Gå til innhold

Hvor dum går det an å bli?

Anbefalte innlegg

Gjest Varg-Menja
Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1095804.ece

Konkursboet tror MC-klubben Bandidos sto bak et gedigent fakturabedrageri som ble avdekket i 2002. Nå er hele saken henlagt.

-Det er skandaløst at ingen blir straffet. Vi betalte falske fakturaer for rundt 7000 kroner. Bakmennene fortjener straffer som svir, og de burde blitt pålagt å tilbakebetale pengene med renter, sier Synnøve Ask (40).

Hun er ett av mange ofre i bedragerisaken. Pengene kan hun trolig se langt etter.

Greit nok at det er kriminelt å sende ut falske fakturaer, men er man ikke litt dum dersom man faktisk betaler 7.000,- som man vet er urettmessig fakturert? Og grunnen var at de skulle kjøpe leilighet og var redd for betalingsanmerkninger?! :overrasket:

For det første tar det minimum 6 mnd å få en betalingsanmerkning, og for det andre må saken opp i forliksrådet først. Og med en sak som denne ville de jo aldri blitt dømt til å betale uansett. Hva med å skjekke rettighetene sine littegrann før man hiver 7.000,- ut av vinduet? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis fakturaen er fra "Fridas Hanky-Panky telefontjenester", så er det kanskje få som har lyst til å gå til f.eks. forliksrådet. Selv om du er veldig sikker på at du ikke har ringt til Frida, så vil du kanskje heller betale deg ut av pinlighetene.

Men jeg lurer også på hva folk har tenkt på når de betaler disse regningene. Jeg har i hvertfall en såpass oversiktlig økonomi at jeg vet når jeg får regninger jeg ikke skulle ha fått.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...