AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Hei. Jeg og samboer har vært sammen i 3 år. Og han har avvist meg så og si hver eneste gang jeg har tatt initiativ til sex de siste 2 årene. Hvis jeg "maser" i form av å spørre eller prøve mer enn 2 ganger så blir han irritert og sier at han ikke vil, slutt, stopp osv. Men hver gang han prøver, og jeg sier nei, så kan han fortsette å prøve i 30 min til han får et ja. (jeg svarer aldri irritert eller surt). De siste 2 årene har jeg aldri, ikke en eneste gang, takket nei til sex. Det kan gå opp mot 3-4 måneder mellom hver gang vi har sex. Jeg har spurt han ofte om hva det er, men han sier "jeg er bare sliten" eller "det er ingen grunn". Det virker som for meg at han kun vil ha sex når han vil, men når jeg spør så sier han bevisst nei.. Er det flere som har det sånn? Tips? Hva kan jrg gjøre for at han vil ha meg? Dette tærer på selvtilliten og jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. Det skal sies at det første året ville han ha sex hele tiden, jeg ble gravid og etter fødsel så maste han allerede fra uke 2 om sex og klarte så vidt å vente. Vi hadde sex 3 måneder etter fødsel, ofte flere ganger i uken. Plutselig sa det brått stopp og slik har det vært siden.. Grunnen til at jeg bekymrer meg er fordi han var så på, han klarte ikke vente de 3 månedene etter fødsel, og nå er 4 måneder null problem. Beklager langt innlegg. Anonymkode: 339f0...f2b 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Jeg sliter med å prøve å forstå hvorfor du vil være sammen med denne mannen. Det er så fullstendig uakseptabelt at du lar han holde på sånn Anonymkode: 97914...58f 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg sliter med å prøve å forstå hvorfor du vil være sammen med denne mannen. Det er så fullstendig uakseptabelt at du lar han holde på sånn Anonymkode: 97914...58f Fordi vi har et barn sammen, og jeg ikke tror på det å gjøre det slutt med en gang ting blir dårlig. Jeg vil vite at jeg har gjort alt jeg kan, for at forholdet skal fungere - for sønnen min. Anonymkode: 339f0...f2b 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Det er faktisk mulig han har en annen dame på si, så derfor blir det såpass lite sex med deg fordi han får det andre steder... Anonymkode: fab7a...24e 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er faktisk mulig han har en annen dame på si, så derfor blir det såpass lite sex med deg fordi han får det andre steder... Anonymkode: fab7a...24e Det er ikke tilfelle, faktisk umulig. Anonymkode: 339f0...f2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke tilfelle, faktisk umulig. Anonymkode: 339f0...f2b lol det kom fra sambo kan nesten arantere at det er sånn sorry to say Anonymkode: 51411...a23 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. januar 2021 #7 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): lol det kom fra sambo kan nesten arantere at det er sånn sorry to say Anonymkode: 51411...a23 Hvis mannen har hjemmekontor og ikke er ute av døra. Aldri skjuler mobilen sin, aldri gjør noe som avviker fra det normale, så kan man garantere at han ikke er utro. Feks. For skal man være utro, må man på et vis ha kontakt med andre. Og det siste året har det vært ganske vanskelig for mange. Det kan finnes flere årsaker til at man ikke vil ha sex enn at man er utro.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #8 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): lol det kom fra sambo kan nesten arantere at det er sånn sorry to say Anonymkode: 51411...a23 Du trenger ikke svare meg sånn! Spør hvorfor jeg svarer slik i steden. Hvis han har en annen mens jeg er tilstede er det faktisk ganske bra gjort! Som jeg sa, utroskap er umulig og ikke problemet her. Anonymkode: 339f0...f2b 2
Nymerïa Skrevet 16. januar 2021 #9 Skrevet 16. januar 2021 Uten å vite grunnen til at han ikke vil ha sex så er det ikke noe å gjøre. Du famler i blinde. Mitt forslag er at du setter deg ned og tar opp dette uten å være anklagende. Han skylder deg ikke sex, men jeg synes han skylder deg sannheten. Men den eneste måten jeg tror du kan få sannheten på er å signalisere at han har lov til å ikke ønske sex og du aksepterer årsaken. Når du vet hvorfor vet du også om du kan gjøre noe med det. Hvis det ikke er i din makt eller etter ditt ønske å gjøre noe med årsaken til at han ikke vil, så må du nesten vurdere hva du gjør for din egen del. Jeg forstår det slik at du ikke kommer til å bryte med han, da gjenstår det å leve i sølibat selv eller foreslå åpent forhold. Å bruke livsenergi på å ergre deg over noe som er utenfor din kontroll er ikke hensiktsmessig. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #10 Skrevet 16. januar 2021 NymeriaRhoynar skrev (1 minutt siden): Uten å vite grunnen til at han ikke vil ha sex så er det ikke noe å gjøre. Du famler i blinde. Mitt forslag er at du setter deg ned og tar opp dette uten å være anklagende. Han skylder deg ikke sex, men jeg synes han skylder deg sannheten. Men den eneste måten jeg tror du kan få sannheten på er å signalisere at han har lov til å ikke ønske sex og du aksepterer årsaken. Når du vet hvorfor vet du også om du kan gjøre noe med det. Hvis det ikke er i din makt eller etter ditt ønske å gjøre noe med årsaken til at han ikke vil, så må du nesten vurdere hva du gjør for din egen del. Jeg forstår det slik at du ikke kommer til å bryte med han, da gjenstår det å leve i sølibat selv eller foreslå åpent forhold. Å bruke livsenergi på å ergre deg over noe som er utenfor din kontroll er ikke hensiktsmessig. Jeg har tatt det opp med han, på en ordentlig måte uten anklagelser eller lignende. Men jeg har sprukket et par ganger i frustrasjon og sagt at jrg virkelig ikke forstår, for han sier ingenting. Og fortalt at det går ut over en allerede lav selvtillit. Anonymkode: 339f0...f2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #11 Skrevet 16. januar 2021 Jeg og mannen min drev med oppussing, giftet oss, flyttet, fikk nye jobber samt hadde endel andre ting vi slet med en periode over ca 2 år. Da var han akkurat lik. Han ble alltid sur da jeg tok insj, tok insj selv kun 1 gang per mnd og var mye sur. Sexlysten hans var lav pga alt annet. Han var nok utslitt. Nå når alt annet har roet seg har vi et mer normalt sexliv igjen. Han ta mer insj, og han kan si ja også når jeg insjer. Tenker småbarnslivet kanskje har gjort litt det samme med din samboer? Anonymkode: f0a40...6d7 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #12 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg og mannen min drev med oppussing, giftet oss, flyttet, fikk nye jobber samt hadde endel andre ting vi slet med en periode over ca 2 år. Da var han akkurat lik. Han ble alltid sur da jeg tok insj, tok insj selv kun 1 gang per mnd og var mye sur. Sexlysten hans var lav pga alt annet. Han var nok utslitt. Nå når alt annet har roet seg har vi et mer normalt sexliv igjen. Han ta mer insj, og han kan si ja også når jeg insjer. Tenker småbarnslivet kanskje har gjort litt det samme med din samboer? Anonymkode: f0a40...6d7 Kanskje.. Men jeg føler ikke at han kan være så mye mer sliten enn før. Han er hjemme 1.5 time før sønnen vår skal legge seg, bryr seg ikke om husarbeid eller annet og vår sønn sover til vi vekker han om morningen. Jeg står for middag, klesvask, og alt annet husarveid hver eneste dag. Vært på randen til å bli utslitt, men jeg avviser han aldri og prøver å bevare kjærligheten på tross av avvisninger, utmattelse og andre forpliktelser i hverdagen. Jeg jobber også fulltid som han, i tillegg til 100% stilling har jeg også en helgejobb, hver helg. Anonymkode: 339f0...f2b
MuffinStud Skrevet 16. januar 2021 #13 Skrevet 16. januar 2021 .... eller hvorvidt det er forbigående eller permanent. Rart at du ikke nevner barnet i første innlegg. Det er jo kanskje den største omveltningen her fra år 1 til år 2 og 3. Ønsket han barnet? Hvordan er han som far? Er det noen andre store greier som trykker? Jobbsituasjon? Husprosjekt? Opppussing? Økonomi? Religion? Stort innkjøp eller nytt ansvar som dere har arvet (båt/hytte) 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #14 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje.. Men jeg føler ikke at han kan være så mye mer sliten enn før. Han er hjemme 1.5 time før sønnen vår skal legge seg, bryr seg ikke om husarbeid eller annet og vår sønn sover til vi vekker han om morningen. Jeg står for middag, klesvask, og alt annet husarveid hver eneste dag. Vært på randen til å bli utslitt, men jeg avviser han aldri og prøver å bevare kjærligheten på tross av avvisninger, utmattelse og andre forpliktelser i hverdagen. Jeg jobber også fulltid som han, i tillegg til 100% stilling har jeg også en helgejobb, hver helg. Anonymkode: 339f0...f2b Jeg var også som deg i denne perioden. Like sliten, men klarte å opprettholde sexlysten. Så tenker man kan være forskjellige der. Men nå kan det være din samboer har andre grunner enn min mann. Håper dere finner ut av det. Vet ikke om du tar veldig mye insj, men kanskje prøve å la være en periode for å se om samboeren din føler mindre press og får mer lyst? 🤔 Anonymkode: f0a40...6d7 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #15 Skrevet 16. januar 2021 MuffinStud skrev (1 minutt siden): .... eller hvorvidt det er forbigående eller permanent. Rart at du ikke nevner barnet i første innlegg. Det er jo kanskje den største omveltningen her fra år 1 til år 2 og 3. Ønsket han barnet? Hvordan er han som far? Er det noen andre store greier som trykker? Jobbsituasjon? Husprosjekt? Opppussing? Økonomi? Religion? Stort innkjøp eller nytt ansvar som dere har arvet (båt/hytte) ..... Jeg nevnte det. Ja han ønsker barnet, ja han er en god far. Nei, ingen av disse Anonymkode: 339f0...f2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #16 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg var også som deg i denne perioden. Like sliten, men klarte å opprettholde sexlysten. Så tenker man kan være forskjellige der. Men nå kan det være din samboer har andre grunner enn min mann. Håper dere finner ut av det. Vet ikke om du tar veldig mye insj, men kanskje prøve å la være en periode for å se om samboeren din føler mindre press og får mer lyst? 🤔 Anonymkode: f0a40...6d7 Jeg gjorde dette nå, det endte med 4 måneder uten noen som helst form for insj fra han. Jeg prøvde to ganger på disse fire månedene. Anonymkode: 339f0...f2b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #17 Skrevet 16. januar 2021 Er du blitt tjukk? Kropp har litt å si når det gjelder sex. Anonymkode: cb8a5...0de
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #18 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du blitt tjukk? Kropp har litt å si når det gjelder sex. Anonymkode: cb8a5...0de Altså... Det finnes faktisk finere måter å spørre folk om ting på, altså! Nei, jeg har ingenting ekstra på kroppen min. Anonymkode: 339f0...f2b 1
MuffinStud Skrevet 16. januar 2021 #19 Skrevet 16. januar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg nevnte det. Oi. Beklager. Javisst gjorde du det. Dårlig gjort av meg å multitaske over evne før morgenkaffen når noen snakker om problemene sine. Det er ikke unormalt at det blir annerledes med småbarn. Det du beskriver er i mine øyne utover normalen. Spesielt når han var "på" allerede uke 2 etter fødselen, så tyder det ikke på at svangerskapet endret hans hans syn verken på din kropp eller sin rolle. Noen fedre kan bli overbeskyttende under svangerskapet. Men så lurer jeg på dette med at det ville vært "godt gjort om han var utro". Hvis dere er sammen 24/7 og/eller kalenderen hans er stappfull og han ikke har noe "rom", så er det både sjanse for at han er sliten, stresset, føler seg fanget eller er i ferd med å bli utbrent. Det stemmer jo overens med de faktiske svarene du får. Hvis det du mener er at han bare er i sofaen eller noe, så er det kanskje en ide å se etter andre tegn på klinisk depresjon. Da tenker jeg at du bør tenke utover sex. Har dere andre ting dere gleder dere over sammen? Har dere noe dere er lidenskapelig opptatt av? Du sier han stryker deg. Men er det pliktløp? Kjærtegn? Egenterapi? Hvor virker det som han er i hodet når han gjør det? Er settingen intim? Virker det som om han egentlig vil si noe? 9 hours ago, AnonymBruker said: Grunnen til at jeg bekymrer meg er fordi han var så på, han klarte ikke vente de 3 månedene etter fødsel, og nå er 4 måneder null problem. Enig i at denne sier mye. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #20 Skrevet 16. januar 2021 MuffinStud skrev (2 minutter siden): Oi. Beklager. Javisst gjorde du det. Dårlig gjort av meg å multitaske over evne før morgenkaffen når noen snakker om problemene sine. Det er ikke unormalt at det blir annerledes med småbarn. Det du beskriver er i mine øyne utover normalen. Spesielt når han var "på" allerede uke 2 etter fødselen, så tyder det ikke på at svangerskapet endret hans hans syn verken på din kropp eller sin rolle. Noen fedre kan bli overbeskyttende under svangerskapet. Men så lurer jeg på dette med at det ville vært "godt gjort om han var utro". Hvis dere er sammen 24/7 og/eller kalenderen hans er stappfull og han ikke har noe "rom", så er det både sjanse for at han er sliten, stresset, føler seg fanget eller er i ferd med å bli utbrent. Det stemmer jo overens med de faktiske svarene du får. Hvis det du mener er at han bare er i sofaen eller noe, så er det kanskje en ide å se etter andre tegn på klinisk depresjon. Da tenker jeg at du bør tenke utover sex. Har dere andre ting dere gleder dere over sammen? Har dere noe dere er lidenskapelig opptatt av? Du sier han stryker deg. Men er det pliktløp? Kjærtegn? Egenterapi? Hvor virker det som han er i hodet når han gjør det? Er settingen intim? Virker det som om han egentlig vil si noe? Enig i at denne sier mye. Han har hjemmekontor nå, ligger i sofaen og ser tv mens han jobber litt. Jeg levere og henter i barnehagen, er hjemme 1730, vasker klær, rydder, middag og alt annet. Sønnen vår legger seg ca 1930 og så er det sofaen og TVen som gjelder. Jeg vil ikke si at dette er noe stappfull kalender og ikke rom for avslapping.. Her vil jeg si at det da heller gjelder meg. Jeg har stappfull kalender, fra morgen til kveld. Jeg jobber også hver lørdag. Ingen tegn på depresjon eller annet. Han er i godt humør. Hva mener du med at han stryker meg? Anonymkode: 339f0...f2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå