Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp gått til innkjøp av mitt første serum (denne: https://www.renskincare.com/products/radiance-perfection-serum), og har et par spørsmål om bruk av serum generelt. 

1) Kan alle serum brukes sammen med hvilken fuktighetskrem som helst? Ofte er det jo anbefalt å bruke produkter som hører til samme serie slik at man må kjøpe fra samme merke, men har inntrykk av at mange kombinerer serum med krem fra andre merker? 

2) Det står i instruksen at serumet skal brukes både dag og kveld, men må man det? Kan man bruke det en gang for dagen, og likevel oppnå effekt? Det er jo ikke akkurat billige greier, vil nok gå tom ganske raskt hvis jeg bruker det to ganger hver dag... 😝 

3) Har dere en favoritt å anbefale? Tenkte egentlig å kjøpte Truth fra Ole Henriksen, men de hadde tilfeldigvis ikke den i butikken. Ser at den har fått mye skryt, er det noen som har erfaring med den?

Bakgrunnen er at jeg har lyst til å prøve noe nytt, da huden er ganske gusten etter flere måneder med vinter og hjemmekontor. Har vært typen som tenker at "det enkleste er det beste" (dvs. vann + klut og en basic fuktighetskrem), så jeg har absolutt null peiling på dette 😂 Er nysgjerrig på å prøve ut noen nye produkter og rutiner for å se hvilken effekt det kan ha 😊   

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hva du velger av serum, og hva slags hudkrem du har. Har du serum og krem med veldig aktive ingredienser så bør du kanskje ikke bruke de samtidig. 

Altså, har du serum med syre og krem med syre så kan det bli litt mye. 

Høres ut som huden din kan ha godt av c vitamin serum først av alt, og en eksfolerende syre å bruke noen ganger i uken. Jeg liker lactic acid, mandel syre og bha (salisylsyre). Bruker de litt om hverandre, har brukt bha serum med en krem som inneholder mandelsyre samtidig hvor det har gått helt fint. De har litt forskjellige egenskaper ved at bha trekker lenger ned i huden og løser opp talg som sorte prikker, mens aha eksfolerer mer i overflaten. 

Jeg ville satt meg litt inn i ting før jeg kjøper noe, det er sinnsykt mye greier der ute.. Les reviews og egenskaper til de forskjellige produktene. 

Anonymkode: 61992...64e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer helt an på hva du velger av serum, og hva slags hudkrem du har. Har du serum og krem med veldig aktive ingredienser så bør du kanskje ikke bruke de samtidig. 

Altså, har du serum med syre og krem med syre så kan det bli litt mye. 

Høres ut som huden din kan ha godt av c vitamin serum først av alt, og en eksfolerende syre å bruke noen ganger i uken. Jeg liker lactic acid, mandel syre og bha (salisylsyre). Bruker de litt om hverandre, har brukt bha serum med en krem som inneholder mandelsyre samtidig hvor det har gått helt fint. De har litt forskjellige egenskaper ved at bha trekker lenger ned i huden og løser opp talg som sorte prikker, mens aha eksfolerer mer i overflaten. 

Jeg ville satt meg litt inn i ting før jeg kjøper noe, det er sinnsykt mye greier der ute.. Les reviews og egenskaper til de forskjellige produktene. 

Tusen takk for svar 😊 

Jeg bruker denne dagkremen: https://www.laroche-posay.no/produktbehandlinger/Toleriane/Toleriane-Sensitive-p24906.aspx Liker den fordi den er uten parfyme og føles veldig lett og fin på huden. Tror ikke den har mange aktive ingredienser? Har virkelig null peiling på dette 🙈 Har forsøkt å lese meg litt om, men som du påpeker finnes det sinnsykt mye greier 😅

Har som nevnt kjøpt inn Radiance Perfection Serum fra REN (link i første post), så skal teste den nå i første omgang. Det inneholder vitamin C, og lover ny glød og jevnere hud. 

Dere som bruker serum, hvor ofte bruker dere det? Har dere merket noen effekt? 

Skrevet

Den kremen har ingen aktive ingredienser nei, så den kan du fint ha over serum 🙂 

Jeg bruker først essence, serum og så krem både morgen og kveld, men jeg har ikke samme serum og krem for morgen og kveld. 

Bruker cosrx 96 snail essence morgen og kveld, og et c vitamin serum på morgen, noen ganger har jeg lactic acid på i stedet, også cerave krem over før sminke. 

På kvelden har jeg snail essence, og bha syre noen ganger i uka, før jeg har på en nattkrem fra exuviance. 

Så når jeg tenker meg om så er det ikke bestandig jeg har serum på kvelden.. 

Jeg ser godt forskjell på huden min om jeg skipper noen steg i dagesvis. 

Skrevet (endret)
konichiwa_88 skrev (16 timer siden):

Dere som bruker serum, hvor ofte bruker dere det? Har dere merket noen effekt? 

Jeg har brukt C-vitaminserum i snart to år nå, og merker stor forbedring på huden, har fått jevnere hudtone, mer glød og og pigmentflekkene er nesten borte. Det er imidlertid ikke kun c-vitaminserumet som har bidratt til dette, best resultat av hudpleie får man når man kombinerer produkter med ingredienser som "samarbeider" og forsterker hverandre. Jeg bruker derfor også syreeksfoliering og retinol, og har gjort det jevnlig det siste året eller deromkring.

C-vitaminserum bruker jeg hver morgen, syreeksfoliering og retinol vanligivis annenhver kveld, med en "frikveld" i uka der jeg legger en fuktighetsmaske over natten nå vinterstid. Innimellom bruker jeg også et hyaluronserum etter C-vitamin og før dagkrem og solkrem, for ekstra fukt.

Endret av Roci
Skrevet
Roci skrev (48 minutter siden):

Jeg har brukt C-vitaminserum i snart to år nå, og merker stor forbedring på huden, har fått jevnere hudtone, mer glød og og pigmentflekkene er nesten borte. Det er imidlertid ikke kun c-vitaminserumet som har bidratt til dette, best resultat av hudpleie får man når man kombinerer produkter med ingredienser som "samarbeider" og forsterker hverandre. Jeg bruker derfor også syreeksfoliering og retinol, og har gjort det jevnlig det siste året eller deromkring.

C-vitaminserum bruker jeg hver morgen, syreeksfoliering og retinol vanligivis annenhver kveld, med en "frikveld" i uka der jeg legger en fuktighetsmaske over natten nå vinterstid. Innimellom bruker jeg også et hyaluronserum etter C-vitamin og før dagkrem og solkrem, for ekstra fukt.

Hvilket C-vitaminserum bruker du?

Anonymkode: 1e970...e1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvilket C-vitaminserum bruker du?

Anonymkode: 1e970...e1e

Akkurat nå bruker jeg dette, men jeg startet med dette, forsøkte deretter dette (som ikke gjorde noen forskjell på huden min, men var et godt fuktighetsgivende serum og sikkert utmerket for "nybegynnere") og gikk tilbake til Lumène sitt igjen før jeg begynte med det jeg bruker nå. Vurderer å forsøke dette eller dette når jeg går tom. 

Det serumet jeg bruker nå, pluss de to jeg vurderer å forsøke, inneholder alle den mest aktive/kraftigste formen for C-vitamin - askorbinsyre/Ascorbic Acid. Jeg har voksen hud som tåler mye og er vant til c-vitamin, jeg vil ikke anbefale askorbinsyre i så sterk konsetrasjon til noen som ikke har brukt c-vitamin tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...