AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 En kompis av meg ble dessverre kastet ut av 2vgs 1 år siden pga han kom forseint hele tiden og lagde litt bråk. Han har hatt en tøff fortid. Han har vært hos psykolog og fått orden på livet sitt og vil fullføre vgs. Men når han søker og sender inn søknaden så står det «Du er registrert med følgende opplæringsrett: Ikke rett»? Men på min søknad står det ««Du er registrert med følgende opplæringsrett: Ungdomsrett»? Hvordan kan han ha mista ungdomsretten? Han er bare 1 år yngre enn meg, født 2001 mens jeg 2000. Kan han ha mista den pga han ble kastet ut av skolen for 1 år siden? Anonymkode: 616bc...74d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Nei:) Det skulle ikke vært mulig. Han må ringe inn å klage Anonymkode: 86e83...146
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei:) Det skulle ikke vært mulig. Han må ringe inn å klage Anonymkode: 86e83...146 Da ber jeg han klage på mandag tusen takk for svar Anonymkode: 616bc...74d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Han bør lese vedtaket om hvorfor han ble utkastet. Der står det sikkert både datoer for hvor lenge han er kastet ut osv. Det kan jo hende at det har noe med datoene i vedtaket at han får den meldingen. Uansett så må han få rede på hva som skal til for at han kan søke på nytt. Enten skolen eller fylkeskommunen må kunne svare ordentlig på det. Anonymkode: d1326...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå