AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 Noen som har et godt råd å komme med til meg? Føler jeg smører og smører med håndkrem. Har forskjellige kremer jeg har brukt, men en av dem er spenol. Har også brukt Mary Kay sett der det er en sånn peelingkrem som brukes før krem. Hendene føles som sandpapir. Mye sprit på hendene og bading i basseng er nok årsaken. Anonymkode: efd31...bf2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Prøv Locobase som selges på apoteket. Den er ordentlig fet, og eneste som hjelper meg når hendene er veldig tørre. Anonymkode: 6cd32...ff7 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 Jeg har også hatt store problemer med tørre hender i disse dager. Mitt tips er å sprite minst mulig, de gangene det er mulig (som hjemme) er det bedre å vaske hendene, og bruk da en såpe som ikke tørker ut, som typ Dove. I tillegg kjøp din egen antibac med fuktgivende ingredienser som du har i lomma og bruker når du er ute. Jeg opplever at butikker nok ofte har den billigste de finner på dispenseren ved inngangen, sånn som lukter hjemmebrent og du føler hendene faller av, det er bare ren sprit og lite annet. Ellers så har jeg håndkremer i veska og stående på nattbord og stuebord for tiden, og bare smører meg inn ved enhver anledning. Liker best håndkremene fra Clarins og Cetaphil. Anonymkode: 08792...f42 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Bruk mild parfymefri såpe, det har også mye å si for tørre hender. Jeg bruker decubal, liker den godt, den er skikkelig fet og parfymefri. Men du kan bare spørre på apoteket etter en fet og god håndkrem (men bør absolutt være uten parfyme). Smører jevnlig utover dagen, og smører tykt på før jeg legger meg, da får kremen virke lenge uten å bli vasket bort. Smør hendene etter spriting. Har du valget mellom spriting og håndvask - velg håndvask! Dersom det fortsatt ikke fungerer ville jeg gått til lege, det kan være du har utviklet eksem, særlig viss det klør og sprekker opp. Jeg har selv eksem. Anonymkode: 1434c...22a 2
Måneskinn Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 Olivenolje på hendene og så bomnullshansker på om natten. Funker for meg hvert fall 1
Noldus Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 Han et barn med eksem som har fått Canoderm, syns den er knallgod til mine hender også. Har i tillegg brukt den i ansikt og på føtter med gode resultater. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #7 Skrevet 16. januar 2021 AgrOsan ❤ Trekker godt inn i huden uten at du er sleip og klissete hele dagen! Jeg har atopisk eksem, og denne er gull! Etter at jeg fant denne, trenger jeg bare kortisonkrem i "nødstilfeller" en gang eller to i året🙂 Anonymkode: a673e...fc3 2
KatteLatte Skrevet 16. januar 2021 #8 Skrevet 16. januar 2021 Jeg sier også canoderm. Det er den man får på resept om man har atopisk eksem. Den kan også kjøpes reseptfritt, og er den beste kremen mot tørr hud. Den er den eneste som hjelper mine hender etter av Avene cold cream hand cream ble endret. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #9 Skrevet 16. januar 2021 Locobase repair ❤️ Anonymkode: c6b81...3ed 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #10 Skrevet 16. januar 2021 Takker så mye for gode råd! 😊🥰 Jeg kom på at jeg hadde litt igjen av «utroligsalve», så jeg prøver den nå i helgen. Håper den er utrolig bra! 😂Hvis den ikke gir effekt så er det å prøve noen av kremene som dere har tipset om. Anonymkode: efd31...bf2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #11 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Noen som har et godt råd å komme med til meg? Føler jeg smører og smører med håndkrem. Har forskjellige kremer jeg har brukt, men en av dem er spenol. Har også brukt Mary Kay sett der det er en sånn peelingkrem som brukes før krem. Hendene føles som sandpapir. Mye sprit på hendene og bading i basseng er nok årsaken. Anonymkode: efd31...bf2 Kunne du dele et bilde av hendene når de er tørre så blir det litt lettere og gi gode råd Anonymkode: f5015...bf9
Gjest Cowboylaila Skrevet 16. januar 2021 #12 Skrevet 16. januar 2021 Det verste er håndvask. Ikke vask hendene i for varmt vann og klapp hendene tørre i håndkle, ikke gni! Min erfaring er at hånddesinfeksjon inneholder stoffer som tilfører fuktighet, så synes ikke det gjør noe fra eller til. Kan faktisk være bedre å bruke det innimellom isteden for å vaske hendene i forbindelse med butikkbesøk og liknende. Bruk myke varme hansker når du er ute, ikke eks. tovet ull som strikker i huden. Det hjelper mye bedre å forebygge tørre hender, enn å begynne å smøre når uhellet først er ute... Hvis du har røde prikker med eksem som klør, kan hydrokortisonkrem hjelpe deg over verste perioden.
LadyGrey Skrevet 16. januar 2021 #13 Skrevet 16. januar 2021 Jeg sverger til Änglamark/coop sin Panthenolkrem. Har aldri hatt så myke hender før, huden på hendene mine var så tørr at det begynner å blø 😅
Thie Skrevet 16. januar 2021 #14 Skrevet 16. januar 2021 Cowboylaila skrev (6 minutter siden): Det verste er håndvask. Ikke vask hendene i for varmt vann og klapp hendene tørre i håndkle, ikke gni! Min erfaring er at hånddesinfeksjon inneholder stoffer som tilfører fuktighet, så synes ikke det gjør noe fra eller til. Kan faktisk være bedre å bruke det innimellom isteden for å vaske hendene i forbindelse med butikkbesøk og liknende. Bruk myke varme hansker når du er ute, ikke eks. tovet ull som strikker i huden. Det hjelper mye bedre å forebygge tørre hender, enn å begynne å smøre når uhellet først er ute... Hvis du har røde prikker med eksem som klør, kan hydrokortisonkrem hjelpe deg over verste perioden. Min erfaring er også det at håndvask er mye verre for henda, spesielt hvis det er varmt vann. Så lenge du har ordentlig håndsprit (f.eks gel merke "antibac") så er det tilsatt midler for å motvirke tørrhet. Prøv ihvertfall å vaske henda i kaldere vann. Ellers så blir man fort ødelagt på henda hvis man går ute uten hansker nå på vinteren. Kan også bruke kuldekrem på henda når man skal ut Av kremer støtter jeg forslagene om canoderm. Smør deg også inn masse på kvelden og sov med bomullshansker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå