Gå til innhold

Hva feiler det meg? - Barna mine gjør meg syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna mine er verden min, jeg elsker dem over alt. Livet mitt var tomt før jeg fikk dem. Jeg har alltid elsket å passe på barn. I alle år har jeg passet barn, jobbet i barnehage og tatt utdannelse for å jobbe med barn. Problemet har økt kraftig det siste året. Barna mine gjør meg rett og slett syk. Jeg får en ekstrem hodepine etter kort tid sammen med dem, trang til å rømme og selvskade for å slippe unna. Det gir ingen mening for meg fordi de betyr alt for meg, men jeg blir overveldet og føler meg kvalt av dem etter kort tid. Jeg er snill med dem, gir dem all kjærlighet, tid, mat, omsorg og overskudd jeg har. Jeg gjør det helt til jeg selv stuper og bryter sammen. Faren deres bor også med oss, men de er ikke opptatt av ham. Alle henvendelser om hjelp, trøst, kos, lek og andre behov de har rettes til meg. 

Anonymkode: f56e9...e83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utbrenthet? Depresjon? Overbelastning?

Ville tatt en tur til legen. ❤️

• Liker 2
Skrevet

Jeg får også følelsen av å bli kvelt av ungene av og til. Fellesen får når de følelsene dukker opp er at jeg ikke har hatt noe egen tid på lenge og gubben overlater allt til meg over lengre tid. Så min løsning er å trene, jeg må lufte hodet ellers blir jeg klin hikkande galen. Hodepine fikk jeg når jeg egentlig var forbanna på gubben, det løste seg med snakk om forventninger og å tilpasse seg der etter + en resept på tabletter med folsyre da mangel på dette gå meg verre hodepine.

Anonymkode: 5627a...87d

• Liker 1
Skrevet

Når du jobber med barn og har barn selv har du barn 24/7.. du er i en situasjon du må være tålmodig, se andres behov, stå i mas og grining, konfliktløsning, stress og kaos hele tiden. 
over tid blir du sliten og føler du ikke har mer å gi.. føler su ikke strekker til, og ingenting av det du gjør er bra nok. 

jobber selv med barn, men har heldigvis ungdommer i hus. Kan med hånden på hjertet si at jeg var drittlei jobben min en periode da barna var mindre. Trengte voksentid, venninne tid, alenetid osv. 

du må få mannen mer på banen. Dra å tren eller møt venner. Uten barna. Du trenger å gjøre noe for deg selv uten barn. 

Anonymkode: 90824...0eb

• Liker 2
Skrevet

Beklager men det er ikke dine barn som gjør deg syk men deg selv!

Utifra det du skriver så høres det ut som om du sliter med flere ting, blant annet følgende:

-Du sliter med å sette grenser for dine barn.

- Du sliter med å få involvert barnefaren.

For mye kjærlighet og omsorg kan også være ødeleggende. Barna blir avhengige av deg og du blir utslitt.

Hvem vet, ingen kommer til å takke deg for all det sliten du går gjennom.

Stopp opp og tenk deg om! Du trenger kun å være en god mor 33% av tiden, det holder!

Anonymkode: 9d414...2f1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...