hnhn Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 (endret) Sitat Jeg går nå på arbeidsavklaringspenger, men pengene strekker ikke til. Må leie ut leiligheten min for en periode, men vil leieinntektene gjøre at nav trekker arbeidsavklaring pengene tilbake? Vil ca få 15 000 eltra i mnd for utleie og dette må jeg betale skal for. Bare redd nav trekker arbeidsavklaringspengene? Endret 16. januar 2021 av hnhn
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Aap er regnet ut fra din inntekt. Det trekkes ikke om du har utleie inntekt Anonymkode: f94e7...0de
hnhn Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2021 Er du sikker? Er ikke snakk om å leie ut et rom, men hele leiligheten som igjen blir skattepliktig. Ikke at jeg ikke stoler på deg, men hvor sjekker jeg lovverket rundt dette.?
Fru Uperfekt Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 hnhn skrev (4 minutter siden): Er du sikker? Er ikke snakk om å leie ut et rom, men hele leiligheten som igjen blir skattepliktig. Ikke at jeg ikke stoler på deg, men hvor sjekker jeg lovverket rundt dette.? Utleie av bolig (hele) regnes som kapitalinntekt ikke som arbeidsinntekt. Men om du er usikker kan du spørre skattefuten
hnhn Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2021 Ok. Da kan jeg leie ut hele leiligheten uten å få problemer med nav og arbridsavklaringspengene. Det er jo helt fantastisk:)
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 hnhn skrev (3 minutter siden): Ok. Da kan jeg leie ut hele leiligheten uten å få problemer med nav og arbridsavklaringspengene. Det er jo helt fantastisk:) Ja, ingen problem. NAV trekker kun utifra pensjonsgivende inntekt. Utleie er kapitalinntekt, på linje med renter, fond, aksje osv. Anonymkode: 2e3be...882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå