev over), men det er lite interessant for folk flest. Hadde en nær venninne skrevet om det samme på sin Facebook hadde jeg likt og kanskje kommentert, hadde hun fortalt det face to face hadde jeg vært mer engasjert. Men, i en jobbgruppe så interesserer jeg meg ikke så mye om bekjente kollegaer (unntak er om de er nære venner i tillegg, men da hadde jeg engasjert meg privat og ikke offentlig i en jobbgruppe).  Dette har ingenting med deg som person å gjøre, men med tid, sted og relasjon.

De aller fleste er ikke så interessert i bekjentes privatliv, og ingen reaksjon er dermed ikke det samme som en negativ reaksjon. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er et typisk personlig «meg» innlegg. Det er ikke nødvendigvis negativt eller positivt (som jeg skrev over), men det er lite interessant for folk flest. Hadde en nær venninne skrevet om det samme på sin Facebook hadde jeg likt og kanskje kommentert, hadde hun fortalt det face to face hadde jeg vært mer engasjert. Men, i en jobbgruppe så interesserer jeg meg ikke så mye om bekjente kollegaer (unntak er om de er nære venner i tillegg, men da hadde jeg engasjert meg privat og ikke offentlig i en jobbgruppe).  Dette har ingenting med deg som person å gjøre, men med tid, sted og relasjon.

De aller fleste er ikke så interessert i bekjentes privatliv, og ingen reaksjon er dermed ikke det samme som en negativ reaksjon. 

Kommer an på «hvem» som skriver det.. hadde det vært en annen kollega hadde hun fått full pott på likes og hjerter.. 

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på «hvem» som skriver det.. hadde det vært en annen kollega hadde hun fått full pott på likes og hjerter.. 

Kanskje de er nærere venner da. Er det viktig for deg å få likes og hjerter fra bekjente kollegaer eller er det nære venner du synes forskjellsbehandler her?

Skrevet

Man legger jo ut et sånt type innlegg nettopp fordi man ønsker tilbakemeldinger og positiv respons som «spennende, gratulerer, stå på, du er flink». Du fisker etter komplimenter, DERFOR gidder ikke folk kommentere.

Anonymkode: 39f8e...d6b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Man legger jo ut et sånt type innlegg nettopp fordi man ønsker tilbakemeldinger og positiv respons som «spennende, gratulerer, stå på, du er flink». Du fisker etter komplimenter, DERFOR gidder ikke folk kommentere.

Bare av nyskjerrighet.. hvorfor er det vanskelig for folk å kommentere noe så positivt? 
hele fb og insta er jo full av bilder og statuser der folk er fornøyde med noe de har gjort, og folk trykker jo liker og legger igjen kommentarer. Er det feil å dele noe en er glad for? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare av nyskjerrighet.. hvorfor er det vanskelig for folk å kommentere noe så positivt? 
hele fb og insta er jo full av bilder og statuser der folk er fornøyde med noe de har gjort, og folk trykker jo liker og legger igjen kommentarer. Er det feil å dele noe en er glad for? 

Fordi den som legger ut styrer tilbakemeldingene. De føler seg presset til å si det som ønskes. Det er ikke en hjertefølt og spontan tilbakemelding som de selv ønsker, men en tilbakemelding som blir pålagt dem av noen andre.

• Liker 4
Skrevet

Misunnelig?

det er gratis å søke på en videreutdanning. Men, jeg regner nok bare med at de bryr seg nada og deg og ditt liv. 

Anonymkode: c311d...ea7

• Liker 2
Skrevet

Jeg kommenterer sjeldent på ting, rett og slett fordi jeg ikke gidder. 

Anonymkode: f1b50...391

• Liker 1
Gjest EndaEnGang
Skrevet

Jeg hadde hatt sosiale antenner nok til å gi deg et likerklikk av den høflighet, det koster meg ingenting. Tror nok ikke jeg hadde kommentert noe da. Hadde forsåvidt heller ikke tenkt negativt om deg på noen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...