Gå til innhold

Foreldre som jobber i samme barnehage som barna får i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn i samme barnehage som en jobber selv? 
Vi har ei mor med 3 barn i barnehagen. Hun jobber selv på en annen avd enn barna sine. Men hun kommer stadig inn på avd og skal dulle med de. Hun har øyne i ryggen og følger oss med ørneblikk. Denne mora kan lage mye styr og skjekker i vogna når barna sover om de har nok klær osv. og går rett inn til oss og klager om de er for varm eller for kald. Hun griper inn i situasjoner som hun ikke har oversikt over. 
hun går bort fra sin egen avd for å se etter barna sine. 
hun løper ned kontoret til sjefen for å klage på oss om barnet hennes har for tynne sokker eller vi ikke har trøstet på «riktig» måte. 
hva gjør vi? Jeg har snakket med sjefen og fortalt at dette er slitsomt. Hun klarer ikke skille på rollen som ansatt og mor 

Anonymkode: 6c48e...417

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har barn i barnehagen der jeg selv jobber. Når jeg er på jobb og ungen er i barnehagen legger jeg meg veldig lite opp i hva de gjør og hvordan de gjør det. Jeg sier selvfølgelig i fra dersom jeg ser at et barn på en annen avdeling for eksempel har kastet luen sin, går mye alene ute, er i uheldige situasjoner o.l, uavhengig av om det er mitt barn eller ikke. Men jeg legger meg nok mindre opp i mitt eget barn, fordi jeg vil ikke være en «sånn» mor 😆 Jeg stoler på at han er trygg, godt nok påkledd og at han får kjærlighet og omsorg av mine gode kollegaer 😊 

Har forøvrig hatt personalbarn på avdelingen hvor jeg har måtte hatt en samtale med mor for å gjøre klar forventninger til rollen ansatt/mor. Det gikk helt fint, så lenge samtalen blir utført på en omsorgsfull måte 😊 

Anonymkode: 48162...0a3

• Liker 17
Skrevet

Styrer hos oss hadde forøvrig aldri godtatt at en mor holdt på slik. Det er forstyrrende for avdelingen det gjelder. Dersom hun har vansker for å «slippe» barna burde hun ha de i en annen barnehage. 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Styrer hos oss hadde forøvrig aldri godtatt at en mor holdt på slik. Det er forstyrrende for avdelingen det gjelder. Dersom hun har vansker for å «slippe» barna burde hun ha de i en annen barnehage. 

Enig! Det er veldig forstyrrende, og hun er på hugget hele tiden. 

• Liker 3
Skrevet

Dette må dere prate med henne om. Kall henne inn på et møte, helst i går.

• Liker 4
Skrevet

Det der er helt uakseptabel oppførsel. Jeg hadde min eldste sønn på en annen avdeling i barnehagen jeg jobbet i et par år, og jeg  ar veldig opptatt av å skille rollen som mor og ansatt. 
Denne moren/ansatte må innkalles til en samtale med ped leder på barnas avdeling og styrer. 

Anonymkode: 5f69e...3d6

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt alle mine i barnehagen jeg jobber i. Vi hadde ganske tidlig en forventningssamtale det barnas ped.ledere, jeg og styrer var tilstede. Hos oss var utfordringen mer at de ansatte på avdelingene var redd for å trø til når jeg og barna trengte det. F.eks jeg satt på plantid. på kontoret, og ene barnet mitt står i evigheter å gråter på viduet. Da ble ganske irritert 😅 Eller hvis et av de slo seg og de kom til meg så kunne jeg gjerne trøste litt, men ikke så lenge (jeg hadde jo en mange barn på min avdeling som trengte meg), så måtte jeg likom mase på at en av de måtte overta... 

Så var det en gang de åpenbart ikke hadde smurt sønnen min med solkrem. Han er rødhåret og var veldig solbrent. Jeg så det med én gang jeg kom ut og vi endte på legevakta. Da var jeg sint! 

Ellers stoler jeg på kollegaene mine 😃

Konklusjon: ha en forventningssamtale!

Ps. For meg var det aldri et alternativ å ha barna en annen plass. Alle barnehager i kommunen har samme åpningstider og min mann jobber offshore. Da kunne jeg aldri hatt sein- og tidligvakter.

Anonymkode: fe7ef...a27

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det der er helt uakseptabel oppførsel. Jeg hadde min eldste sønn på en annen avdeling i barnehagen jeg jobbet i et par år, og jeg  ar veldig opptatt av å skille rollen som mor og ansatt. 
Denne moren/ansatte må innkalles til en samtale med ped leder på barnas avdeling og styrer. 

Anonymkode: 5f69e...3d6

Det er nettopp det. Tok det opp med henne på en fin måte at hun må skille mor/ ansatt. Da hun forventer å bruke pausen sin sammen med barnet sitt, mens jeg holdt på med en gruppeaktivitet sammen med barnet hennes. Da sa jeg at jeg er på jobb, og jeg har et opplegg med barna, og at hummer fokusere på barna på hennes avd. Hun gikk rett i strupen på meg, og sa at det hadde jeg ingenting med. 
hun gikk rett til sjefen og fortalte at jeg stengte henne ute og nektet henne kontakt med barnet sitt 🤦‍♀️ 
Jeg fikk snakket med sjefen etterpå, helt innafor å kose med barna og snakke med de når hun møter de, men synes ikke det er greit hun oppsøker de og kritiserer oss for at han har feil sokker eller for varm bukse, tar over og begynner å skifte på de osv. 

det skjønte sjefen. 
ped leder er vinglete og tør ikke si imot mor, men klager til oss andre på avd. 

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Denne mora kan lage mye styr og skjekker i vogna når barna sover om de har nok klær osv. og går rett inn til oss og klager om de er for varm eller for kald. Hun griper inn i situasjoner som hun ikke har oversikt over.

Nå har jeg ikke barn selv, men er det ikke helt innafor å si fra om barna er for kalde eller varme når de ligger i vogna ute? Og bør man ikke klare å kle på barna riktig når de skal være utendørs? Virker jo som det her har skjedd flere ganger at dere ikke har tatt på riktig klær for riktig temperatur etc. og det må være veldig ubehagelig for barna som ikke kan si fra selv.

Anonymkode: 003d3...3fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg ikke barn selv, men er det ikke helt innafor å si fra om barna er for kalde eller varme når de ligger i vogna ute? Og bør man ikke klare å kle på barna riktig når de skal være utendørs? Virker jo som det her har skjedd flere ganger at dere ikke har tatt på riktig klær for riktig temperatur etc. og det må være veldig ubehagelig for barna som ikke kan si fra selv.

Anonymkode: 003d3...3fb

Foreldre som har barn i barnehage og jobber der selv, skal ikke gå å dobbeltsjekke om sine egne barn har nok klær, varm/ kald osv. de må skille mellom ansatt og det å være mor. 
hvis de skal reagere det bør de sjekke alle barna, og ikke bare sitt eget. 
mor må kunne stole på avdelingen barna går i. 

• Liker 6
Gjest Kvinne487
Skrevet

Jeg jobber i samme bhg sønnen min går . Jeg jobber på småbarn og han går på storbarn. Jeg oppsøker ikke han i løpet av dagen noen ganger, men det hender vi treffes i utetiden eller at han vil si hei i vinduet når vi er inne 🥰 godt og trygt å ha han l nærheten. Siden jeg er enke må jeg hente og levere og det er nettopp derfor jeg søkte om overflytting.

Skrevet
Kvinne487 skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber i samme bhg sønnen min går . Jeg jobber på småbarn og han går på storbarn. Jeg oppsøker ikke han i løpet av dagen noen ganger, men det hender vi treffes i utetiden eller at han vil si hei i vinduet når vi er inne 🥰 godt og trygt å ha han l nærheten. Siden jeg er enke må jeg hente og levere og det er nettopp derfor jeg søkte om overflytting.

Hadde du gjort som denne moren? Hatt piggene ute mot personalet og hatt et ørneblikk over de ansatte til en hver tid for å følge med? 

Gjest Kvinne487
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde du gjort som denne moren? Hatt piggene ute mot personalet og hatt et ørneblikk over de ansatte til en hver tid for å følge med? 

Nei, det hadde jeg absolutt ikke! Men nå kjenner jeg de ansatte der veldig godt, så jeg behøver ikke tvile på jobben de gjør. Men uansett så hadde jeg ikke hatt noen pigger ut.

Skrevet
Kvinne487 skrev (13 minutter siden):

Nei, det hadde jeg absolutt ikke! Men nå kjenner jeg de ansatte der veldig godt, så jeg behøver ikke tvile på jobben de gjør. Men uansett så hadde jeg ikke hatt noen pigger ut.

Synes dette er fryktelig vanskelig. Vanskelig å ha ei mor som stadig kommer for å skjekke, og som stadig er misfornøyd 

Skrevet

Jeg valgte konsekvent å jobbe et annet sted enn datteren vår gikk. Jeg jobbet i den nærmeste barnehagen før hun ble født, hun fikk plass der og jeg byttet jobb.

Har vært borti litt ulikt opp gjennom, pr i dag har jeg barnet til en kollega på min avdeling og det er absolutt null stress. Akkurat sånn det skal være.

Denne mora du snakker om TS, burde enten jobbet et annet sted eller flyttet barna.... Eller skjønt forskjellen på rollene sine, da....

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg 27 og barnet mitt går ikke i bhg enda, men jeg gikk selv i bhg hvor min mamma jobbet! Så hun kun når vi dro dit sammen og dro hjem sammen, aldri ellers. Noe annet hadde vært feil ☺️ Var på annen avd. og hun la seg aldri oppi avdelingen jeg var på! 

Anonymkode: bb54f...018

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå er jeg 27 og barnet mitt går ikke i bhg enda, men jeg gikk selv i bhg hvor min mamma jobbet! Så hun kun når vi dro dit sammen og dro hjem sammen, aldri ellers. Noe annet hadde vært feil ☺️ Var på annen avd. og hun la seg aldri oppi avdelingen jeg var på! 

Anonymkode: bb54f...018

Høres helt normalt ut. Det er jo slik det skal være 

Skrevet
Ulrikke skrev (38 minutter siden):

Jeg valgte konsekvent å jobbe et annet sted enn datteren vår gikk. Jeg jobbet i den nærmeste barnehagen før hun ble født, hun fikk plass der og jeg byttet jobb.

Har vært borti litt ulikt opp gjennom, pr i dag har jeg barnet til en kollega på min avdeling og det er absolutt null stress. Akkurat sånn det skal være.

Denne mora du snakker om TS, burde enten jobbet et annet sted eller flyttet barna.... Eller skjønt forskjellen på rollene sine, da....

Denne moren klarer ikke skille på ansatt rollen og mors rollen. Hun kan fint komme å plukke opp barnet sitt å skal kose med henne mens vi har et opplegg,  hun tåler ikke at vi sier fra.. hun mener hun har sin fulle rett til å kose med henne når hun vil, når hun har pause.. «gjør jo ingenting om hun tar med seg barnet ut på soverommet og legger henne og får henne til å sove» 🙈 f eks. 
Synes hun invaderer avd vår 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har barn i barnehagen der jeg selv jobber. Når jeg er på jobb og ungen er i barnehagen legger jeg meg veldig lite opp i hva de gjør og hvordan de gjør det. Jeg sier selvfølgelig i fra dersom jeg ser at et barn på en annen avdeling for eksempel har kastet luen sin, går mye alene ute, er i uheldige situasjoner o.l, uavhengig av om det er mitt barn eller ikke. Men jeg legger meg nok mindre opp i mitt eget barn, fordi jeg vil ikke være en «sånn» mor 😆 Jeg stoler på at han er trygg, godt nok påkledd og at han får kjærlighet og omsorg av mine gode kollegaer 😊 

Har forøvrig hatt personalbarn på avdelingen hvor jeg har måtte hatt en samtale med mor for å gjøre klar forventninger til rollen ansatt/mor. Det gikk helt fint, så lenge samtalen blir utført på en omsorgsfull måte 😊 

Når man tenker over dette, så er det egentlig helt absurd. Man får egne barn, og så går de i samme barnehage som du jobber i, men det er andre som passer på barnet ditt, ikke deg. Hadde følt at det hadde vært helt merkelig

Anonymkode: 6e9b8...994

Skrevet

Opplever dette selv på jobb. Moren snek seg rundt å fulgte med på hvordan klærne var på ungen. Var det litt i uorden kom hun inn og fikset. Ungen skal ha det og det på seg ute, og barnet klarer nesten ikke å bevege seg ute. Har og opplevd at hun har stått ute i gangen og kjeftet da noe var ikke slik det skulle være. Jeg hadde gått inn så jeg fikk ikke med meg hva det var. Blitt litt bedre, men opplever flere ganger at barnet gråter når mor må gå forbi vår avdeling. Kan fint gå opp en annen vei.

Anonymkode: 102c2...fba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...