Gå til innhold

Barnebelegg på tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har et lys gul/brunt belegg på tennene sine, nederst mot tannkjøttet. Det går ikke å pusse det bort. Det ble ikke nevnt noe om det på første tannkontrollen for et års tid siden, så må ha kommet i ettertid. Men saken er den at jeg er veldig nøye med tannpussen, enkelte dager kan vi glemme det om morgenen i helgen, men alle hverdager pusses det morgen og kveld. Drikker stort sett kun vann og melk, spiser ikke unormalt mye søtt. Kan det være en form for barnebelegg? Det er ikke disse mørke prikkene jeg ser på de fleste bilder, men lurer på om det kan være det likevel?

Anonymkode: 93b4b...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet mitt hadde akkurat det samme! Lysegult helt nederst på tannen mot tannkjøttet på tre tenner i underkjeven. Gikk ikke an å pusse bort eller pirke bort. Det var der hvertfall i 5-6 uker.. men plutselig en dag var det vekke. Aner ikke hva det var for noe... 

Skrevet

Kan være tannstein. Individuelt hvor lett det dannes. Er lov å bestille en time hos tannlegen utenom vanlige innkallinger om du føler usikkerhet. ;)

Anonymkode: 54160...60d

Skrevet

Det er sikkert et type belegg som tannpleier pusser lett bort. Har det samme her.. 

Anonymkode: fb5cc...f36

Skrevet

Kanskje det er tannstein/litt misfarging, man bruker å få pusset det bort hos tannpleier. Skal ikke fjerne det selv. Spiser barnet mye appelsin f.eks kan tennene bli litt gule 

Anonymkode: 45cad...6bb

Skrevet

Barnet mitt har det samme. Tannpleier kalte det barnebelegg. Helt ufarlig og vanlig på melketenner. Har ingenting med dårlig tannpuss å gjøre. Forsvinner som regel av seg selv eller blir der til tennene faller ut. 

Anonymkode: 59c1f...51f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...