Gå til innhold

Er det lov å jobbe på flere sykehjem under coronaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber ved to sykehjem og har gjort det siden juli, det var da jeg fikk beskjed fra lederen min om at det var tillatt, men nå som det er en stor smitteeksplosjon her lurer jeg på om det fremdeles er lov? Har googlet, søkt på trondheim kommune sine nettsider, men finner ingen info om dette. Er også redd for å spørre lederne mine dersom det ikke er tillatt og jeg ikke har fått med meg dette. På den ene arbeidsplassen jobber jeg kun to vakter i måneden, men planlegger å søke om permisjon fra disse vaktene (har ikke vært der på seks uker nå). Noen som har peiling? Vet at det ikke er populært å jobbe flere plasser nå, men trondheim kommune gikk ut i sommer og sa at det ikke var noe problem. Irriterende at det skal være så vanskelig å finne info om dette.

Anonymkode: 530d0...ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke noe om fra trondheim kommune, men her i Oslo/viken er det i hvert fall litt strengere med å jobbe på to forskjellige steder. Vet at noen sykehjem ikke tillatter å jobbe på to forskjellige sted, mens andre er litt lette på det (tror jeg). Det beste er nok å jobbe kun på et sted (for samvittighetens skyld), men skjønner at mange er avheging av økonomi. Du må nesten høre med lederne dine for å få godt svar.

Skrevet

Det er opp til hver enkelt kommune å avgjør

Anonymkode: 54278...b50

Skrevet
chilites skrev (45 minutter siden):

Vet ikke noe om fra trondheim kommune, men her i Oslo/viken er det i hvert fall litt strengere med å jobbe på to forskjellige steder. Vet at noen sykehjem ikke tillatter å jobbe på to forskjellige sted, mens andre er litt lette på det (tror jeg). Det beste er nok å jobbe kun på et sted (for samvittighetens skyld), men skjønner at mange er avheging av økonomi. Du må nesten høre med lederne dine for å få godt svar.

Vaksineringen har startet og majoriteten av pasientene har fått vaksine. Finnes det ikke en nettside for trondheim kommune hvor man kan få litt info om dette? Håpløse greier. Må nok søke om permisjon, noe som naturligvis vil gå utover økonomien. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er opp til hver enkelt kommune å avgjør

Anonymkode: 54278...b50

Men finnes det ikke en side hvor det står litt om dette? Har søkt og søkt, men finner absolutt ingen informajson. 

Skrevet

Det er vel ikke ditt problem å finne ut av så lenge avdleder på begge arbeidsplasser vet om det?

Anonymkode: 84301...cb8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...