Gå til innhold

Kommer ikke over hvor kald han var mot meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jul var jeg og typen ute og gikk tur, det var glatt og ekkelt, jeg gikk forsiktig men klarte likevel å falle. Jeg skled sånn at jeg slo nakken og det stedet mellom nakken og skulderen, det sendte en veldig ille smerte nedover ryggen min. Jeg skrek ut og ville først ikke røre meg, kjæresten kom bort og skulle først dra meg opp, men hørte på meg og lot være. Det jeg husker mer og mer er at han stod liksom bare over meg og så på meg, ikke bekymret, ikke redd, ikke engstelig. Til slutt fikk vi meg opp sammen og hjem, jeg fikk i dagene etter et skikkelig blåmerke og stivhet over hele den siden av ryggen. Det gikk ikke over i smerte og jeg ble kjørt på legevakta av kjæresten, der de konstanterte at det mest sannsynlig var en smell rett i nervene og ryggraden, jeg fikk smertestillende. Jeg har fått henvisning til mr og skal.

Hele denne perioden kunne jeg nesten ikke røre meg og ikke løfte armene over hodet. Jeg tilpasset meg veldig greit og ble ikke avhengig av hjelp, men spurte nå kjæresten om tjenester og sånn. Jeg kommer ikke over hvor lite han annerkjente det, smerten min, altså han oppførte seg som om ingenting hadde skjedd, og han var snakket aldri om det, han gjorde ting om jeg ba ham om det, men tilbød aldri hjelp eller noe selv. Ville jeg prate om det så ble han fort opptatt med tv eller mobil. 

Jeg har blitt bedre og sliter bare med smerter i diverse stillinger, jeg har ikke snakket med ham, jeg føler det så dumt å spørre "hvorfor tok du ikke vare på meg når jeg ble syk" eller sånn,han oppførte seg virkelig som om jeg bare gjorde et stort nummer ut av det.. for  å være ærlig så får han mye mer støtte og oppmerksomhet når han er dårlig, og han snakker mye mer om det enn jeg gjorde..

Anonymkode: 5d53b...d38

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er vel ikke en typisk omsorgsperson, da.

Anonymkode: 79036...e27

• Liker 20
Skrevet

Men han tok jo vare på deg? Han var jo der og gjorde ting du ba han om? 

Om du ville ha mer fra han så måtte du nesten si det til han, det finnes ikke tankelesere. 

Og om kjæresten min skulle snakket i det uendelige om et fall, som ja, var vondt, så hadde jeg blitt lei til slutt jeg og. 

Anonymkode: ae9ee...325

• Liker 25
Skrevet

Han gjorde det du ba om, hva forventer du? Anerkjenne at du har vondt, virkelig? Jeg kan ikke fordra dulling, kanskje han er lik. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men han tok jo vare på deg? Han var jo der og gjorde ting du ba han om? 

Om du ville ha mer fra han så måtte du nesten si det til han, det finnes ikke tankelesere. 

Og om kjæresten min skulle snakket i det uendelige om et fall, som ja, var vondt, så hadde jeg blitt lei til slutt jeg og. 

Anonymkode: ae9ee...325

Hvis en ikke som partner greier å se og oppfatte selv at kjæresten er sjuk eller skadet og trenger litt omsorg i en periode , ja da bør en egentlig bli eremitt og frivillig avstå fra andres omsorg og oppmerksomhet inntil det går opp et lys .. 

• Liker 31
Skrevet

Nei, ikke sikkert at han er en sånn person, men jeg synes det er litt rart å ikke gi uttrykk på en eller annen måte at han bryr seg. Man trenger ikke å mase om det, men spørre om man trenger noe osv. Litt forskjell på det og bli totalt hønemør. 

Men det overrasker meg ikke. Jeg har vært syk med influensa, men allikevel forventet daværende kjæreste at jeg skulle lage middag og ble nesten litt sur da jeg sa at jeg var syk og ikke klarte det. 

Anonymkode: 68bfc...7fc

• Liker 10
Skrevet

Dere sier han ga omsorg og om jeg ville mer skulle jeg spurt ham. Jeg vet ikke om det kom godt nok frem, men jeg måtte spørre om alt, selv de mest åpenbare ting. Når jeg sier han ikke anerkjente smerten min så er det sånn at når vi dro i butikken så forventet han at jeg skulle bære en pose, jeg som ikke kunne løfte min egen håndveske før det verket. Og jeg måtte minne ham på det. Når jeg stod på kjøkkenet og ikke fikk ned et vannglass fordi det var for høyt opp så så han det, han bare kom ikke bort og hjalp til før jeg ba ham. 

Jeg snakket ikke HELE tiden om fallet mitt, jeg snakket om det da jeg var redd for å ha knekt virvler i nakken, eller at det ikke skulle gå over. 

Han ignorerte at noe var feil og oppførte seg som ingenting var galt, tenk dere hvor trist det er å spørre om alt man trenger, og ikke bli sett i det hele tatt...

Ts

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Før jul var jeg og typen ute og gikk tur, det var glatt og ekkelt, jeg gikk forsiktig men klarte likevel å falle. Jeg skled sånn at jeg slo nakken og det stedet mellom nakken og skulderen, det sendte en veldig ille smerte nedover ryggen min. Jeg skrek ut og ville først ikke røre meg, kjæresten kom bort og skulle først dra meg opp, men hørte på meg og lot være. Det jeg husker mer og mer er at han stod liksom bare over meg og så på meg, ikke bekymret, ikke redd, ikke engstelig. Til slutt fikk vi meg opp sammen og hjem, jeg fikk i dagene etter et skikkelig blåmerke og stivhet over hele den siden av ryggen. Det gikk ikke over i smerte og jeg ble kjørt på legevakta av kjæresten, der de konstanterte at det mest sannsynlig var en smell rett i nervene og ryggraden, jeg fikk smertestillende. Jeg har fått henvisning til mr og skal.

Hele denne perioden kunne jeg nesten ikke røre meg og ikke løfte armene over hodet. Jeg tilpasset meg veldig greit og ble ikke avhengig av hjelp, men spurte nå kjæresten om tjenester og sånn. Jeg kommer ikke over hvor lite han annerkjente det, smerten min, altså han oppførte seg som om ingenting hadde skjedd, og han var snakket aldri om det, han gjorde ting om jeg ba ham om det, men tilbød aldri hjelp eller noe selv. Ville jeg prate om det så ble han fort opptatt med tv eller mobil. 

Jeg har blitt bedre og sliter bare med smerter i diverse stillinger, jeg har ikke snakket med ham, jeg føler det så dumt å spørre "hvorfor tok du ikke vare på meg når jeg ble syk" eller sånn,han oppførte seg virkelig som om jeg bare gjorde et stort nummer ut av det.. for  å være ærlig så får han mye mer støtte og oppmerksomhet når han er dårlig, og han snakker mye mer om det enn jeg gjorde..

Følg magefølelsen du! Sånne som mangler empati og omsorgsevne er ikke kjærestemateriale! Bra du fant det ut før dere fikk barn.

Anonymkode: bd6f1...417

• Liker 25
Skrevet
Festlig skrev (12 minutter siden):

Hvis en ikke som partner greier å se og oppfatte selv at kjæresten er sjuk eller skadet og trenger litt omsorg i en periode , ja da bør en egentlig bli eremitt og frivillig avstå fra andres omsorg og oppmerksomhet inntil det går opp et lys .. 

Han gav jo omsorg. Hva skulle han gjøre. Klappe henne på hodet å si staaaaaakkar ts. Awww stakkar deg? 

• Liker 4
Skrevet

Slik jeg ser det kan det være flere grunner til den manglende omsorgen:

1. Han tror du overdriver/overdramatiserer

2. Han har lite empati og er mest opptatt av seg selv. Det at du har vondt blir en «plage» for ham, noe han må tolerere

3. Han vet ikke helt hvordan han skal forholde seg til deg i den situasjonen og trekker seg unna pga. usikkerhet. Kanskje er han vant til at du alltid er sterk og frisk?

Eneste måten å finne ut av det på er å ta en skikkelig samtale med han. Ikke angrip så han føler han må gå i forsvar. Bare forklar situasjonen slik du ser det, og spør ham helt åpent om hva han tenker rundt det. 

Anonymkode: 64014...792

• Liker 11
Skrevet

Flere merkelige svar i denne tråden. Om min partner hadde smerter og ikke kunne løfte osv så hadde min reaksjon vært å vise omsorg. Jeg hadde ikke forventet at vedkommende skulle gjøre alt som vanlig, og hadde ikke stått og sett på om vedkommende ikke klarte å løfte noe. 

Utrolig merkelig at folk synes det er helt greit og ikke rart i det hele tatt. Når man har vært til lege og fått smertestillende så burde det være tegn på at det ikke bare er litt vondt. 

• Liker 23
Skrevet (endret)
Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Han gav jo omsorg. Hva skulle han gjøre. Klappe henne på hodet å si staaaaaakkar ts. Awww stakkar deg? 

Folk som har fått lite omsorg, viser lite omsorg. Det er litt som med mangel på kjærlighet.

Hva om han sa : jeg skjønner at det der måtte gjøre sjukt vondt. Nå må du ta det med ro, så ser vi om det blir bra. Si fra om du trenger hjelp eller noe da! 

Så vanskelig kan det visst være. Det må en tankeleser til. Eller en som du beskriver som oppfører seg som en dust. At det er mulig

Endret av SoWhat?
  • Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flere merkelige svar i denne tråden. Om min partner hadde smerter og ikke kunne løfte osv så hadde min reaksjon vært å vise omsorg. Jeg hadde ikke forventet at vedkommende skulle gjøre alt som vanlig, og hadde ikke stått og sett på om vedkommende ikke klarte å løfte noe. 

Utrolig merkelig at folk synes det er helt greit og ikke rart i det hele tatt. Når man har vært til lege og fått smertestillende så burde det være tegn på at det ikke bare er litt vondt. 

Er veldig enig med deg. Blir helt matt av så likegyldige folk. 

• Liker 11
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Hvordan ser du på det å gi omsorg ? 
Tenker du at må bli bedt om det for å kunne hjelpe eller har du evnen til selv å se at partneren din trenger din hjelp og støtte?

Det er to forskjellige ting , og det betyr dobbelt så mye hvis en slipper å mase om å få litt assistanse . 
Men selvsagt, det er jo tilfeller der en må si fra at det har skjedd noe og osv... 

• Liker 11
Skrevet
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Er veldig enig med deg. Blir helt matt av så likegyldige folk. 

Han viser vel omsorg på sin måte. Problemet til ts er at han ikke viser det på den måten hun mener at han skal

• Liker 5
Skrevet

Han viser vel omsorg på sin måte. Problemet til ts er at han ikke viser det på den måten hun mener at han skal

Han gjorde ikke uten å bli mast på ! 
Det er forskjellen 

• Liker 14
Skrevet

Kan du fortelle meg hvor i det hun skriver at han viser omsorg? 

• Liker 15
Skrevet

Nei, poenget var at han forventet at alt skulle være som vanlig. Forventet at hun skulle bære ting og klarte ikke å skjønne at hun trengte hjelp. 

Jeg synes det er rart at det skal være så vanskelig å forstå at hun ønsket litt forståelse for at hun måtte ta det med ro en stund. 

• Liker 20
Skrevet
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Kan du fortelle meg hvor i det hun skriver at han viser omsorg? 

Han ventet med å hjelpe henne opp til ts sa ifra for først var det for vondt til at han kunne dra henne opp

Han kjørte henne til legevakta og var der sammen med henne

Han hjelper henne med ting hun sier hun trenger hjelp med. Han kan jo ikke lukte hva hun trenger hjelp til eller ikke. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, poenget var at han forventet at alt skulle være som vanlig. Forventet at hun skulle bære ting og klarte ikke å skjønne at hun trengte hjelp. 

Hvor står det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...