AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 Jeg er ei dame på 32 år som ble diagnosert med lavt stoffskifte for snart 3 år siden. Siden da har jeg gått kraftig opp i vekt, men fra 55kg til nå 91 kg. Jeg hadde akkurat gått ut av et forhold den gang og har siden ikke møtt nye, men nå tenker jeg ofte på at jeg ønsker å treffe noen. Min selvfølelse har gått ned i takt med vektøkningen. Da jeg var slank fikk jeg mye oppmerksomhet fra motsatt skjønn, det gjør jeg ikke nå lenger. Nå er vi jo inne i en vanskelig tid, så jeg er jo ikke så veldig sosial nå, men jeg føler meg så ekstremt ensom og ønsker en å være intim med, samtidig føler jeg det ikke er noe håp for meg. Noen som har vært i samme situasjon? noen det har endt bra for? Og har menn på min alder problemer med overvekt? Anonymkode: cc6c7...b18 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Får du nok Levaxin? Hva er TSH på deg? Man kan gå endel opp med lavt stoffskifte, men det er ikke vanlig å gå opp så mange kilo kun grunnet det. Men ja, jeg har både økt og redusert vekt endel pga feil dosering av Levaxin. Anonymkode: 79d8e...8fe 2
Lisa Rowe Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 Har du fått hjelp av lege angående vekten din? Ikke nødvendigvis bare for å øke selvtilliten, men for helsemessige årsaker? Om du ikke bryr deg eller ikke er bekymret for helsen din så kan jeg i hvert fall si at vekt ikke betyr alt for alle, og mennesker har ulike preferanser. På samme måte som det finnes menn som foretrekker tynne kvinner så finnes det også menn som foretrekker tjukke kvinner. Det finnes også menn som sliter med vekt, det er ikke et problem som er forbeholdt kvinner. Ikke bekymre deg for det. Jeg er i samme situasjon, men jeg prøver å fokusere på meg selv, helsen min og vektnedgang først og fremst. I tillegg har jeg handlet en god del klær som passer min nåværende kroppsfasong, fordi jeg mener absolutt at det er viktig å være komfortabel i kroppen sin, enten man ønsker å endre den på sikt eller ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Lavt stoffskifte gjør at du kan gå opp 2-3 kg uten grunn. Ikke 20-30 kg uten grunn. Anonymkode: 5b366...bdb 10
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lavt stoffskifte gjør at du kan gå opp 2-3 kg uten grunn. Ikke 20-30 kg uten grunn. Anonymkode: 5b366...bdb Du har jo åpenbart mye kunnskap om menneskelig fysiologi.. 🙄 TS, hvis du har mulighet bør du få deg en time hos Lege Joakim Iversen (Oslo). Han er best i landet på stoffskifte, og jeg kan ikke få takket han nok for alt han har gjort for både meg og søsteren min! Det høres ut som du ikke får riktig oppfølging, jeg har fått mitt stoffskifte helt under kontroll ved hjelp av Joakim. ❤ Anonymkode: 90db0...b5d 8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Jeg er på ingen måte noen ekspert på stoffskifte, men du har gått opp 36 kg på 3 år. Så vidt jeg husker tilsvarer 1 kg fett ca 7000 kcal. Det vil si du har hatt et overskudd på 252 000 kcal de siste 3 årene som er lagret som fett. Hvis aktiviteten din ikke er endret så må jo behovet ditt for næring ha endret seg. 36 kg * 7000 kcal = 252 000 kcal totalt "overskudd" 252 000/3 år = 84 000 per år 84 000 / 52 uker = 1615 per uke 1615 / 7 dager = 230 per dag gjennomsnittlig Er faktisk små endringer som kan gjøre stort utslag over tid hvis man ikke følger med. Første tanke var at her må noen ha frotset kraftig, men der tok jeg skammelig feil etter et lite regnsstykke. Så framt jeg ikke har regnet feil i halvsvime på morgenen! 😄 Tror som nevnt over at du trenger bedre oppfølging. Lykke til! Anonymkode: 958c4...7d6 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 12.34): Jeg er ei dame på 32 år som ble diagnosert med lavt stoffskifte for snart 3 år siden. Siden da har jeg gått kraftig opp i vekt, men fra 55kg til nå 91 kg. Jeg hadde akkurat gått ut av et forhold den gang og har siden ikke møtt nye, men nå tenker jeg ofte på at jeg ønsker å treffe noen. Min selvfølelse har gått ned i takt med vektøkningen. Da jeg var slank fikk jeg mye oppmerksomhet fra motsatt skjønn, det gjør jeg ikke nå lenger. Nå er vi jo inne i en vanskelig tid, så jeg er jo ikke så veldig sosial nå, men jeg føler meg så ekstremt ensom og ønsker en å være intim med, samtidig føler jeg det ikke er noe håp for meg. Noen som har vært i samme situasjon? noen det har endt bra for? Og har menn på min alder problemer med overvekt? Anonymkode: cc6c7...b18 Menn blir faktisk tiltrukket og tenner selvsikkerhet, utstråling, personlighet og seksuell kjemi, ikke bare utseende. Du vil kanskje ikke høre det men det er ikke overvekt som gjør at du ikke kan treffe en mann for forhold eller bare intimitet og sex. Du har ikke truffet den personen enda. Bruk nettet til å bli kjent med mennesker, del tanker og hvem du er på godt og vondt. Dersom du ikke gir opp finner du en person som du kan dele mye fint med. Og tenker man kun på sex så er det mange mange menn som tenner på større kvinner. Hilsen mann 44. Anonymkode: cc230...3dd 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Skrevet 17. januar 2021 Føler med deg. Jeg er noe yngre enn deg og jeg gikk ikke opp i vekt som følge av lavt stoffskifte, men psykisk sykdom. Gikk fra 70 kg til 105 kg. Jeg har gått ned noen av kiloene men har et par titalls kilo igjen. Har ikke hatt sex på 3 år på grunn av dette. Men jeg har også en del psykiske sperrer. Alt jeg kan si er at det er mange menn som ikke bryr seg om hvordan kroppen ser ut. Det er noen som syns det er attraktivt når kvinnen har litt ekstra på kroppen. Du bør ikke la kroppen din hindre deg i å oppleve seksuell nytelse. Men jeg forstår absolutt at dette er vanskelig. Om det kun er kroppen din som er hinderet så vil jeg råde deg til å bygge opp selvtilliten og akseptere deg selv for den du er. Ja, du kan gå ned i vekt, men det skjer ikke over natta og er en lang prosess. Da er du bedre tjent med å akseptere situasjonen nå, være glad i deg selv og ta ting deretter. Det er lettere å hjelpe seg selv når man er glad i seg selv. Det er heller ikke slik at man må ha en viss type kropp for å ha sex. Det er ikke slik at alle menn liker det samme, selv om så klart de aller, aller fleste menn vil finne tradisjonelt vakre kvinner attraktive. Når du fikk oppmerksomhet fra det motsatte kjønn fikk du det sannsynligvis ikke bare for kroppen din. Når man går så drastisk opp i vekt er det lett å miste store deler av seg selv, og selvtilliten blir grusa fullstendig. Selv om det er mange aktivister der ute som forteller oss at kroppene våre er bra nok så klarer vi ikke helt å skjønne det likevel. Jeg syns kroppen min er heslig stygg og det høres banalt ut for meg at en mann kan tenne på kroppen min, og jeg er hundre prosent overbevist om at menn ikke kan gjøre det. Dette er vonde sperrer å ha men man kan gjøre noe med det, om man har motivasjon til det. Det kan være lurt å snakke med psykolog om disse tingene. Du er sikkert ei nydelig dame og du burde ikke legge lokk på sexlivet bare fordi du er overvektig. Anonymkode: c78b5...1ff
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #9 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er på ingen måte noen ekspert på stoffskifte, men du har gått opp 36 kg på 3 år. Så vidt jeg husker tilsvarer 1 kg fett ca 7000 kcal. Det vil si du har hatt et overskudd på 252 000 kcal de siste 3 årene som er lagret som fett. Hvis aktiviteten din ikke er endret så må jo behovet ditt for næring ha endret seg. 36 kg * 7000 kcal = 252 000 kcal totalt "overskudd" 252 000/3 år = 84 000 per år 84 000 / 52 uker = 1615 per uke 1615 / 7 dager = 230 per dag gjennomsnittlig Er faktisk små endringer som kan gjøre stort utslag over tid hvis man ikke følger med. Første tanke var at her må noen ha frotset kraftig, men der tok jeg skammelig feil etter et lite regnsstykke. Så framt jeg ikke har regnet feil i halvsvime på morgenen! 😄 Tror som nevnt over at du trenger bedre oppfølging. Lykke til! Anonymkode: 958c4...7d6 Kroppen er ikke en kalkulator. Anonymkode: 7353a...fe4 4
Grandidosa83 Skrevet 17. januar 2021 #10 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kroppen er ikke en kalkulator. Anonymkode: 7353a...fe4 Kaloribehov, kaloriinntak og differansen mellom dem kan fint regnes ut som denne brukeren har gjort. Hvis du vil påstå noe annet må du nesten lenke til en troverdig kilde som sier noe annet. 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #11 Skrevet 17. januar 2021 Grandidosa83 skrev (3 minutter siden): Kaloribehov, kaloriinntak og differansen mellom dem kan fint regnes ut som denne brukeren har gjort. Hvis du vil påstå noe annet må du nesten lenke til en troverdig kilde som sier noe annet. Kan ikke du heller linke til en troverdig kilde som sier at menneskekroppen fungerer akkurat som en forbrenningsovn, og at metabolismen ikke påvirkes av ting som næringsstatus, stoffskifte, hormonbalanse, tarmflora, insulinnivå og inntak av prosessert mat vs råvarer? Ikke det? Anonymkode: 90db0...b5d 10
Gjest Niek79 Skrevet 17. januar 2021 #12 Skrevet 17. januar 2021 On 1/16/2021 at 12:34 PM, AnonymBruker said: Jeg er ei dame på 32 år som ble diagnosert med lavt stoffskifte for snart 3 år siden. Siden da har jeg gått kraftig opp i vekt, men fra 55kg til nå 91 kg. Jeg hadde akkurat gått ut av et forhold den gang og har siden ikke møtt nye, men nå tenker jeg ofte på at jeg ønsker å treffe noen. Min selvfølelse har gått ned i takt med vektøkningen. Da jeg var slank fikk jeg mye oppmerksomhet fra motsatt skjønn, det gjør jeg ikke nå lenger. Nå er vi jo inne i en vanskelig tid, så jeg er jo ikke så veldig sosial nå, men jeg føler meg så ekstremt ensom og ønsker en å være intim med, samtidig føler jeg det ikke er noe håp for meg. Noen som har vært i samme situasjon? noen det har endt bra for? Og har menn på min alder problemer med overvekt? Anonymkode: cc6c7...b18 Tipper du kommer langt ved å spise mindre og trene mer. På den positive siden så har du neppe kreft!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er på ingen måte noen ekspert på stoffskifte, men du har gått opp 36 kg på 3 år. Så vidt jeg husker tilsvarer 1 kg fett ca 7000 kcal. Det vil si du har hatt et overskudd på 252 000 kcal de siste 3 årene som er lagret som fett. Hvis aktiviteten din ikke er endret så må jo behovet ditt for næring ha endret seg. 36 kg * 7000 kcal = 252 000 kcal totalt "overskudd" 252 000/3 år = 84 000 per år 84 000 / 52 uker = 1615 per uke 1615 / 7 dager = 230 per dag gjennomsnittlig Er faktisk små endringer som kan gjøre stort utslag over tid hvis man ikke følger med. Første tanke var at her må noen ha frotset kraftig, men der tok jeg skammelig feil etter et lite regnsstykke. Så framt jeg ikke har regnet feil i halvsvime på morgenen! 😄 Tror som nevnt over at du trenger bedre oppfølging. Lykke til! Anonymkode: 958c4...7d6 Du må faktisk spise 9000 kalorier for å gå OPP ett kilo fett. Dette skyldes at kroppen bruker mer energi for å fordøye mer. Kropp er kompliserte greier! begynn å tren litt, uten tanke på vekt, så vil veldig mye blir lettere. Anonymkode: b224b...2e0 1
Grandidosa83 Skrevet 17. januar 2021 #14 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kan ikke du heller linke til en troverdig kilde som sier at menneskekroppen fungerer akkurat som en forbrenningsovn, og at metabolismen ikke påvirkes av ting som næringsstatus, stoffskifte, hormonbalanse, tarmflora, insulinnivå og inntak av prosessert mat vs råvarer? Ikke det? Anonymkode: 90db0...b5d Det trenger jeg ikke, da det ikke er poenget her. Om det finnes faktorer som reduserer energiopptaket og dermed kaloribehovet til TS, er det likevel tydeliggjort at inntaket ligger over dette nivået. Differansen kan lett regnes ut som denne brukeren har gjort. Poenget til denne brukeren var uansett hvor lite, ca 50g med sjokolade daglig for å bruke en enkel «målestokk», som over tre år kan ha stor betydning. Med tanke på symptomene som følger av lavt stoffskifte, så er det jo lett å spise litt ekstra her og der for å «hente seg inn».
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #15 Skrevet 17. januar 2021 Seriøst, det finnes nok av menn som har preferanser i din retning TS, meg selv inkludert. Du høres digg ut ❤️ Anonymkode: 65f0c...f8c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #16 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 12.34): Jeg er ei dame på 32 år som ble diagnosert med lavt stoffskifte for snart 3 år siden. Siden da har jeg gått kraftig opp i vekt, men fra 55kg til nå 91 kg. Jeg hadde akkurat gått ut av et forhold den gang og har siden ikke møtt nye, men nå tenker jeg ofte på at jeg ønsker å treffe noen. Min selvfølelse har gått ned i takt med vektøkningen. Da jeg var slank fikk jeg mye oppmerksomhet fra motsatt skjønn, det gjør jeg ikke nå lenger. Nå er vi jo inne i en vanskelig tid, så jeg er jo ikke så veldig sosial nå, men jeg føler meg så ekstremt ensom og ønsker en å være intim med, samtidig føler jeg det ikke er noe håp for meg. Noen som har vært i samme situasjon? noen det har endt bra for? Og har menn på min alder problemer med overvekt? Anonymkode: cc6c7...b18 Huff, høres trasig ut! Har du snakket med fastlegen din og råd angående vektnedgang? Selv om man kan ha lettere for å legge på seg ved lavt stoffskifte, skal det ikke være nødvendig å gå opp 36 kg, og det er mulig å gå ned i vekt med lavt stoffskifte også. Anonymkode: b1d6f...04f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #17 Skrevet 17. januar 2021 Hei ts! Jeg er en dame på 29år. Jeg har gått opp 40kg. Jeg vil bare si at det finnes utrolig mange menn der ute (og damer) som vil like deg slik du ser ut nå. Men selvtillit er et nøkkelord her. Jeg er ikke tilfreds med min egen vekt, så jeg får nå hjelp av en overvektsklinikk. Jeg kan anbefale deg det samme om du ønsker å gjøre noe med vekta. Hvis ikke; jobb med selvtilliten din 🤍 Anonymkode: 1564e...aeb
Kåte Anders Skrevet 11. februar 2021 #18 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 12.34): Jeg er ei dame på 32 år som ble diagnosert med lavt stoffskifte for snart 3 år siden. Siden da har jeg gått kraftig opp i vekt, men fra 55kg til nå 91 kg. Jeg hadde akkurat gått ut av et forhold den gang og har siden ikke møtt nye, men nå tenker jeg ofte på at jeg ønsker å treffe noen. Min selvfølelse har gått ned i takt med vektøkningen. Da jeg var slank fikk jeg mye oppmerksomhet fra motsatt skjønn, det gjør jeg ikke nå lenger. Nå er vi jo inne i en vanskelig tid, så jeg er jo ikke så veldig sosial nå, men jeg føler meg så ekstremt ensom og ønsker en å være intim med, samtidig føler jeg det ikke er noe håp for meg. Noen som har vært i samme situasjon? noen det har endt bra for? Og har menn på min alder problemer med overvekt? Anonymkode: cc6c7...b18 Du er perfekt, akuratt slik du et
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 12.34): Jeg er ei dame på 32 år som ble diagnosert med lavt stoffskifte for snart 3 år siden. Siden da har jeg gått kraftig opp i vekt, men fra 55kg til nå 91 kg. Jeg hadde akkurat gått ut av et forhold den gang og har siden ikke møtt nye, men nå tenker jeg ofte på at jeg ønsker å treffe noen. Min selvfølelse har gått ned i takt med vektøkningen. Da jeg var slank fikk jeg mye oppmerksomhet fra motsatt skjønn, det gjør jeg ikke nå lenger. Nå er vi jo inne i en vanskelig tid, så jeg er jo ikke så veldig sosial nå, men jeg føler meg så ekstremt ensom og ønsker en å være intim med, samtidig føler jeg det ikke er noe håp for meg. Noen som har vært i samme situasjon? noen det har endt bra for? Og har menn på min alder problemer med overvekt? Anonymkode: cc6c7...b18 Det finnes noen av oss som faktisk liker litt runde kvinner, hadde du ikke skrevet anonymt så skulle jeg sendt deg PM så vi kunne avslutte din sølibatperiode med brask og bram 🙂 Mvh Stig Anonymkode: cfd34...edb 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #20 Skrevet 11. februar 2021 On 1/17/2021 at 4:59 PM, AnonymBruker said: Du må faktisk spise 9000 kalorier for å gå OPP ett kilo fett. Dette skyldes at kroppen bruker mer energi for å fordøye mer. Kropp er kompliserte greier! begynn å tren litt, uten tanke på vekt, så vil veldig mye blir lettere. Anonymkode: b224b...2e0 Men ikke med en tilstand som reduserer metabolismen? Jeg har gått opp 3 kg på 1 år etter jeg begynte på quetapin mot søvnvansker, spiser mye mindre enn før etter jeg begynte på den for å forebygge (hørt mange kan gå opp 10-20 kg) men vekten har gått opp, har og en aktiv jobb. Anonymkode: da3dd...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå