AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 Enkelt spørsmål. Jeg trener kardio hjemme hver dag, og svetter. Hvis jeg ikke har klær som puster får jeg utslett. Men jeg er også bekymret for mikroplastproblematikken og har egentlig ikke lyst å vaske syntetiske klær hver eneste dag. Må jeg vaske det hver gang? Jeg trener hjemme, alene, plager ingen og bruker ikke klærne i andre sammenhenger. Dusjer etter økten. Er det noe ut over det luktmessige som tilsier at jeg ikke kan henge det til tørk og gjenta dette et par-fem ganger før jeg vasker dem. Vil klærne bli fortere ødelagt? Kan det være skadelig for huden? Anonymkode: b042a...4a5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Jeg henger de opp til tørk. Uansett, du er jo hjemme og trener, så ingen vil lukte det om du lukter Helt enig med deg ang plastproblematikken. Anonymkode: d0bef...e95 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 Kjøp en guppy-bag. Vask de syntetiske klærne i den Den gjør at mikropartiklene ikke går ut i vannet. Siden du er hjemme er det ikke så farlig å vaske etter hver bruk, men skal du trene på senter må du ha rene klær. Anonymkode: 0761b...a87 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Du dusjer sikkert etter trening? Gå i dusjen med treningstøy på, så tar du det av deg mens du dusjer og henger det opp til tørk til neste gang. Det er tørt etter bare noen timer. Så får du skyllet det om ikke annet. Anonymkode: f9d09...d23 1
Pappi Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 Trenger ikke vaske hver gang. Du kan også evt se på treningsklær av ull. Evt trene kun i liten shorts og evt sports bh om du er dame.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 Vill ikke vasket hverdag i denne sammenheng, så lenge det ikke plager deg eller andre. Du merker fort når du må vaske klærne. Anonymkode: 948a0...3ad
Lush Lips Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 Legg dem i frysen Det dreper lukt og bakterier.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Lush Lips skrev (2 minutter siden): Legg dem i frysen Det dreper lukt og bakterier. Mange bakterier overlever kulden. De blir bare nedkjølt for så å våkne til live igjen når tøyet blir opptint. Anonymkode: 08b17...d74 2
Lush Lips Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange bakterier overlever kulden. De blir bare nedkjølt for så å våkne til live igjen når tøyet blir opptint. Anonymkode: 08b17...d74 Sant det. Men kan ikke se for meg at det er noen bakterier som er relevante når en trener hjemme, og kun bruker klærne selv. De fleste bakterier vil dø over natta.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 Så lenge det ikke lukter er det jo ikke noe problem og mitt treningstøy lukter ikke etter bare 1 bruk. Jeg vasker aldri treningstøyet før etter 2 bruk, er som deg opptatt av miljøet så det er både på grunn av mikroplast og strøm/vannbruk i vask. Det skal sies at jeg har lite svettelukt og trenger faktisk egentlig ikke bruke deo. Anonymkode: 89f8b...a87
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 Prøvd å trene i ull? Om jeg bruker tekniske t-skjorter, stinker de etter én gangs bruk. PRoblemet om man ikke vasker, er at lukten kan sette seg, og bli veldig vanskelig å bli kvitt. Men bomullst-skjorter kan jeg bruke mange, mange ganger. HEnger til lufting, og ikke noe lukt. Tightser bruker jeg som regel alltid minst 4-5 ganger, de jeg har lukter ikke. Anonymkode: 1bd9f...6e1 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #12 Skrevet 18. januar 2021 Skjønner ikke hvordan klærne deres ikke lukter? Etter en treningsøkt så lukter mine svette og jeg MÅ vaske de. Anonymkode: a0e1b...6ee 1
Pappi Skrevet 18. januar 2021 #13 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke hvordan klærne deres ikke lukter? Etter en treningsøkt så lukter mine svette og jeg MÅ vaske de. Anonymkode: a0e1b...6ee Det er stor forskjell på både hvor mye man svetter og hvor mye lukt det er i svetten. I tillegg er det store forskjeller på hvordan forskjellige materialer tar til seg lukt. 1
sommerkroppen Skrevet 18. januar 2021 #14 Skrevet 18. januar 2021 Hvis ikke tøyet lukter, så er det vel bare å henge til tørk.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #15 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 10.37): Prøvd å trene i ull? Om jeg bruker tekniske t-skjorter, stinker de etter én gangs bruk. PRoblemet om man ikke vasker, er at lukten kan sette seg, og bli veldig vanskelig å bli kvitt. Men bomullst-skjorter kan jeg bruke mange, mange ganger. HEnger til lufting, og ikke noe lukt. Tightser bruker jeg som regel alltid minst 4-5 ganger, de jeg har lukter ikke. Anonymkode: 1bd9f...6e1 TS. Trener en del i både ull og undertøy. Undertøy fra april til september, omtrent. Begge deler fungerer veldig bra. Akkurat nå er vi i en sånn rar mellomfase der ull er for varmt (inne) og undertøy er for kaldt og da er vi stuck, hehe. Anonymkode: b042a...4a5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #16 Skrevet 22. januar 2021 Hadde jeg trent hjemme, hadde jeg ikke brydd meg om å bytte klær. Hadde nok gjort det i undertøyet. Sparer klesvask! Anonymkode: 6a7b5...afd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå