Gå til innhold

Folk som byr under fast pris i annonser der det står ikke bud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? Utrolig irriterende!

Skulle selge noe til over 3000 da det var enda dyrere nytt. Skrev i annonsen at prisen er satt og bud godtas ikke. Likevel fikk jeg fullt av meldinger med bud under prisen, for eksempel tar den til 1500 kr, prisen er den som står i annonsen skrev jeg, han svarte jeg tar den til 1500 så du ikke hva jeg skrev? Da svarte jeg ikke mer. Hvorfor er folk så frekke?

Anonymkode: 3b806...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er idioter. 

Enkelt og greit.

Har tingen din ligget legge ute, og fortsatt er til salgs, så ville jeg nok vurdert bud uansett.

Er det i starten av tiden så er det bare å la være å svare :)

• Liker 3
Skrevet

Take it or leave it.

Det er helt kurant å by mindre, men da har du som selger naturligvis full rett til å ignorere.

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjøper og selger mye på Finn, og dette er helt vanlig.  Jeg får slike bud, og jeg prøver ofte å prute selv også.  Noen har helt urealistiske forventninger om hva de skal få, og har en ting ligget ute en stund hender det jeg sender melding og sier at jeg er interessert dersom prisen går en del ned. Noen ganger får jeg ikke svar, andre ganger får jeg kjøpt til en vettug pris 😊 

Når jeg selger ting har jeg alltid lave priser, men det er ikke alt som blir solgt likevel. Da velger jeg noen ganger å selge enda billigere, og noen ganger velger jeg å ikke selge.  Bare overse prute-meldinger dersom du ikke er interessert, ingenting å irritere seg over.

Anonymkode: bc941...8b3

• Liker 11
Skrevet

Som AB over her ser jeg stadig folk legge ut ting til helt hinsides høy pris. Det jeg da ofte gjør dersom jeg i bunn og grunn gjerne skulle hatt tingen er at jeg setter bokmerke på siden (ikke favoritt på annonsen, for da ser jo selger at jeg er interessert). Så sjekker jeg innom hver uke og ser om selger får napp - som regel blir overprisede ting liggende ute både i evigheter. 

Trikset er at iallfall med store møbler osv, så kan man jo ofte gå ut fra at selger ikke har ubegrenset med lagringsplass, iallfall med mindre det står «vurderes solgt». Dersom selger oppgir at tingen selges «fordi den ikke passet inn» eller noe slikt, er det rimelig å anta at selger har lyst til å få den ut av huset snart - og altså kan være åpen for velrettede bud etter noe tid. 

Spesielt er det slik at i ferier og langhelger om våren/forsommeren er selger gjerne i oppussings-modus, og trenger å få ting unna. 

Da slår man til.

Det verste som kan skje er jo tross alt at du får nei. 🤷🏼‍♀️😅

Anonymkode: 0a92b...369

• Liker 1
Skrevet

Folk leser, men vil prøve seg. Jeg har opplevd det samme. Hadde til salgs dyre ting som allerede var nedsatt riktig % og skrev eksplisitt at prisen er ferdigforhandlet og likevel fikk jeg meldinger fra utenlandsklignende navn som prøvde med skambud til en altfor lav pris. Bare skrev ''nei, takk'' tilbake og hørte ikke mer. 

• Liker 1
Skrevet

Fordi mange selgere godtar det.

Skrevet
On 1/16/2021 at 1:04 AM, AnonymBruker said:

Skulle selge noe til over 3000 da det var enda dyrere nyt

Får da gudskjelov håpe det koster mer nytt enn du selger det for brukt...

Anonymkode: 4ec30...7c8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...