Gå til innhold

Hvordan få god dialog med venninne angående vennskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor fikk jeg en venninne jeg raskt ble veldig nær med, og vi kunne prate om alt. For en stund siden hadde vi en liten disput, og det har vært veldig unaturlig siden. Jeg har forsøkt å løse opp i det flere ganger, men hun insisterer på at alt er i skjønneste orden.

De siste par gangene vi har skullet finne på noe har det ikke blitt noe av, av ulike årsaker. Hovedsakelig at hun ikke prioriterer det, eller skal slå to fluer i en smekk/må gjøre noe annet/original plan passer ikke henne. Selv blir jeg såret av det, spesielt når vennskapet hangler litt fra før. 

Hvordan skal jeg få tatt opp dette på en ordentlig måte? 

Anonymkode: 27c5c...f79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er fare for at hun avbryter deg når du begynner å ta det opp så kan du heller skrive det til henne på en melding. 

Anonymkode: 1d7e6...c42

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis det er fare for at hun avbryter deg når du begynner å ta det opp så kan du heller skrive det til henne på en melding. 

Anonymkode: 1d7e6...c42

Nei, hun avbryter meg ikke. Hun sier bare at det var en bagatell det som skjedde, og at det ikke er et problem. Men ut i fra hvordan vårt vennskap er nå, så er det jo noe som skurrer.

I tillegg skal alt være på hennes premisser (endre planer, alltid være hos henne etc), og jeg er veldig lei av dette. Finner ingen god måte å ta det opp, spesielt i tilstanden vennskapet er i nå. 

Anonymkode: 27c5c...f79

Skrevet
"Nei, hun avbryter meg ikke. Hun sier bare at det var en bagatell det som skjedde, og at det ikke er et problem. Men ut i fra hvordan vårt vennskap er nå, så er det jo noe som skurrer.

I tillegg skal alt være på hennes premisser (endre planer, alltid være hos henne etc), og jeg er veldig lei av dette. Finner ingen god måte å ta det opp, spesielt i tilstanden vennskapet er i nå."

*Da sier du dette til henne. Vær høflig, men direkte. Ev. Dropp det å sørg for å lage planer etter dine premisser. 

Anonymkode: 846ae...4a5

Skrevet

Kan det være hun har en ny hun på en måte prioriterer?

Anonymkode: d09ef...c47

Skrevet

Hvis dere veldig raskt ble veldig nære kan det være det ble litt for intenst for henne. Og at hun egentlig ikke ønsker en sånn relasjon. Kanskje du ikke kjenner henne så godt som du tror?

Anonymkode: 2f04d...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...