AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Jeg er på full fart inn i veggen etter et travelt år på jobb. Bare for å være sikker, så har jeg også hatt en ekstrajobb ca annenhver helg i vinterhalvåret, men den sa jeg opp i julen-jeg ble sint og frustrert over disposisjonen av mannskapet og av det man kan kalle feil utstyr til jobben, noe som stred mot alt av HMS og som gjorde meg redd for at noe skulle skje. Nå kjenner jeg at begeret er breddfullt i hovedjobben også. Jeg vet aldri fra time til time hvor og hva jeg skal, og det ene oppdraget er verre enn det andre med igjen feil redskap til jobben eller oppgaver som jeg ser allerede når jeg får dem, kommer til å bli vanskelig eller umulig å løse på den måten som forventes. Flere ganger i løpet av arbeidsdagen i dag har jeg hatt lyst å sette meg ned og gråte, og bare sette fra meg alt på hente/leveringssted og ta bussen hjem. Nå vurderer jeg å finne noe annet, men jeg tror jo egentlig at nissen gjerne følger med på lasset? Jeg har jobbet hos nåværende arbeidsgiver i 4.5 år, noe som er rekordlenge for å være meg, og har ingenting å utsette på lønn, ledelse og kolleger-bare kundene som har høye forventninger og de som tar i mot disse oppdragene og sender meg på det ene oppdraget verre enn det andre med en alt for stor bil (jeg kjører stor lastebil, vi har biler i alle størrelser-men virker som de sender de største bilene «for sikkerhets skyld»-les: Være sikker på at man får med alt-også klarer vi ikke å komme helt frem dit vi skal fordi det rett og slett er for trangt) Jeg har prøvd å gi beskjed, men de som sitter på kontoret har egentlig ikke helt peiling på hva vi støter på av utfordringer i løpet av en dag. Intensjonene deres er gode, men det går galt, gang på gang. Ikke det at man knuser og ødelegger bil, last og omgivelser, men gjerne det at man bruker 4 timer på noe som hadde tatt en, dersom man da setter inn rett redskap og man forbereder seg litt mer... Tidligere har variasjonen av oppdrag gjort at det sjelden var kjedelig på jobb, nå er det blitt en belastning og hver gang det tikker inn et nytt oppdrag lurer man på hva kommer nå og slår meg i trynet.... Anonymkode: 1fa87...198
petterm Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Høres ut som om problemet er de som tildeler oppdragene på kontoret? Er det andre du kan snakke med for å få bedre rutiner? Har dere tillitsvalgte? Kan du evt snakke med verneombud? Det kan hjelpe å bytte jobb, men da bør du kanskje sjekke på forhånd om den nye arbeidsplassen organiserer arbeidet bedre?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 petterm skrev (9 timer siden): Høres ut som om problemet er de som tildeler oppdragene på kontoret? Er det andre du kan snakke med for å få bedre rutiner? Har dere tillitsvalgte? Kan du evt snakke med verneombud? Det kan hjelpe å bytte jobb, men da bør du kanskje sjekke på forhånd om den nye arbeidsplassen organiserer arbeidet bedre? Litt usikker om vi har noen tillitsvalgt, men er ikke verre enn at vi ber om et møte. En del av tingene er jeg ikke alene om å være misfornøyd med, vil jeg tro. Anonymkode: 1fa87...198 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Sånn er arbeidslivet i dag, man overlever eller ikke. Anonymkode: f3464...c31
powerpuffen Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn er arbeidslivet i dag, man overlever eller ikke. Anonymkode: f3464...c31 Nei. Arbeid skal ikke være umenneskelig og gå på helsa løs. 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 Dessverre ikke for alle. Jeg traff veggen hardt. Jeg byttet fra et helvete og over til himmelen, men fremdeles har jeg utrolige dårlige dager med panikkfølelse, angst, stress... selv om det ikke er press, gode arbeidsoppgaver og en flott leder. Kroppen er bare ikke med, selv etter 2 år borte Anonymkode: 4e670...788 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #7 Skrevet 16. januar 2021 Sprinkle skrev (2 minutter siden): Nei. Arbeid skal ikke være umenneskelig og gå på helsa løs. Vel, det er knallhardt enten man liker det eller ikke. Mange som i praksis jobber 7 dagers uker året rundt. AML er ikke verdt en dritt. Anonymkode: f3464...c31
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #8 Skrevet 16. januar 2021 Sprinkle skrev (4 minutter siden): Nei. Arbeid skal ikke være umenneskelig og gå på helsa løs. Enig, men hva skal man gjøre? Å si opp jobben NÅ er ekstremt dumt Anonymkode: bb9d5...8b0
powerpuffen Skrevet 16. januar 2021 #9 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Enig, men hva skal man gjøre? Å si opp jobben NÅ er ekstremt dumt Anonymkode: bb9d5...8b0 Du bør i første omgang få snakket med verneombudet om hvordan du har det. Deretter hadde jeg gått til leder. En god leder skal legge til rette for at folk ikke blir utbrente. 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #10 Skrevet 16. januar 2021 Sprinkle skrev (20 minutter siden): Du bør i første omgang få snakket med verneombudet om hvordan du har det. Deretter hadde jeg gått til leder. En god leder skal legge til rette for at folk ikke blir utbrente. Mange slutter nemlig pga dårlig leder... Anonymkode: bb9d5...8b0
powerpuffen Skrevet 16. januar 2021 #11 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange slutter nemlig pga dårlig leder... Anonymkode: bb9d5...8b0 Det er jeg klar over - men det er noe annet enn å være utbrent, selv om dårlig lederskap kan være en faktor til at de ansatte blir utbrente. 😌 Jeg lever i tro om at godt lederskap også skapes fra ansatte selv. Teamsammensetningen er alfa-o-mega. Det hadde ikke vært noen å lede om det ikke hadde vært for Kari og Ola Nordmann i Norge AS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå