AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Jeg har ved 2 anledninger på sykehuset (oul og ultralyd uke 24) fått vite at jeg venter ei jente. Det spiller ingen rolle for meg om det er gutt eller jente, men nå har jeg liksom knyttet meg til babyen som ei jente. Vi har bestemt navn, kjøpt rosa klær og utstyr osv, og i mitt hode er det en datter vi skal få. Og nå har jeg fått vite at to bekjente i våre kretser har fått vite at de venter jente, også har det kommet ut gutter! Det hadde såklart gått seg til, men jeg vet ikke hvordan jeg hadde taklet det i starten.. det hadde føltes så rart, og som at det ikke er min baby, hvis dere skjønner? Så spørsmålet er, skjer det ofte at de tar feil kjønn på sykehuset? Ingen av gangene de sa det var jente virket de i tvil, og babyen lå visst fint til(ikke med beina i kryss). Noen mer erfaringer?? Anonymkode: 97cf9...5f4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Det blir bra uansett! Anonymkode: 5ba84...cfc 12
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Det skjer nok at det tas feil av kjønn på ul, kjønn er jo ingen viktig undersøkelse og ikke noe de ser på rutinemessig, så det er jo ikke det som vektlegges. Om du vil vite kjønn sikkert er det andre tester man tar. Vi fikk beskjed om jente etter UL og selv om vi fortalte at det var jente og var innstilt på det så hadde vi jo også noen guttenavn på lur og hadde i bakhodet at det også kunne være gutt. Jeg kan ikke fordra at alt er rosa til jenter så akkurat det kjøpte vi ikke noe som helst av 😂 Fant egentlig de kuleste klærne på gutteavdelingen. 👌 Men vi fikk jente da, ingen overraskelse for oss. Det kan jo hende de har sett feil på noe medisinsk, det er jo hundre prosent verre og noe jeg stressa mye mer over før fødselen! Anonymkode: 6f928...da2 8
Sirinna Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Jepp, var jente her helt til ul i uke 29 hvor man plutselig så penis og pung😅 Hadde bestemt navn, handlet mye rosa og generelt handlet en del med vissheten om at vi får en jente i bakhodet. Er i uke 32 nå, prøver å omstille oss. Går fint egentlig, vi er veldig lykkelig for å få barn uansett kjønn ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 Sirinna skrev (17 minutter siden): Jepp, var jente her helt til ul i uke 29 hvor man plutselig så penis og pung😅 Hadde bestemt navn, handlet mye rosa og generelt handlet en del med vissheten om at vi får en jente i bakhodet. Er i uke 32 nå, prøver å omstille oss. Går fint egentlig, vi er veldig lykkelig for å få barn uansett kjønn ☺️ Ikkesant, tenker sånt lett kan skje 😋 fikk dere vite jente flere ganger i tillegg til OUL? Anonymkode: 97cf9...5f4
Frøyamor Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 Hadde jenta vår vist seg å være gutt, måtte han pent ha brukt rosa klær de første mnd. Ikke faen om jeg hadde kjøpt nye klær bare fordi det ble gutt. 22
Drizzt Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 (endret) Sånt generelt må man ikke alltid stole på at jente er jente. Med mindre baby ligger riktig og jordmor ser tydelig at det er en jente. Mens det er lettere med gutter. Ser man utstyret, så er det der og det forsvinner ikke. Jeg ville spurt om de ser kjønnsorganene eller bare antar det er en jente fordi de ikke ser gutteustyret tydelig nok. Det kan være en omstillingsperiode i starten hvis det viser seg at det er en gutt, men ikke kast alt det rosa - kanskje nestemann er jente? Alt avhenger av hvordan du er innstilt på å takle det. Hvis du er skråsikker at det blir et stort problem, så blir det er stort problem. Hvis du er skråsikker at det er bra uansett, så går det lettere. Hvis du plages av slike tanker, snakk med jordmor eller fastlege om det. Her lå alle 3 riktig og vi så kjønn tydelig, så det ble ingen overraskelser. Endret 15. januar 2021 av Drizzt 4
Humle Brumle Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 Frøyamor skrev (1 minutt siden): Hadde jenta vår vist seg å være gutt, måtte han pent ha brukt rosa klær de første mnd. Ikke faen om jeg hadde kjøpt nye klær bare fordi det ble gutt. Nettopp, nyfødte barn bryr seg nada om fargen på klærne bare de er behagelige. De kan vel egt ikke se klart heller så fargen er vel bare for at de rundt barnet kan føle seg vel eller noe. 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 Vi fikk vite jente på 2 ultralyden før det plutselig var gutt. Selv om jeg visste det var en liten sjanse for å se feil var det allikevel et sjokk... Følte litt jeg mistet et barn for å få et annet 😅 Men det gikk seg til ila et par uker og elsker gutten over alt på jord. Anonymkode: 58e31...36a 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 Er problemet at dere potensielt har kjøpt feil farge, eller er det at du har angst? STOPP å bruk ordet angst om du mener urolig eller nervøs. Lider ikke av angst selv, men har respekt for dem som har det. Anonymkode: cbc89...ce8 40
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #11 Skrevet 15. januar 2021 Spiller det noen rolle, så lenge barnet er friskt? Anonymkode: 511fb...29f 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi fikk vite jente på 2 ultralyden før det plutselig var gutt. Selv om jeg visste det var en liten sjanse for å se feil var det allikevel et sjokk... Følte litt jeg mistet et barn for å få et annet 😅 Men det gikk seg til ila et par uker og elsker gutten over alt på jord. Anonymkode: 58e31...36a Ja, det er litt sånn jeg ville følt det også tror jeg!! En gutt er jo fantastisk, men det ville føltes så rart når man tror man får en datter! Men det er jo bare en omstilling, så er det såklart like fint, jeg vet jo det Anonymkode: 97cf9...5f4 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #13 Skrevet 15. januar 2021 Når den kommer ut, er det akkurat det du ønska deg, uansett☺️ Anonymkode: d5964...742 3
Frøyamor Skrevet 15. januar 2021 #14 Skrevet 15. januar 2021 Humle Brumle skrev (4 minutter siden): Nettopp, nyfødte barn bryr seg nada om fargen på klærne bare de er behagelige. De kan vel egt ikke se klart heller så fargen er vel bare for at de rundt barnet kan føle seg vel eller noe. Dessuten er det vi som samfunn som har skapt «gutte-farge» og «jente-farger», babyer bryr seg nada. Vi hadde en del blå smokker, så når hun lå i vogna i pose trodde alle det var en gutt uansett 😂 12
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #15 Skrevet 16. januar 2021 Jeg tror du alltid har drømt om «datteren». Nå får du drømmen oppfylt. Du skriver at det ikke har noe å si om det blir gutt eller jente, men det skinner litt gjennom at du nok foretrekker det ene foran det andre. Ved at du skriver datter, men ikke sønn. Du skriver «gutt». Ubevisst generaliserer du nok. Anonymkode: a23eb...cd6 4
myMa Skrevet 16. januar 2021 #16 Skrevet 16. januar 2021 Jeg vil tro det er ganske vanlig å være litt bekymret for dette ts. Her sa gynekologen at han var veldig sikker på jente og jente ble det. Alikevel var man jo litt redd for at det var feil, av de grunnene som du nevner. Her vil du få svar av mange som har opplevd å få vite feil kjønn, fordi de tiltrekkes av tråden. Jeg vil tro at med det utstyret man har i dag så stemmer det nok med de fleste. Jeg kjenner ingen som har fått vite feil kjønn på OUL. Du kan jo alltids ta en privat ultralyd for en dobbeltsjekke. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #17 Skrevet 16. januar 2021 Min venninne fikk vite at det var jente ganske lenge. Sånn rundt uke 30 så de plutselig at det var en gutt. Pilotfruen blant annet fikk vite hun ventet en jente for så å få beskjed om at det var en gutt. Så du må bare prøve å endre mentaliteten din å tenke at det kan bli en gutt. Men mest sannsynlig jente. Du får en baby det er det viktigste Anonymkode: 8f976...b3f 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #18 Skrevet 16. januar 2021 Jeg tenkte også mye på dette, hadde føltes ut som jeg hadde mistet en datter om det hadde kommet ut en gutt.. Men jeg tror det går seg raskt til om det skulle skje, det er nok veldig sjeldent. Du har jo fått bekreftet x2. Bestill en ny ul om det er noe du bekymrerdeg mye for. Anonymkode: 473be...f87 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #19 Skrevet 16. januar 2021 Dersom de sier det er gutt, er det gutt. Dersom de sier det er jente, må man ha det i bakhodet at det kan være feil. Det skjer i blant at de ikke ser penis og pung fordi babyen ligger feil. Min gutt var også jente ved ordinær UL, frem til på slutten av svangerskapet, da de så at det var feil. Anonymkode: fc7e7...f94 2
Arkana Skrevet 16. januar 2021 #20 Skrevet 16. januar 2021 Hvis de har sett jente ved to anledninger er det lite sannsynlig at det plutselig kommer ut en gutt. Joda, du vil helst sikkert finne noen som kan fortelle at de var bombesikre på jente og så var det en gutt, men det hører til sjeldenhetene. De fleste får det kjønnet som man så på UL. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå