Gå til innhold

Piggsko til løping

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er icebug bedre løpesko enn andre med tanke på pigger og følelse? Icebug er så langt jeg har skjønt de eneste med dynamiske pigger. Hvor mye har egentlig dette år si? Jeg tenker å løpe på en kombinasjon av asfalt og grus, med varierende mengde is og snø. 

Hvilke sko liker du best? 

Anonymkode: 83820...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres jo bra ut da! Hvis du uansett skal ha piggsko, så ser de ikke ut til å være dyrere enn andre heller. Piggsko er uansett dyrt og vanskelig å finne på tilbud.

Jeg har piggsko som ikke er dynamiske og de er svært ubehagelige på asfalt, men helt supre på glattisen.

Anonymkode: bf14d...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste piggskoene er Asics sine. De er mykere enn Ice Bugs sine, og ikke så klumpete. Jeg bruker mine hele vinterhalvåret (oktober til april - bor på indre østland) 4-5 ganger i uken. Selve skoen blir fortere slitt enn piggene, og det sier mye om piggene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebbbbbe skrev (1 time siden):

De beste piggskoene er Asics sine. De er mykere enn Ice Bugs sine, og ikke så klumpete. Jeg bruker mine hele vinterhalvåret (oktober til april - bor på indre østland) 4-5 ganger i uken. Selve skoen blir fortere slitt enn piggene, og det sier mye om piggene.

Hvordan er de hvis det er bar asfalt da? Det hender jo at det er partier med det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvordan er de hvis det er bar asfalt da? Det hender jo at det er partier med det også. 

Det går helt fint. Prøver selvsagt å unngå bar asfalt, men noen ganger er det uunngåelig. Piggene holder uansett lengre enn skoene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebbbbbe skrev (25 minutter siden):

Det går helt fint. Prøver selvsagt å unngå bar asfalt, men noen ganger er det uunngåelig. Piggene holder uansett lengre enn skoene. 

Så det blir ikke hardt å løpe på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så det blir ikke hardt å løpe på? 

Det er selvsagt hardere enn uten pigger, Men det er jo slik at man må vende føttene gradvis til pigger, så da tåler de både is og asfalt etterhvert. Is kan forøvrig være nesten like hardt å løpe på som asfalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
Hebbbbbe skrev (På 17.1.2021 den 15.15):

Det er selvsagt hardere enn uten pigger, Men det er jo slik at man må vende føttene gradvis til pigger, så da tåler de både is og asfalt etterhvert. Is kan forøvrig være nesten like hardt å løpe på som asfalt...

Kan du bruke dem når det er sørpeføre også? Jeg forstå at de kan bli våte selvfølgelig, men griper de da også? 

Mulig dumt spørsmål fra meg, er ny på løping ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker piggsko hele vinteren siden jeg bor i indre østlandsområdet og det er snø/is hele vinteren. Buker dem også når det er sørpe for å få litt bedre tak enn med vanlige sko. Men på sørpeføre er det nok ikke noen slags sko man får skikkelig grep med. Men pigger er hakket bedre enn vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker brodder fra Jula til 99kr på mine vanlige sko. Funker som fjell. 

Anonymkode: 59967...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salomon spikecross 👌

Har føtter det er vanskelig å finne sko til, så salomon er gull. Aldri prøvd andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...