Heiasarra Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Jeg har en liten valp på 10 uker, den biter på alt mulig rart. Jeg har småsøsken som glemmer å rydde etter seg noen ganger. Mens jeg var på do så hadde valpen funnet seg noe å bite på, en viskelær. Fant små biter rundt henne og i munnen hennes, og jeg tror hun har fått det i magen også :(. Viskelæret var ikke helt oppspist. En sånn viskelær som er formet som pekefinger. Er dette farlig?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Er det stort? Hvor mye tror du hunden har fått i seg? Vår familiehund tygget en gang viskelæret av MANGE blyanter, det skjedde ikke noe, det kom bare ut igjen.. Anonymkode: 154fc...c3a 1
Heiasarra Skrevet 15. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det stort? Hvor mye tror du hunden har fått i seg? Vår familiehund tygget en gang viskelæret av MANGE blyanter, det skjedde ikke noe, det kom bare ut igjen.. Anonymkode: 154fc...c3a Tusen takk for svar, jeg ble veldig bekymra. Jeg hadde nemlig lest at hvis noe setter seg fast i tarmen så spyr hundes og den kommer aldri ut. Hun fikk ikke i seg mye bare bitte små biter. Takk for svar jeg setter veldig stor pris på det,
Heiasarra Skrevet 15. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2021 Fjaselina skrev (1 minutt siden): Det kjem nok ut igjen;) Håper det.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 Heiasarra skrev (9 minutter siden): Jeg har en liten valp på 10 uker, den biter på alt mulig rart. Jeg har småsøsken som glemmer å rydde etter seg noen ganger. Mens jeg var på do så hadde valpen funnet seg noe å bite på, en viskelær. Fant små biter rundt henne og i munnen hennes, og jeg tror hun har fått det i magen også :(. Viskelæret var ikke helt oppspist. En sånn viskelær som er formet som pekefinger. Er dette farlig? Hun sover nå. jeg håper det gikk fint. Anonymkode: 1e86e...e96
Minya Skrevet 16. januar 2021 #7 Skrevet 16. januar 2021 Viskelær er heldigvis ikke farlig, er mange småbarn som også tygger det i seg, og det kommer alltid ut igjen uten problemer. Jeg tror ikke du trenger å være bekymret.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #8 Skrevet 16. januar 2021 Det kommer nok ut igjen 🙂 Det du må være obs på er tråder og hårstrikk. Disse kan surre seg rundt tarmer. Et tips: ha et glass med hermetisert asparges i skapet. Når en hund har fått i seg noe skarpt (glass eller bein for eksempel), gi hunden asparges med en gang. Trådene legger seg rundt objektet og forhåpentligvis går alt gjennom systemet uten skade. Dyrlege skal også ringes, selvfølgelig. Min hund hadde fått i seg noe piggsvinbein på skogstur. Ga henne et par asparges, og alt gikk fint. Anonymkode: a4e3f...f7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå