AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Boden har betonggulv og jeg vil kvitte meg med teppene jeg har lagt oppå og få annet gulv. Siden det er vinylgulv på rull jeg har valgt, vil jeg spørre om hva man gjør med betongunderlagget. Det er betong mot grunn siden det er et lite rom i første etasje, så lurer på om jeg må legge noe oppå betongen før jeg ruller vinylen ut? Det er snakk om 3-4 kvadrat, så jeg trenger ikke lime vinylbelegget. Likevel vil jeg spare meg for mugg og sånt som kan danne seg mellom betongen og belegget. Hvordan gå frem? Jeg har valgt rull fra Tarkett og lest instruksjonene, men det står ikke noe om underlag der. Likevel føles det litt feil å bare legge vinylen direkte på betongen mot grunn. Noen med gode tips? Anonymkode: ea1e0...ac4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Mulig med fuktsperre under? Anonymkode: af7ac...36e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 TS her. Tenker du på de man bruker under laminat? Jeg har tenkt tanken, ja, men er det slik det gjøres? Det blir vanskeligere å ''rulle'' og vedhefte belegget? Anonymkode: ea1e0...ac4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Tenker du på de man bruker under laminat? Jeg har tenkt tanken, ja, men er det slik det gjøres? Det blir vanskeligere å ''rulle'' og vedhefte belegget? Anonymkode: ea1e0...ac4 Tja, mulig. Det går vel an å kontakte gulvlegger og høre? Legge fuktsperre, også et lite støp over muligens? Jeg ville nok kanskje fått en gulvlegger til å gjøre det.. Anonymkode: af7ac...36e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå