Gå til innhold

Våkner baby oftere om den legges tidligere?(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 16 uker legger seg for natten rundt 22/23. Da sover hun ofte 5-6 timer sammenhengde før hun våkner. Hun småsover/småspiser fra ca 20:00 til leggetid.

Kunne nok lagt henne for natten rundt 20:00, for da er hun ganske trett. MEN (egoistisk nok) er jeg redd for at hun da tar de 5-6 timene med sammenhengde søvn da, og sover dårligere i løpet av natten. Etter de timene med sammenhengde søvn bruker jeg ofte 1,5-2 timer på amming og få henne til å sovne igjen. Da sover hun ca 2 timer til før hun våkner. Dvs. jeg får greit med søvn nå, men om jeg legger henne tidligere og hun følger samme rytmen så kommer jeg til å være våken store deler av natten.

Erfaringer? :)

Anonymkode: ac87b...21a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde selv at om jeg la baby tidligere, så sov hun de sammenhengende timene da og våknet tidligere. Men det varierer sikkert veldig, så du kan jo prøve? 😊

Anonymkode: b82bf...3bf

Skrevet

Det stemmer for min. Fra å sove 23-06 og så videre til 08-09 etter mat, har hun nå gått over til 20-08.30 med minst to oppvåkninger. Jeg synes det er mer slitsomt. Hun er 14 uker.

Anonymkode: bb212...b41

Skrevet

Jeg tror egentlig bare man må prøve. Første baby husker jeg begynte å våkne da jeg la meg etter at vi hadde begynt å legge henne rundt 19. Da spiste hun, sovnet igjen, og hadde et langt sovestrekk på 5-6 timer. Så hun fikk en oppvåkning rundt det som hadde vært leggetiden, men den var kort. Generelt så sov hun alltid ganske godt om natten. 

Med nr. to var det mer som du frykter, bare at babyen var ikke i nærheten av å sove 5-6 timer i strekk i utgangspunktet. Etter at hun begynte å sovne tidligere om kvelden, har hun hatt flere perioder med et par timers våkentid midt på natten. Hun våkner tidligere og sover mer urolig hvis hun har sovet mer enn vanlig på dagtid eller blitt lagt tidligere enn vanlig, men jeg syns nesten alle jeg snakker med opplever det motsatte -  at søvn avler søvn. 

Anonymkode: 59542...f5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...