Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Sitat

Jeg går nå på arbeidsavklaringspenger, men pengene strekker ikke til. Må leie ut leiligheten min for en periode, men vil leieinntektene gjøre at nav trekker arbeidsavklaring pengene tilbake? Vil ca få 15 000 eltra i mnd for utleie og dette må jeg betale skal for. Bare redd nav trekker arbeidsavklaringspengene? 

Endret av hnhn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aap er regnet ut fra din inntekt. Det trekkes ikke om du har utleie inntekt

Anonymkode: f94e7...0de

Skrevet

Er du sikker? Er ikke snakk om å leie ut et rom, men hele leiligheten som igjen blir skattepliktig. Ikke at jeg ikke stoler på deg, men hvor sjekker jeg lovverket rundt dette.?

Skrevet
hnhn skrev (4 minutter siden):

Er du sikker? Er ikke snakk om å leie ut et rom, men hele leiligheten som igjen blir skattepliktig. Ikke at jeg ikke stoler på deg, men hvor sjekker jeg lovverket rundt dette.?

Utleie av bolig (hele) regnes som kapitalinntekt ikke som arbeidsinntekt.

Men om du er usikker kan du spørre skattefuten

Skrevet

Ok. Da kan jeg leie ut hele leiligheten uten å få problemer med nav og arbridsavklaringspengene. Det er jo helt fantastisk:)

Skrevet
hnhn skrev (3 minutter siden):

Ok. Da kan jeg leie ut hele leiligheten uten å få problemer med nav og arbridsavklaringspengene. Det er jo helt fantastisk:)

Ja, ingen problem. NAV trekker kun utifra pensjonsgivende inntekt. Utleie er kapitalinntekt, på linje med renter, fond, aksje osv. 

Anonymkode: 2e3be...882

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...