Gå til innhold

Master i utlandet (Blir gal! Hjelp!!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg trenger hjelp! Jeg tar master i utlandet og arbeidsmengden var mye mer enn det jeg så for meg. Jeg har også tatt bachelor på engelsk. Jeg har jobb ved siden av og jeg holder på å bli gal. Om 1 uke har vi eksamener - vi har 6 (!!) presentasjoner, gruppe arbeid online, bare det at det er online gjør gruppe arbeidet mye vanskeligere. Vi har også 1 skriftlig eksamen + en individuell eksamen. Alt dette rett etter hverandre følgende: 21.jan, 25,26,27, 2 den 28 og 29. Jan. På toppen av det: 2 individuelle eksamener (utspørring) i Februar. Så totalt : 11 eksamener første semester på 2 åring master. 
Altså er dette vanlig?! 
Jeg kjenner jeg begynner å få angst, sliter med pusten som reaksjon da jeg har nødt til å jobbe ved siden av for å betale regninger. 

Har dere noen råd?:( 

Anonymkode: c9d5d...13a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke vanlig på mitt studie. Men jeg studerte design og det er sikkert ikke det samme som deg. Vi hadde bare én oppgave som skulle resultere i en skriftlig avhandling og en visuell fremstilling. Men kjente jo absolutt på stress og prestasjonsangst. Du får bare jobbe jevnt og trutt og ta dag for dag som den kommer. Ikke krisemaksimer, bare jobb konsentrert. Vedrørende gruppearbeidet bør dere samles og fordele oppgaver. Kanskje ha en gruppeleder. Trøst deg med at det er bare for en liten periode og belønningen blir en fin grad og god lønn 😊

• Liker 1
Skrevet
marykay skrev (1 minutt siden):

Det var ikke vanlig på mitt studie. Men jeg studerte design og det er sikkert ikke det samme som deg. Vi hadde bare én oppgave som skulle resultere i en skriftlig avhandling og en visuell fremstilling. Men kjente jo absolutt på stress og prestasjonsangst. Du får bare jobbe jevnt og trutt og ta dag for dag som den kommer. Ikke krisemaksimer, bare jobb konsentrert. Vedrørende gruppearbeidet bør dere samles og fordele oppgaver. Kanskje ha en gruppeleder. Trøst deg med at det er bare for en liten periode og belønningen blir en fin grad og god lønn 😊

Takk ❤️❤️ 

Har krisemaksimert til 100 de siste dagene. Trodde også at denne masteren skulle være litt mer kreativ enn den er nå, men nå er det bare masse teori. Studerer Public relations & Social Media Marketing.

Er også ikke den som er størst fan av gruppe-arbeid så dette har virkelig tatt på.

Skrevet

Uff, har ikke noen råd dessverre. Men i min jussutdanning er det også vanlig. 2 eksamener hver dag i noen dager.

Anonymkode: 96313...17f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff, har ikke noen råd dessverre. Men i min jussutdanning er det også vanlig. 2 eksamener hver dag i noen dager.

Okay, ja, det er kanskje ikke så unormalt. Jeg har bare fått et vanvittig sjokk og et voldsomt hopp fra bachelor hvor jeg kunne jobbe uten problem ved siden av. ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Okay, ja, det er kanskje ikke så unormalt. Jeg har bare fått et vanvittig sjokk og et voldsomt hopp fra bachelor hvor jeg kunne jobbe uten problem ved siden av. ❤️

Skulle ønske jeg kunne hjelpe. ❤️ Vi hadde det slik fra første året på bachelor. Jeg undersøkte dette fra begynnelsen og la opp en plan i forhold til det.

Men vi kan ta opp eksamener i september igjen. Kanskje dere også kan det?

Skrevet

For noen studier er det vanlig, mens for andre ikke. Og ja, litt avhengig av hvor god man er i engelsk, så kan det være mer utfordrende å skrive oppgaver og gjennomføre presentasjoner der man benytter profesjonell/akademisk engelsk. Men stå på, du klarer dette :) 

Anonymkode: 8a754...10c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle ønske jeg kunne hjelpe. ❤️ Vi hadde det slik fra første året på bachelor. Jeg undersøkte dette fra begynnelsen og la opp en plan i forhold til det.

Men vi kan ta opp eksamener i september igjen. Kanskje dere også kan det?

Takk ❤️ Ja, er egentlig ikke å så keen på å ta opp eksamen. Så derfor jeg stresser så fælt 😳 Men at det er mulighet, det er det. 

Skrevet

Vil bare si at jeg føler med deg, og krysser fingrene for at du kommer den gjennom dette med en flott master som gir deg en drømmejobb! Bor du i utlandet og, eller er det på nett? England?

Anonymkode: f6222...406

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For noen studier er det vanlig, mens for andre ikke. Og ja, litt avhengig av hvor god man er i engelsk, så kan det være mer utfordrende å skrive oppgaver og gjennomføre presentasjoner der man benytter profesjonell/akademisk engelsk. Men stå på, du klarer dette :) 

Anonymkode: 8a754...10c

Engelsken er på plass, er mest at det er så sinnsykt mye, i mine øyne. Snakket med venner før jeg startet på masteren som også tok liknende program i Norge, og de hadde praktikum/internships eller jobb ved siden av uten problemer. Så det var kanskje det som var det som sjokkerte meg mest. Vi har også skole nesten hver dag fra 08.30/09.00 - 17.00 ish. Selv nå i eksamenstiden. Jeg er vant med at når vi har eksamen, så har vi "selv-studie" tid. Jeg deltar derfor ikke på alt da jeg prioriterer  å gjøre klar presentasjonene nå, da jeg også må jobbe. Virker som studentene her, har foreldre som betaler for deres studie tid (vanlig hvor jeg studerer), derfor trenger de ikke å jobbe ved siden av. Føler jeg presser 2 liv i ett og det gjør meg helt gal. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil bare si at jeg føler med deg, og krysser fingrene for at du kommer den gjennom dette med en flott master som gir deg en drømmejobb! Bor du i utlandet og, eller er det på nett? England?

Anonymkode: f6222...406

Tusen takk ❤️❤️ 
Jeg bor i Berlin! Det har nå blitt på Online på grunn av Korona 🙄 Online er egentlig deilig på mange måter, da du kan våkne opp en halv-time før klassen! Men også et "sjokk" for lærerne, så har vært lite struktur de siste ukene 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...