Gå til innhold

Til kvinner med underlivsprolaps:Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Kvinne 31 år.
Jeg var hos legen og der ble det registrert at jeg har underlivsprolaps. Bakre og fremre vegg har kollapset.  

Dette har noe å si på hvor romslig det er nedentil (kremt!) og gjør at min mann og jeg føler lite når vi har samleie.Dette har gjort meg psykisk dårlig,ettersom vi hadde en veldig fin og flott sexliv før barn.Nå etter barn har vi noe sexliv, men piffen er jo så klart borte når man har en slapp vagina 😭Han sier jo ingenting på dette (for en høflig mann),men det må da vel plage han like mye som det plager meg!Jeg føler meg mindre kvinne pga dette (tenk det a!!!).

Jeg har fått henvisning til gynekolog slik at jeg kan prate om operasjon for å fikse ting nedentil, men inntil vi er ferdig med barn må jeg finne en løsning på sexlivet vårt!Operasjon blir ikke før om noen år.

Selvtilliten er på null,men jeg prøver å minne meg selv på at det er verdt å ha problemer nedentil fordi vi fikk to flotte barn ut av det (pun intended).

Det jeg lurer på,er om prolapsen påvirker knipemuskelen hos oss kvinner?Forskning sier nå at kniping har ingen effekt på underlivsprolaps. Det er greit nok det,hadde aldri trodd at kniping ville få alt på plass igjen....men lurer på om jeg kan trene knipemusklen sterk og bruke denne under samleie for at han og jeg skal føle mer?Eller er denne «ødelagt» pga. prolapsen?Jeg kniper riktig,men er så svak at det skjer lite når jeg gjør det 😭 Klarer veldig bra å knipe rompa!

Jeg finner lite informasjon om dette på nettet. Jeg har en veldig svak knipemuskel,så for meg hørtes det logisk ut,at dersom man trener denne muskelen så vil den bli sterkere...og kan da være behjelpelig når vi har samleie. Kanskje han får en litt mer trangfølelse nedentil?Også lest at underlivsprolaps er en av grunnene til at man er vid nedentil...Så vet ikke om kniping vil fikse noe av det seksuelle...

Noen her som har/hatt underlivsprolaps og har vært vid,men trening av knipemusklen har hjulpet til å føle mer for seg selv og mannen under samleie?

jeg skal trene muskelen uansett,taper ikke noe på det tenker jeg!I tillegg leste jeg at en operasjon for å rette opp i dette kan ha bedre resultater dersom man har en sterk bekkenbunn. 

Endret av IamIam2017
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk opp hypopressiv trening på Facebook!!!  🙌🏼🙌🏼🙌🏼🙌🏼  Les og meld deg opp på trening, det problemet ditt er akkuratt grunnen til at hun som har den gruppa, har disse treningene!! Les og jeg håper virkelig det hjelper deg ❤️  Kvinnehelse i Norge er virkelig natta! 

Skrevet

Du bør spørre gynekologen om det finnes hjelpemidler. Elektrisk stimulering e.l. Mulig det ikke har effekt på prolaps, men jeg ville ha spurt. Det går også an å henvende seg til sexolog, de har ofte god oversikt over dette. 

Under samleie kan man også bruke hjelpemidler, f.eks en finger inn sammen med penis eller hjelpemidler inn sammen med penis (ikke vanlig dildo da så klart, men noe som er passe stort og riktig utformet og som er behagelig for deg og mannen. Eksperimentere med ulike stillinger bør dere også forsøke… Og så har dere begge både hender og munn... 

Anonymkode: c4ac4...6e8

Skrevet

Hypopressiv trening! 

Anonymkode: fabd2...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...