GÃ¥ til innhold

Er det mye dyrere med 3 barn enn 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker tredje har mye h*n kan arve. Men det er jo mye annet som koster. Barnehage, sfo, fritidsaktiviteter..🤔

Anonymkode: 52b33...e88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke vi har merket det på økonomien.

Anonymkode: fc11d...514

• Liker 1
Skrevet

I grunnen ikke. Det er et mye større hopp fra 0 til 1, enn fra 2 til 3. Jeg merker nesten ikke noe til det og store søsken kan være behjelpelig med pass så en ikke trenger SFO. 

Anonymkode: 17a9d...709

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker tredje har mye h*n kan arve. Men det er jo mye annet som koster. Barnehage, sfo, fritidsaktiviteter..🤔

Anonymkode: 52b33...e88

Som sagt er det jo dyrere på bhg, sfo, fritidsaktiviteter og så har du jo sko da som man helst ikke skal arve og så må du ha en til bilstol. Ellers er det vel helst tida de det svir mest på ;) Kjør på du, vi har 3 vi.

Anonymkode: 03dc1...e26

Skrevet

Det som har dratt penger her, i tillegg til barnehage, sfo og fritidsaktiviteter, er at vi har vokst ut av "familiepakkene" og ofte må ha to hotellrom, ekstra inngangsbilletter etc. Det har gått helt fint, men ferier koster noe helt annet nå enn før (har fire barn da, vet ikke om det hadde vært annerledes med tre?).

Anonymkode: 59411...072

• Liker 4
Skrevet

Det kan jo bli mye dyrere på mange områder, det kommer jo an på feks bolig og bil. Mange må bytte bil når 3 mann kommer. Ferier og slikt kan også bli dyrere, så kommer naturligvis barnehage og SFO. 

Anonymkode: b3ea7...2f2

• Liker 1
Skrevet

Tja det spørs jo litt. Hvis vi skulle hatt en 3. så måtte vi hatt større hus og bil :s Og som småbarn spiser de kanskje ikke men tenk matbudsjettet med tre tenåringer i hus 😂 vet ikke enda om vi ønsker å prioritere det. 

Anonymkode: a5374...3e4

Skrevet

Med unntak av babyklær, babyutstyr og en del leker, er min erfaring at det ikke er mye å arve. Når en vinterdress har blitt brukt av to aktive barn, så er den ikke hel og vanntett lengre... Ikke for å snakke om når de blir større. Er ikke kult å alltid skulle arve, aldri ha det de andre har eller det som er inn akkurat da. Samme med sykler, ski osv, det er utslitt. En barnehageplass koster en del, samme med sfo. Ungen spiser det han spiser og når de blir større, så koster det en del. Den tredje ungen skal gå i bursdager, på kino, være med på badeland, gå på fotball, danse ballett og gå på kulturskolen, akkurat som de andre ungene. I tillegg må man ha bolig med et ekstra soverom. Så joda, nr 3 koster også en del penger selv om man ikke merker så mye til det det første året

Anonymkode: 1c483...008

• Liker 2
Skrevet

Vi har tre ganske tette, så pr i dag går to i barnehage og en i andre klasse med full sfo. Vi betaler 9700kr i bhg/sfo utgift.  Så det er absolutt den største utgiftsposten og vi merker jo det i budsjettet 😅 bilstol og avgift til fritidsaktiviteter og sånt er jo en engangsutgift som ikke velter noe lass her i gården, men den løpende 10k regninga vi har hver mnd merkes jo. 

Skrevet

Ja! Det er definitivt dyrere!

vi mø ha et hus med fire soverom, helst fem (ett soverom til kontor/gjesterom/hobbyrom/osv), og huset MÅ ha en kjellerstue/loftstue. Jeg orker ikke å ha tre tenåringer oppå leg i stua hele tiden. Når de spiller ps4/switch orker jeg hvertfall ikke ha de i stua.

Tre tenåringer spiser ekstremt mye, spesielt om du har gutter. De spiser faktisk mer enn en voksen mann, tenåringer vokser og trenger energi.

da de var mindre og vi skulle gjøre aktiviteter fikk man rabatt på familiebilletter, men en familiebillett betyr 2 voksne og 2 barn, ikke 3.

barna går på idrett, kontigenter, medlemsavgift og utstyr er ekstremt dyrt. Tenåringer kan ikke Arve fra hverandre da de jevner seg ut i størrelsen, og for de fleste i den alderen er det uansett uaktuelt å arve klær. 

Anonymkode: f763f...76e

• Liker 4
Skrevet

Absolutt dyrere, særlig ferier. Du må lete lenge etter hotellrom med plass til tre ekstrasenger. Større utgifter til skikort og inngangsbilletter. Større bil, mer mat, flere kontingenter. Sfo, barnehage, fotballsko, mobiltelefoner, bunader, sko, sko, sko, sykler, ransler, votter, julegaver. 

Pittelitt stordriftsfordeler er det jo, men klart dyrere.... .og gøyere, så det er jo verdt prisen, da. 

• Liker 2
Skrevet

Dyrere. Klærne de skal arve er som regel slitt etter 2 bruk, så må kjøpe nytt. Samme gjelder en del utstyr. Hvis de er tett, så har du 2 x barnehage pluss sfo. Må nesten ha 7 seter, alltid en eller to ekstra eller kjøre 2 biler. Hus med minst 4 soverom. Og ferie er dyrere og vanskeligere. Rom med 3 ekstra senger, eller 2 rom. 5 flybilletter koster en del. Men de har jo alltids hverandre og mye gøy da. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...