Gå til innhold

Hva er en perfekt lørdagskveld for deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Hei alle sammen. Hva er en perfekt lørdag for dere? Selv fortoner den seg slik: Stå opp, gå inne på biblioteket mitt hvor jeg leser visdomsord/en side av en kjent forfatter og tenker over betydningen av dette. Deretter lager jeg frokost og setter meg ved data. Dette er forøvrig noe jeg gjør hver dag, så det er ikke spesielt for lørdag. På lørdager derimot pleier jeg å rusle en tur på kafe hvor jeg treffer gamle kjente. Jeg blir gjerne sittende der en stund og skravle. Etterhvert legger jeg turen hjemover . Jeg tar med meg hundene på en litt lengre tur i dag, og sørger for at det blir handlet inn litt helgegodt til de også :) Når jeg da kommer hjem pleier jeg alltid å lage noe godt , for å understreke at det er helg for oss også. Det kan være en eksotisk gryterett eller en stek eller taco ellen noe annet som jeg finner på. Jeg tenner stearinlys og røkelse , og har gjerne sørget for at jeg har en god film å se. Noen lørdager får jeg besøk av venner, og vi sitter og skravler til langt på natt. Som regel følger jeg og hundene de hjem , og vi bruker lang tid på hjemveien . Hvis det går an bruker jeg tid på å observere stjernehimmelen og titte ned mot lyset fra byen. Da vi da er hjemme er klokken nærmere fire , og jeg tar meg en sigg og finner sengen. Men tilbake til spørsmålet, hva er en perfekt lørdag for dere? :)

Med hilsen fra Jon Are

Skrevet (endret)

Men skal svare ordentlig på spørsmålet ditt:

- Rent og luftig hus

- Radio P2

- Jazz

- Klassisk

- Pop

- Amerikanske sit coms eller gråtedrama avhengig av humør

- Omelett-lunch

- Wraps, taco, laks, kyllingwok eller annet snadder

- Chianti vin

- Alenetid eller en venninne på besøk for litt vin og en god prat

Og selvfølgelig: ingen lørdag uten surfing på nettet og KGs diskusjonsforum.

:)

Endret av Remyline
Skrevet

Sove leeenge, en god og lang dusj, spise frokost med samboeren min (dekker frokostbord, nystekt brød, egg og annet vi ikke tar oss tid til på hverdagene), en liten shoppingtur kanskje? God middag, gjerne noe som tar lang tid å lage. Bare slappe av resten av kvelden med snacks og god drikke, spille spill sammen eller bare se en god film. Det hender også jeg bare legger meg godt til rette i sofaen med en god bok med pusen ved siden av meg. Vi er gjerne oppe til langt på natt, rett og slett gjør som det passer oss. Lørdag er en dag jeg unngår å besøke andre eller ta i mot besøk. Joda, sene venninnekvelder med skravling og god mat er kjempegøy, men lørdagene er helst forbeholdt meg og samboeren min, og totalt avslapning.

Skrevet

Lørdager er en dag for kos og sosiale sammenkomster!

Gjest Gjest_LINDA_*
Skrevet

For ikke så lenge siden var en perfekt lørdag å ut på byen til langt på natt,men etter at jeg har fått meg kjæreste har ting forandret seg-siden han er mye mer rolig enn meg også. Men jeg trives med deg slik.

En perfekt lørdag for meg er derfor.

1. Ikke bli vekket av vekkerklokka. Ligge lenge...

2. Lage fin frokost og sitte uten hast ved frokodt bordet.

3. En liten bytur med gode venninner,men påfølgende tur på kafè eller pizzeria

4. En tur i svømmehallen,gå en tur eller ut i båt

5. Litt inne på KG

6. Lage god mat til kvelden. Sitte og kose meg med kjæresten...

Hittil har ikke lørdagen vært som "ønsket" siden jeg måtte ta en vakt på jobben,men vi skal kose oss i kveld ihvertfall. :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Min perfekte lørdag:

* ungene krangler ikke

* mannen min smiler til meg

* ryddig hus

* løse Magasin-kryssordet

* risengrynsgrøt

* venner på besøk

* seint oppe

Skrevet

...ikke jobbe iallefall... :forvirret:

Gjest Ingrid78
Skrevet

En perfekt lørdagskveld for meg er sammen med mannen min. Med god mat, og en fin film.

Gjest Embla s
Skrevet

En perfekt lørdagskveld?

* Har utrettet alt jeg skulle iløpet av dagen, samtidig som jeg:

* ..er uthvilt!

* Gå ut og spise, etterfulgt av nytt sted med vin, latter og god stemning, eller

* Hjemme med hyggelige gjester, god mat og god drikke, eller

* Hjemme med de jeg bor sammen med, god mat, spille spill, snakke, hygge og total avslapning.

Gjest Spacegirl
Skrevet

På lørdag formiddagene pleier jeg å reise til nærmeste sentrum for å gå og kikke i butikker, enten sammen med kjæresten min når han er på besøk eller sammen med søstra mi eller ei veninne. Har alltid forbundet lørdagen med å reise en tur til byen. Så går vi og kikker og handler kanskje litt, og avslutter med en tur på kafe. På kvelden har vi kosekveld med god mat og en film eller tre. Sist lørdag hadde vi Alien-maraton, så alle Alien-filmene i kronologisk rekkefølge.

Dette er den perfekte lørdagen for meg, skikkelig laidback, bare kos og ikke noe mas :)

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Jeg klarte ikke å løse kryssordet i Magasinet denne lørdagen heller. Bortsett fra dét er dagen stort sett perfekt uansett så lenge alle er friske og været ikke viser total mangel på samarbeidsvilje.

Skrevet

Magasinet-kryssordet er et must ja, men jeg pleier å ta det på søndagen... Vant en haug flaxlodd en gang da jeg sendte inn til og med :)

Hadde jeg kunne valgt fritt ville jeg spist god middag og sett film i armkroken til kjæresten min mens vi delte en flaske vin om kvelden på lørdagene. Etter å ha spasert i byen / vært på fisketur / plukket bær / gått på museum om formiddagen.

Men nå blir lørdagene stort sett brukt til å drikke litt for mye og gå ut på byen, for å kose meg med venner og se etter potensiell kjæreste!

Åhhh, er så lei av helgefylla... og denne lørdagen ble stort sett tilbragt flatt ut på sofaen og bøyd over doskåla. Det er IKKE så gøy å være single!!! :tristbla:

Skrevet

Den inneholder iallefall Hu i svingen og et par øl. Enten vi drar ut på byen eller bare sitter hjemme å skravler er et fett.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Hjemme med familien ikke foran TV eller annen skjerm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...