Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant nettopp ut at jeg er gravid (5+3). Ved to tilfeller har jeg oppdaget litt rosa tyntflytende utflod på toalettpapir. Har hatt truseinnlegg daglig, men ingenting har kommet i bindet. Burde sikkert ikke gjøre dette, men ved et par anledninger har jeg stukker papir opp i skjeden, og har noen ganger fått en svak rosafarge på papiret. 

Tenker at dette kanskje er starten på en spontansbort. Titter innom her for å høre om noen har noen lignende erfaringer? 

Lurer også på om jeg burde dra til legen for å måle hcg? 

Dette blir min andre graviditet men er 5 år siden sist og jeg synes det er vanskelig å huske hvordan det var. 

Takk for svar 

Anonymkode: a92cd...320

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper spontanabort.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tipper spontanabort.. 

Ikke ta sorgen på forskudd :) jeg blødde endel gjennom hele første trimester. Både rosa, ferskt blod og brunt blod. Er nå snart ved termin, og kjenner i skrivende stund på hikking i magen :) Dersom du ikke har smerter synes jeg ikke du skal gå helt i kjelleren :) 

Anonymkode: 4dd68...e18

Skrevet

Noen flere ?

Ts

Skrevet

Jeg har blødd jevnt og trutt gjennom alle mine tre svangerskap. Helt fra den første uken og til termin. Vært innom sykehuset så mange ganger at jeg ikke kan telle, men de finner aldri ut hvorfor jeg blør. Har tre friske barn født til termin i dag. Lykke til!

Anonymkode: 55195...f33

Skrevet

Mine 2 spontanaborter startet dessverre slik😔

Skrevet

Slik var starten på min spontanabort, også..

Anonymkode: e256a...1ab

Skrevet

Dessverre sånn det startet hos meg å. Men før jeg oppdaget den rosa utfloden, så hadde jeg veldig sterke menssmerter 3 dager før. Smertene forsvant etter noen timer, og utfloden startet da ca 3 døgn senere. Var rosa i et halv døgn, da sammen med menssmerter. Så satt blødningene i gang.

Anonymkode: 45e27...429

Skrevet

Jeg opplevde dette i både uke 5, uke 6 og uke 7. viste seg at jeg hadde skjøre slimhinner! Så det blødde typisk etter sex og etter innvendig ultralyd. Alt hr gått bra hittil og jeg er 11 uker i morgen :) så jeg tenker at dette trenger ikke å bety SA. Men ville nok tatt en hcg prøve for å være sikker.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fant nettopp ut at jeg er gravid (5+3). Ved to tilfeller har jeg oppdaget litt rosa tyntflytende utflod på toalettpapir. Har hatt truseinnlegg daglig, men ingenting har kommet i bindet. Burde sikkert ikke gjøre dette, men ved et par anledninger har jeg stukker papir opp i skjeden, og har noen ganger fått en svak rosafarge på papiret. 

Tenker at dette kanskje er starten på en spontansbort. Titter innom her for å høre om noen har noen lignende erfaringer? 

Lurer også på om jeg burde dra til legen for å måle hcg? 

Dette blir min andre graviditet men er 5 år siden sist og jeg synes det er vanskelig å huske hvordan det var. 

Takk for svar 

Hei.

Som andre nevner, ikke ta sorgene på forskudd. Jeg hadde lys rosa utflod og en bitteliten dråpe friskt blod i uke 8 og var helt sikker på at dette gikk feil vei. Og ventetiden på kontroll timen i uke 12 var forferdelig og lang. På kontrollen var alt fint og en sprell levende baby på ultralyd. Anbefaler deg å bestille time til tidlig ultralyd i uke 6/7.

Anonymkode: 7ce80...f7f

Skrevet

Første svangerskap blødde jeg titt og ofte tidlig i svangerskapet  - ofte ganske mye, til og med friskt blod .. sjekket det hos gyn da.. var er hematom som måtte tømme seg. Alt gikk bra

Denne gangen har det ikke vært i nærheten av forrige gang men slapp ikke unna. Ca i uke 6 hadde jeg 2-3 dager med brunlig utflod. Dette sjekket jeg ikke hos gyn en gang for jeg tenkte det ikke var farlig. Har vært på ul i ettertid (ordinær) og sett at alt er greit uansett da:-) 

Anonymkode: 0152a...ba8

Skrevet

Slenger meg på denne. Er også tidlig gravid og har hatt lett rosa utflod over en en periode på 3 dager. Det har ikke vært konstant, men nå og da. Har ikke hatt sex , så det kan ikke være pga dette. Har ikke hatt rosa på papiret de siste 2 dagene.

Noen som har hatt dette hvor det etter et opphold plutselig ble full blødning og spontanabort ? 

Vurderte å bestille måling og hcg , men har time til tidlig ultralyd om en uke så jeg tror ikke det er vits .

Dette stresset er til å bli gal av! 😱

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...