AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Trenger tips til rimelig men effektiv peeling produkt til ansikt. Jeg er 51 år og har tørr hud/hydrert hud. Har brukt kun peelingkrem med små korn i tidligere, og har syntes at huden bare har blitt enda mer tørrere. Har ikke prøvd annen type peeling ala syrepelling o.l Anonymkode: e07be...97c
Roci Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Trenger tips til rimelig men effektiv peeling produkt til ansikt. Jeg er 51 år og har tørr hud/hydrert hud. Har brukt kun peelingkrem med små korn i tidligere, og har syntes at huden bare har blitt enda mer tørrere. Har ikke prøvd annen type peeling ala syrepelling o.l Anonymkode: e07be...97c Da vil jeg foreslå Lactic Acid 5% fra The Ordinary til å begynne med. Start gradvis, og øk til annenhver kveld. Når flasken er tom, kan du gå over til 10% og etter hvert glykolsyre.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 Roci skrev (22 minutter siden): Da vil jeg foreslå Lactic Acid 5% fra The Ordinary til å begynne med. Start gradvis, og øk til annenhver kveld. Når flasken er tom, kan du gå over til 10% og etter hvert glykolsyre. Takk for tips. Hvor ofte er gradvis tilvenning? Huden blir ikke tørrere/mer dehydrert av det? Ts Anonymkode: e07be...97c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Denne fra Emma S er en fantastisk enzympeeling med syrer. Huden min blir mer hydrert av den og mere glød. Har tørr/dehydrert hud. Anonymkode: c89e4...997
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne fra Emma S er en fantastisk enzympeeling med syrer. Huden min blir mer hydrert av den og mere glød. Har tørr/dehydrert hud. Anonymkode: c89e4...997 Og huden din blir ikke med dehydrert/ tørrere? Ts Anonymkode: e07be...97c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Og huden din blir ikke med dehydrert/ tørrere? Ts Anonymkode: e07be...97c Nei. Jeg er også 51 år. Bruker denne x3 i uka, og den skal sitte på i 1 minutt. I tillegg bruker jeg retinol og vitamin c som serum. Samt Niacinamide etter serum. Siden jeg bruker såpass aktive produkter så er fuktighetskremen min faktisk Canoderm som jeg får på resept siden jeg har knalltørr hud på resten av kroppen. Alltid vært interessert i hudpleie, og har nå funnet et regime som passer meg utmerket. Anonymkode: c89e4...997
Roci Skrevet 16. januar 2021 #7 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for tips. Hvor ofte er gradvis tilvenning? Huden blir ikke tørrere/mer dehydrert av det? Ts Anonymkode: e07be...97c Begynn f.eks. med et par kvelder i uka i 3-4 uker og øk opp til 3 -4 kvelder. Du merker jo selv hva huden din tolererer, og bruk av syrer krever tilvenning. Det fine med bl.a. melkesyre er at den ikke virker uttørkende på huden, men faktisk kan bidra til å gjenopprette hudens fuktbalanse når den brukes riktig. Syreeksfoliering skal likevel alltid brukes i kombinasjon med fuktighetskrem og evt. - serum. 1
SaraLynn Skrevet 16. januar 2021 #8 Skrevet 16. januar 2021 (endret) Peelinger med glykolsyre har jeg veldig god erfaring med. Skjønner at man kan bli redd for å få tørr hud, men peeling fjerner først og fremst døde hudceller og stimulerer cellefornyelsen, slik at den sunne og friske delen av huden blir enda sunnere og mer mottakelig for fuktighetspleie (som er veldig viktig å kombinere med) (husk solfaktor når du driver med syrepeeling) Jeg liker godt en side som heter heltkrem.no , som er en upartisk side om hudpleie der det står enkelt forklart hvordan det fungerer og hva man trenger (og ikke trenger). Den er drevet av fagfolk, men ikke folk som selger noe slik jeg har forstått det. Kun informasjon og tips om gode produkter og ingredienser Ser noen her nevner The Ordinary, dette er faktisk helt fantastisk gode produkter med de samme ingrediensene som dyre merker. Det eneste er at man må sette seg inn i det selv, hvordan de forskjellige ingrediensene virker. Men dette er faktisk egentlig ganske gøy, spesielt når man finner noe som funker Endret 16. januar 2021 av SaraLynn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå