AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 Har prøvd diverse kremer og stikkpiller uten hell. Begynner å innse at jeg må få henvisning til å fjerne de kirurgisk. Er det noen med erfaringer? Er det smertefullt mens de fjernes, og hva med dagene etter? Ble du kvitt de for godt? Andre erfaringer? Anonymkode: d7011...a57
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Jeg har/ har hatt det. Treg mage så kommer det vondt og blod. Henger noe på utsida av rompehullet. Må vel være hemorride? Vært der i flere år. Tør ikke vise det til fastlegen da han er mann på min alder. Forsvinner ikke dette av seg selv? Anonymkode: 14949...bc5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har/ har hatt det. Treg mage så kommer det vondt og blod. Henger noe på utsida av rompehullet. Må vel være hemorride? Vært der i flere år. Tør ikke vise det til fastlegen da han er mann på min alder. Forsvinner ikke dette av seg selv? Anonymkode: 14949...bc5 Høres ut som hemoroide ja. Jeg har hatt det lenge selv, men har ikke turt å vise til legen 😩 men vil bli kvitt det!!! Anonymkode: d7011...a57
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Fastlegen sjekket ikke. Bare henviste til sykehuset etter min beskrivelse. På sykehuset er du først til kontroll og vurdering for kirurgi hos spesialist. De sjekker endetarmen innvendig og utvendig. Om det vurderes som nødvendig avtales det egen time til kirurgi. Jeg har fjernet både hudfolder og hemoroider og vil si det er verdt det. Foldene ble skåret/brent bort med kniv og hemoroider ble satt strikk på. Strikket falt fort av etterpå så fikk ny time og fjernet den ordentlig et halvt år etterpå. Den lå i åpningen som førte til lekkasje 😬 men alt i alt veldig fornøyd og mye lettere å holde seg ren bak nå. Anonymkode: 3cab1...584
Gjest Anonym1618 Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 Dytter denne litt flere som har erfaringer ? Kan de gå vekk av seg selv ?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 Hjelp!!! Har hatt problemer med hard mage i flere måneder pga bruk av Saxenda. Noen ganger har jeg måttet bruke avføringstabletter for å få tømt meg. Full stopp, enda jeg drikker masse og får i meg fiber og grovt. Har ei stund kjent noe "rart" i rumpa. Føltes som om det fortsatt var igjen avføring samme hvor mye jeg tørka. Men i dag så kjente jeg etter og da var det en myk utposning utenfor rumpehullet. Full panikk og apoteket neste. Fikk kjøpt både krem, stikkpiller, egnede våtservietter - samt Lactulose. Stikkpillene ble jeg anbefalt siden jeg ikke visste om det også var indre hemoroider. Bedre føre var. Så da er det bare å krysse fingre over at dette forsvinner!! Anonymkode: 842b9...d2c
NewStart87 Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 (endret) Jeg fikk utvendig hemoroide som ikke forsvant av seg selv, jeg prøvde også forskjellige hemoroide kremer uten hell før jeg dro til legen. Hos legen fant jeg ut at det jeg hadde var en marisk, det betyr en tom hemoroide, en liten hudfold som blir igjen. De kan gjøre det vanskelig å holde seg ren, være sjenerende og også klø eller være vonde. I mitt tilfelle gjorde den ikke vondt, men klødde. Jeg ble henvist til sykehuset og var så heldig å få time allerede en uke etterpå. Før timen måtte jeg ta klyster ( skulle egentlig tatt noe som heter Toilax, men de var tomme på alle de nærmeste apotekene og det nærmeste apoteket som hadde var 1 times kjørevei unna, så det gadd jeg ikke ). Ble undersøkt av mannlig kirurg og med kvinnelig sykepleier på konsultasjonen, jeg trodde jeg skulle få fjernet marisken under lokalbedøvelse samme dag, men kirurgen sa han ville utføre det under lett narkose. Ca 2 mnd etter konsultasjonen fikk jeg den fjernet kirurgisk under lett narkose, operasjonen tok ca 10 minutter, men jeg våknet ca 45 - 60 minutter etterpå. Fikk Tramadol og Paracet etter operasjonen, men hadde så lite smerter at jeg ikke tok en eneste Tramadol. Gruet meg veldig til å ordentlig på do, var redd det skulle gjøre veldig vondt, men jeg merket så og si ingenting! Lykke til! Bare spør hvis det er noe mer du lurer på. Endret 1. august 2023 av NewStart87 Rettelse av skrivefeil. 1
NewStart87 Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hjelp!!! Har hatt problemer med hard mage i flere måneder pga bruk av Saxenda. Noen ganger har jeg måttet bruke avføringstabletter for å få tømt meg. Full stopp, enda jeg drikker masse og får i meg fiber og grovt. Har ei stund kjent noe "rart" i rumpa. Føltes som om det fortsatt var igjen avføring samme hvor mye jeg tørka. Men i dag så kjente jeg etter og da var det en myk utposning utenfor rumpehullet. Full panikk og apoteket neste. Fikk kjøpt både krem, stikkpiller, egnede våtservietter - samt Lactulose. Stikkpillene ble jeg anbefalt siden jeg ikke visste om det også var indre hemoroider. Bedre føre var. Så da er det bare å krysse fingre over at dette forsvinner!! Anonymkode: 842b9...d2c Hei! Anbefaler deg å få legetime så legen kan undersøke deg. Jeg også oppdaget det som myk utposing utenfor rumpehullet, det var dette jeg fant ut at var en marisk hos legen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå