AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 Jeg føler meg bare skikkelig dum og tatt for gitt. Det er nok litt min egen feil fordi jeg ikke vil lage så mye oppstyr, og gaver gjør meg stresset, så jeg og samboeren min pleier å dra ut å spise når jeg har bursdag, og det er på en måte hans gave til meg. I år hadde jeg arbeidshelg den helgen jeg hadde bursdag, så vi ble enig om å feire neste helg (denne helgen). Så på bursdagshelgen min ender han opp med å invitere en kompis på besøk og de drikker seg drita. Han glemmer helt at jeg har bursdag frem til jeg minner han på det på søndag når jeg er hjemme fra jobb. Da får han superdårlig samvittighet og lover bot og bedring. Sier på eget initiativ at han skal finne et sted vi kan spise til helga. Men nå har helgen kommet, og ingenting skjer. Føler meg så teit, men jeg blir skikkelig lei meg. Har vokst opp med foreldre som har gitt ganske blaffen i bursdagen min, så det er kanskje litt ekstra sårt. Og jeg har ikke lyst til å enda en gang minne han på at han har glemt det. Føler meg så utrolig dum. Og sint. Og at jeg ikke er viktig. Vet ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal ta det opp. Jeg er jo voksen så det burde ikke bety så mye, men jeg er på gråten av å skrive om det likevel.. Anonymkode: d63a9...3ee
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Da sier du: "Skal bli så godt med et bedre måltid ute denne helgen, hvor har du tenkt deg at vi skal dra?" Anonymkode: 0221e...f8f 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 Hvilken dag i helgen hadde du egentlig bursdag? Anonymkode: 4425f...f38 2
Sessan_ Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da sier du: "Skal bli så godt med et bedre måltid ute denne helgen, hvor har du tenkt deg at vi skal dra?" Anonymkode: 0221e...f8f Dette! Da legger du hele ansvaret over på han. Så blir det opp til han å «rydde opp» og eventuelt kjenne på litt dårlig samvittighet for å ha glemt det. 3
Festlig Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 Bestem deg for om du vil ha en shitty helg og henge med nebbet i dagesvis, eller om du vil sette agendaen og si fra at nå gleder du deg til å gå ut og spise . Du er voksen og det er fullt lov å si hva en vil og trenger . Tror det er lettere for en mann å hente seg inn igjen da, enn å måtte se og høre på ei furten dame som ikke kommuniserer. Får du null respons så bruker du en sterkere stemme, og evaluerer mannen hvis det er et mønster i at han ikke henger med ang det å bry seg 1
cilla89 Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 Jeg forstår godt at du er såret og skuffet! Det er lov selv om man er voksen. Det er jo kvelden kommet, men jeg hadde mye tidligere på dagen spurt når vi skulle ut å spise. Da kunne han ha reddet det inn. Nå må du heller ta praten om hva du faktisk føler, når noe sårer deg så må du fortelle det. Slik at han ikke går rundt og tror det ikke er noen big deal, når det faktisk er viktig for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå