AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 Mini på 10 mnd har fått en hel haug med tenner og vi har hatt fast rutine på å pusse morgen og kveld siden hun var 5 mnd. Men jeg sliter skikkelig med å få pusset ordentlig, hun snur seg bort, kaster seg bakover og kaster tannbørsten i gulvet. Har prøvd standard triks som å pusse mine egne tenner, la henne pusse mine, synge sanger, sitte på gulvet og la henne holde selv (hvis jeg er heldig suger hun på den en gang, så kaster hun den i bakken), pusse med henne på fanget osv. Noen fler tips jeg kan prøve? Det ender gjerne med litt halv tvang, og det vil jeg helst unngå. Anonymkode: 03c2e...064
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Her fikk hun stå på vasken (i armkroken) og se i speilet, ligge i senga eller sitte på gulvet. Lot henne få "bestemme" hvor vi pusset tennene, og funket det ikke så ble de pusset med makt. Nå er hun 20 mnd og gaper frivillig, nesten hver gang, vi kommer med tannbørsten. Om det er vanskelig så er mitt tips å sette deg på kne med barnet sittende mellom knærne dine, da sitter de som regel godt fast og du kan bruke en arm til å holde fast armene til barnet om nødvendig mens du pusser med den andre. Dette brukte vi en periode når det var tannpussnekt. Anonymkode: 5c28f...4ab 1
cattleya Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 (endret) Vi må rett og slett showe litt, holder ikke å synge, må være «m-æ sa en liten grønn frosk en dag» med masse innlevelse, lydeffekter og dansing! Skal vi få gjennomført tannpuss må vi virkelig «bjuda på»🤣🤦🏼♀️🤷🏼♀️ Endret 16. januar 2021 av cattleya 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Tannpuss har vært et styr her også... går seg til ved 2-3 års alderen. Jeg fristet med fluortablett, at vi skal lese to bøker og synge tre sanger, så lenge han pusset tennene fint.. så gikk det på et vis..😜 Anonymkode: d4f58...6e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå