AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Hvordan henger alle hendelsene/punktene i frelseshistorien sammen? Hvordan kan man for eksempel knytte skapelsen til frelseren Jesus? Anonymkode: 44563...415
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Som det står skrevet i Aarons brev til medisterne, kap. 5 vers 9, "forbannet er hver den som ikke gidder å gjøre leksene sine selv." Anonymkode: ee7a0...d3d 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Gud skapte menneskene, og de levde i harmoni i Guds nærvær. Menneskene var ulydige mot Gud, og synden ble brakt på menneskene. Gud er så hellig at han ikke toler synd, og sendte menneskene ut. alle mennesker er syndere. Og alle synder er like store. Det blir som dette bilde: om jeg hadde dyppet handen ned i do, ville du slikket den? Nei. Om jeg hadde dyttet lillefingeren i do, ville du slikket den? Nei. det samme er det med Gud: alle synder er like store. Gud er så hellig at han ikke toler synd. Straffen for synd = døden. synden vil alltid være hos mennesker, og uansett hvor mange gode gjerninger vi gjør, hvor mange ganger vi går i kirka osv. vil vi aldri nå opp til Gud. Gud elsker hver en av oss så ufattelig mye, myr mer enn vi forstår. Derfor «sendte han sin sønn Jesus, for at hver den som tror ikke skal gå fortapt, men ha evig liv» - Johannes 3:16. For at gjenopprette forholdet mellom menneske og Gud, måtte noen ta straffen for alle syndene. Jesus tok denne straffen. Han var uskyldig, men bar våre synder og døde for oss. på grunn av dette, kan vi få et personlig forhold til Gud, og et evig liv. det handler ikke om gjerninger, men om tro, for «av nåde er dere frelst». Det er en gave fra Gud. «Gud viste sin kjærlighet til oss ved at Kristus døde for oss mens vi enda var syndere» -romerne 8 Alt vi trenger å gjøre, er å tro, og hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre og tror i ditt hjerte, et du frelst❤️ Anonymkode: 534b7...548
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 16.51): Gud skapte menneskene, og de levde i harmoni i Guds nærvær. Menneskene var ulydige mot Gud, og synden ble brakt på menneskene. Gud er så hellig at han ikke toler synd, og sendte menneskene ut. alle mennesker er syndere. Og alle synder er like store. Det blir som dette bilde: om jeg hadde dyppet handen ned i do, ville du slikket den? Nei. Om jeg hadde dyttet lillefingeren i do, ville du slikket den? Nei. det samme er det med Gud: alle synder er like store. Gud er så hellig at han ikke toler synd. Straffen for synd = døden. Anonymkode: 534b7...548 Hmm.. Det er nok mer komplekst enn som så. Jeg tror det blir mer riktig å se på døden som en konsekvens av synd enn å se på det som en straff. Det er forskjell på «hvis du spiser av dette treet, vil du dø» og «hvis du spiser av dette treet, skal jeg drepe deg». Adam ble advart. For å si det på en litt annen måte - hvis du har et glass vann på et bord og jeg sier at vannet kommer til å søles hvis du dytter det ned fra bordet, er det ikke en straff at vannet søles hvis du dytter det ned. Så er det nok heller slik at det er vi som går bort fra Gud når vi synder fordi vi ikke tåler Gud og hans hellighet, ikke Gud som går bort fra oss fordi han er hellig og ikke tåler synd. Anonymkode: bc276...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå