Gå til innhold

Til deg som aldri har vært hos hudpleier


tuji

Anbefalte innlegg

Prøv det! Jeg var hos hudpleier for første gang i går, og det var bare utrolig skjønt! Har liksom aldri somlet meg til å gå før, for jeg har ganske OK hud. Tok dyprens med massasje, og det var en lang og deilig time. Nå er jeg glatt som en baby, og skal gjøre det til en vane å gå til hudpleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det for første gang for to dager siden. -Det var så utrolig deilig!!! Skikkelig god luksus-følelse.

Jeg har alltid hatt ganske fin hud, men da jeg så meg i speilet etterpå så kunne jeg liksom se forskjell, for ikke å snakke om kjenne forskjell :P

Og når jeg kom hjem fikk jeg denne kommentaren av kjæresten min: Næh, det ble jo kjempeforskjell jo! :D

Bestemte meg for at dette skal jeg gjøre med gjevne mellomrom. Deilig å unne seg litt ekstra! Gjerne som en belønning når jeg føler jeg fortjener det (leverte hovedfagsoppgaven min på mandag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke samme erfaring med hudpleie. Gikk til dyprens ei uke før en stor fest, og endte opp som pizzatryne :o :evil: Ikke særlig gøy!

Det som skjedde før hudpleieren tok vekk de sorte prikkene var veldig behaglig, men fjerning av hudormer var dødsvondt! De sitter dypt i huden min, og hun hadde store problemer med å fjerne dem. Selvom jeg renset og pleiet huden på oppskriftsmessig måte, blei nesten alle steder der hun hadde tatt hudormene betente og endte opp som kviser! VELDIG FESTLIG når formålet var det motsatte! Det var 400,- kroner rett ut av vinduet og en masse plager og stygt utseende! Dette hendte på en vel anerkjent hudpleie salong i Oslo sentrum, så jeg hadde faktisk forventa et bedre resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjent sak at dyprens får fram kvisene. Det er meningen å sette i gang omløpet, så hvis du bare går til hudpleieren en eneste gang, vil det ikke hjelpe så mye som hvis du går jevnlig. Å fjerne hudormer kan nok være vondt hvis de sitter dypt, jeg syntes det også var deilig, jeg. Men det at du fikk kviser etterpå tyder ikke på at hudpleieren har gjort noe galt, ville bare si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også litt blandede opplevelser med hudpleie. Jeg fikk gavekort til jul i fjor og jeg gledet meg skikkelig til å skulle prøve det. Det var rett og slett nydelig å ligge der og virkelig få god ansiktspleie. Akkurat den biten var verdt hver krone. Men om huden ble så mye bedre og om man så så mye forskjell på meg skal være usagt. Nå har jeg i utgangspunktet en temmelig problemfri hud, slik at det kanskje er grunnen til at det ikke ble noe forskjell på huden før og etter.

Men hudpleie er nydelig om man skal unne seg selv litt luksus, men jeg ville aldri gjort det fast tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuji - hva slags omløp er det som skal settes i gang? Det eneste omløpet jeg fikk i gang var kviser, og huden blei neppe bedre av det. Burde ikke hudpleieren fortalt meg at det kunne resultere i kviser, når jeg opplyste at jeg skulle på en viktig fest ei uke etterpå (tok behandlingen nettopp ei uke før for at huden skulle komme seg igjen, i tilfelle jeg skulle få kviser eller reagere på noen produkter. Dessuten - hvor ofte bør en gå til hudpleier?

Jeg synes 400,- kroner var mye for så dårlig resultat, men det er min mening. Kommer neppe til å gjenta dette før bryllupet mitt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omløp var et dårlig ord. Det jeg mente var at ved en dyprens må all dritten fram "fra dypet" for at huden skal bli ren. En eneste time hos hudpleier kan ikke gjøre underverker, man må følge opp. Det er ikke så fort gjort å få fin hud. Skjønner godt at du ble skuffet når ikke hudpleieren gjorde deg oppmerksom på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Tuji!

Veit du hvor ofte man bør ta en dyprens, og hvilket prisnivå som er vanlig? Hvor mange runder bør jeg ha (har hud som lett utvikler kviser ved utklemming av hudormer, og som fort reagerer på midler mot kviser (fører bare til enda mer og større kviser))...

Skulle så gjerne hatt en kvisefri hud på bryllupsdagen neste sommer :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor ofte man bør ta dyprens, og spør du en hudpleier sier vel hun at du må ta det en gang i måneden... Det har ikke jeg råd til. Den behandlingen jeg tok kostet 580,-, og det var dyprens pluss massasje. Tror det var ganske dyrt, men jeg hadde fått gavekort, så jeg betalte ikke selv. Har planer om å investere i noen gode produkter, og ta dyprens ca. hver tredje måned. Om det blir noe av, gjenstår å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man føler seg som regel som en kjøttkake de første dagene / uken etter en hudpleiesession- At du Astra fikk kviser kan jo også være en reaksjon på de hudpleieproduktene som ble brukt på deg i salongen (ikke det at jeg vet hva du tåler og ikke, men en teori?) Dette er forskjellig fra person til person, men skjønner at du ble skuffet-

Selv har jeg bare positive erfaringer med hudpleiekonsultasjoner. Jeg synes det er en herlig luksus. Selv om jeg fortiden er fattig student som venter på lånet sitt. kommer jeg til å gå til hudpleier jevnlig,- tenker ca 1 gang i måneden eller annen hver måned. Har hatt problemhud siden jeg var 10 år :( Og har det ennå i en alder av 22.... :o

Dog, jeg synes det er småvondt å fjerne hudormer, men det er verdt det! Huden blir jo babymyk etterpå!

Har en venninne som skal ta hudpleieutdannelse om et år. Tror jeg skal prøve å få noen tips av henne.

Skal snart bestille time i allefall!

Bra du minte meg på det Tuji :D

Klem fra Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt dyprens 2 ganger i mitt liv. Merka ikke noe forskjell, men godt var det å ligge der. Der jeg var sa de at man burde ta en dyprens hver 5. uke. Det kosta 500 kr, og varte en time. Heldigvis hadde jeg gavekort begge gangene jeg var.

Jeg har ikke noen problemer med huden min, så tenker jeg heller investerer i noen gode produkter som hudpleieren anbefalte, og heller unne meg en times luksus av og til som belønning kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...