Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har stort sett variert mellom 150-160. I dag var den nede i 145, 155, 160, 170, og over. Jordmora sa at det var høyt, men vanlig når baby er aktiv.

Jeg er litt bekymra. For babyen har vært minst like aktiv på de tidligere målingene og..

Kan jeg be om at det sjekkes igjen?

Anonymkode: b95f4...6b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker det plutselig skjøt fart og ble høyt på sønnen min også. Da fikk jeg beskjed om at det var helt normalt, men hun ville bare høre at det gikk ned igjen til normalt nivå, hvilket det gjorde. Hun sa også at det var pga aktiviteten og at det var helt sunt og normalt. Ut kom en frisk unge. Men hvis det bekymrer deg så ville jeg kontaktet jordmor og sagt hvilken følelse du sitter igjen med. Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for, men det er ikke bra at du føler det slik og hun burde nok ha trygget deg bedre før du gikk derifra. 

Anonymkode: 5d03c...108

Skrevet

Jordmor har helt rett, det høres veldig normalt ut. Jeg er på CTG på sykehuset tre ganger i uka, og når baby er aktiv bykser frekvensen opp til 170-180, basisfrekvensen er ca. 130-140. Det heter akselerasjoner, og er er veldig bra sunnhetstegn og et krav for at CTG skal betegnes som normalt :) 

Anonymkode: 85e72...d49

Skrevet

Å herregud. Ikke rart det blir lange ventelister...

Anonymkode: 248b6...e56

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var inne til ctg-undersøkelser varierte pulsen mellom 130-170. Ingen reagerte på det. Først da babyen hadde en pulsdropp til ca 60 ble det reaksjoner, men de på sykehuset ble litt roligere da pulsen steg fint igjen raskt. 

Anonymkode: bcf9f...abc

Skrevet

Vært på ctg-registreringer tre ganger denne uka (pga magesmerter og kraftige kynnere), og den ene gangen var hun så aktiv at de rett og slett ikke fikk målt basalfrekvensen; står på papiret at det var et svært aktivt barn som absolutt ikke ville ligge i ro. Da varierte pulsen hennes mellom 160 og helt opp til 190. Jordmødrene var veldig fornøyde med det. Dagen etter, ble basalfrekvens målt til et sted mellom 130 og 145, hun sov under den registreringen. Jeg er i uke 36+5.
Du trenger ikke å bekymre deg, høres ut som baby har det fint :)

Anonymkode: 4454d...503

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...