Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde blondt hår, og ville farge det brunt/mørkebrunt. Har ikke så mye peiling på sånt, så kjøpte fargen «mellombrun», nr 4. men det ble kølsvart! Dette var permanent hårfarge.

Vil gjerne lysne det bittelitt, 1-2 toner holder! Vil slippe å bruke blekemiddel, siden håret mitt allerede er ganske skadet. Finnes det noen shampoer eller andre skånsomme midler man kan bruke for å fjerne/lysne litt av hårfargen?

Anonymkode: 9bea8...281

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442351-hvordan-lysne-h%C3%A5rfarge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan prøve blonderingsshampo først - på bare litt av håret et sted ingen ser. 

Hårfarge som lysner bleker jo på et vis, men ikke så sterkt som bleking. 

Hadde begynt med rådet over her først; sjampo som ikke er hårfargevennlig.

Om du etterhvert får oransje/gule toner av lysning kan du bruke fargekur/toning med askefarger. Spørs om det blir oransje eller gulaktig. Eller begge :P 

Anonymkode: 47496...6ff

Min erfaring med all hårfarge man får kjøpt på butikken er at det lysner veldig fort, og jeg har bare vasket håret som vanlig. Head & shoulders er vel anbefalt for ekstra effekt. Ellers ville jeg sterkt fraråde deg å begynne å eksprimentere med enda mer hårfarge/bleking, det er fort gjort å ende opp med et helt annet resultat enn det man forventet (noe du nå har en erfaring med...) og plutselig må du punge ut flere tusen for å få det ordnet opp hos profesjonelle..  

• Liker 1
  • Nyttig 1

Håret kommer til å bli ganske skadet bare av å lysne det... og det kan fort ende opp med varme toner, eller rød/oransje skjær.

Vil abefale deg og vente litt :) etter et par vask så lysner hårfargen 

Anonymkode: 060bf...f63

• 4 år senere...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 21.18):

Hei! Jeg hadde blondt hår, og ville farge det brunt/mørkebrunt. Har ikke så mye peiling på sånt, så kjøpte fargen «mellombrun», nr 4. men det ble kølsvart! Dette var permanent hårfarge.

Vil gjerne lysne det bittelitt, 1-2 toner holder! Vil slippe å bruke blekemiddel, siden håret mitt allerede er ganske skadet. Finnes det noen shampoer eller andre skånsomme midler man kan bruke for å fjerne/lysne litt av hårfargen?

Anonymkode: 9bea8...281

Hvordan er kvaliteten på håret? Jeg gikk på samme tabbe, og jeg gikk til frisøren for å ordne opp i det. Frisøren klarte og stripe det litt lysere. Veldig fornøyd! Tror det er verdt det for din del og 😊

Anonymkode: 89023...293

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan er kvaliteten på håret? Jeg gikk på samme tabbe, og jeg gikk til frisøren for å ordne opp i det. Frisøren klarte og stripe det litt lysere. Veldig fornøyd! Tror det er verdt det for din del og 😊

Anonymkode: 89023...293

Håret har vel vokst ut nå, etter fire år.

Anonymkode: 524be...ff2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...